|

تزیین شیرینی عید / خانوم فقط به تیپت نرس شیرینی رو اینجوری بچین بگن چه کدبانویی

شیرینی یکی از خوشمزه جات های اصلی در پذیرایی عید می باشد که نحوه چیدمانش هم اهمیت زیادی داره و اینجا قراره کلی تزیین شیرینی یاد بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چشم به هم زدیم عید شد و می بینیم این روزها شلوغی مغازه ها و خیابون ها رو که خونواده ها اومدن و در حال خرید هستن. آخه میدونید که ما ایرانی ها عادت داریم، و یا بهتره بگیم رسم داریم که واسه عید نوروز حسابی بترکونیم. جیبامون خالی میشه، چرا که لباس نو میخریم و طبق اون سنتی که از قدیم ندیم داشتیم با اومدن بهار و نو شدن سال، ما هم خیلی چیز ها رو تو زندگیمون نو میکنیم. مثلا از خرید وسایل خونه گرفته که خیلی از لوازم رو تغییر میدیم و این تغییرات رو میزاریم واسه شب عید! تا هر آنچه که فکرشو کنید! مثلا مثل جدید کردن استایل از سر تا نوک انگشتان پا. آخه میدونید که ما عید میریم عید دیدنی و با دید و بازدید هایی که داریم دور هم جمع میشیم.

اما تو این مهمونی ها چی میگذره؟ بی شک خیلی خوشحالیم و میزبان جان با پذیرایی ازمون حسابی خوشحال ترمون هم میکنه. چرا چون خوراکی های عید خیلی خوشمزه هستن و از انواع و اقسام شیرینی ها گرفته تا میوه و شام و دسر و فینگر فود های متنوع و آجیل و خلاصه هر چیزی که در توانمون باشه رو میریزیم رو داریه!

تزیین شیرینی عید

واسه مهمونی عید چه تدارکاتی باید چید؟

به نظر من که اصلا صفای این عید به همین چیزاشه، وگرنه میشه یه دورهمی ساده! این رو هم دوباره یادآور بشیم که هر خونواده ای در حد و توان خودش پذیرایی داره و اینجوری نیست که بگیم حتما همه باید همه این موارد گفته شده رو داشته باشند. 

اما اینکه خانوم خونه چه تدارکاتی دیده باشه یه طرف، اینکه چطور میخواد میز رو چیدمان کنه و یا اینکه اصلا چطور خوشمزه جات ها رو در کنار هم بچینه تا خوشگل بشن یه طرف. از حق نگذریم واقعا دیزاین میز برای خوراکی ها و همچنین چیدمان اونها در ظروف مخصوص واقعا سخته.

تزیین شیرینی عید

در مطلب قبلی راجع به چیدمان میوه در انواع ظروف میوه خوری صحبت کردیم، اما در این مطلب میخوایم با انواع چیدمان شیرینی داخل ظروف مخصوص آشنا بشیم. بی شک خیلی از بانوان با این موضوع که چطور میشه شیرین ها رو به زیباترین شکل ممکن در ظرف چید مشکل دارند که با دیدن و خوندن این مطلب به نتایج خوبی خواهند رسید.

تزیین شیرینی کره ای به سبک کلاسیک

شیرینی کره ای ها خیلی خیلی خوش طعم و باحالن. طرفداران زیادی دارند و میتونن یه خوشمزه جذاب به مناسبت عید باشن. اما در تزیین این سبک از شیرینی ها باید دقت کرد تا خراب نشن. در اینجا پیشنهاد ما به شما اینه که شیرینی کره ای هایی که به شکل استوانه ای با روکش کرمی هستند رو به همراه بیسکویت های گرد کوچیک از بازار تهیه کنید. ابتدا شیرینی کره ای رو روی بیسکوییت قرار بدید، سپس با نقل‌ های رنگی که شکل گل هستند روی اونها رو تزیین کنید. حالا شما یه مدل شیرینی منحصر به فرد خواهید دارید که خوشگلیه خاصی داره.

تزیین شیرینی عید

تزیین شیرینی آرد نخودچی؛ شیرینی مشهور عید

شیرینی آرد نخودچی از دست خوراکی هایی محسوب میشه واسه عید خیلی شهرت داره و مورد استفاده قرار میگیره. به جهت خاص بودن شیرینی‌ های آرد نخودچی، میتونید از بازار شکلات تخته ای بخرید و سپس اون رو تو یه ظرف قرار بدید و با حرارت کم روی شعله گاز بزاریدش تا شکلات خوب آب بشه. بعد بیاین با پنس یا انبر شیرینی‌ های آرد نخودچی رو داخل شکلات بزنید. البته که از طرفی هم میتونید قلموی شیرینی یا لیسک شکلات آب شده رو روی شیرینی بمالید. اینجوری شیرینی های نخودچی عید شما به شکلی متفاوت آماده شده اند. نوش جان!

تزیین شیرینی عید

تزیین شیرینی عید

شیرینی سنتی رو اینجوری تزیین کنیم خوبه

شما میتونید به جهت تزیین شیرینی های سنتی مثل باقلوا ترکی یا لوز یزدی، از غنچه های گل محمدی یا غنچه های گل ختمی استفاده کنید. شما میتونید خیلی راحت از عطاری ها این غنچه ها رو تهیه کنید به شکلی زیبا به مانند تصاویر بر روی هم بچینید شون. روی اونها رو نیز با غنچه های گل کوچیک تزیین نمایید و تموم. 

تزیین شیرینی عید

چیدمان شیرینی میوه ای هرچی ساده تر قشنگ تر

یکی دیگه از شیرینی‌ های دوست داشتنی برای عید قشنگمون، شیرینی‌ های میوه‌ ای شکری هستند که میتونید این شیرین ها رو به شکل دایره ای درون ظرف خود بچینید. دقت کنید که نباید این سبک شیرینی رو درهم گذاشت چرا که یه حس شلوغی نه چندان زیبا القا خواهد کرد.

تزیین شیرینی عید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی