|

زیباترین فرش برای راهرو / راهرو شده یه پا تونل وحشت بس که بهش نرسیدی با اینا لوکسش کن

در این مقاله نمونه هایی از زیباترین فرش ها برای راهرو رو بهتون نشون دادیم که میتونید با توجه به اون ها انتخاب راحت تری داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وقتی که وارد یه فضای جدید مثل یه خونه میشید اولین چیزی که توجهتون رو به خودش جلب میکنه چیه؟ مسلما چیزی خواهد بود که در دکور نقطه ی کانونی بشمار میاد و بسیار توی چشم هست و اصلا برای این که دیگران بهش توجه کنن کسی که دکور رو چیده یه جوری اون رو قرار داده که توی چشم باشه، حالا توی دکور خونه ی شما چه چیزی بیشتر از همه توی چشم هست؟ مبلمان، فرش، پرده و... اصلا نقطه ی کانونی رو رعایت کردید توی دکور یا نه؟ اگر نه میتونید یه نقطه ی کانونی زیبا و خاص با فرش خلق کنید چرا که این وسیله به علت بزرگ بودنش بسیار توی چشم هست و از این رو میتونه توجه هر کسی رو به خودش جلب  کنه. 

حالا چطوری میشه با این وسیله این کار رو انجام داد؟ خب شما باید در وهله ی اول به سراغ دونستن این برید که شیک ترین و جدیدترین فرش ها در این روزهای بازار چطوری هستن و راجبه اون ها اطلاعات کسب کنید و بعد به سراغ انتخاب طرح و رنگ فرش برید، در اصل این موارد رو باید طوری انتخاب کنید که فرش رو در بین دیگر وسیله های خونه توی چشم بیاره مثلا در صورتی که دکور شلوغ پلوغه یه فرش با طرح ساده ولی رنگ خاص میتونه نقطه ی کانونی شما باشه و یا برعکس یعنی در صورتی که خونه خلوت هست یه فرش با طرح شلوغ پلوغ و رنگی میتونه بیشتر از هر آیتمی به چشم بیاد. در اصل مهم هست که فرش با آیتم های اطراف خودش هم هارمونی داشته باشه و هم ازشون سرتر باشه مثلا فرش برای راهرو باید با اجزای دیگه در این قسمت از خونه همخونی داشته باشه و ست باشه پس نظرتون چیه برای این که فرش ست برای این قسمت از خونتون پیدا کنید یه سری از نمونه های جدید اون رو بهتون نشون بدیم و نکاتی که باید موقع خرید اون بهش توجه کنید رو بهتون یادآوری کنیم، با ما همراه باشید.

فرش برای راهرو

فرش برای راهرو باید دوام بالایی داشته باشه

راهروی خونه جایی هست که تردد در اون نسبت به خیلی از جاهای دیگه ی خونه بسیار زیاده و خب از این رو فرشی که در این قسمت پهن میشه زود به زود کثیف میشه و خب مسلما نیاز به شستشو خواهد داشت پس باید دقت کنید که از مقاومت بسیار خوبی برخوردار باشه تا موقع شستشوی فرش این قسمت که دفعات اون میتونه زیاد باشه استحکامش رو از دست نده و الیاف اون دفرمه نشه و همچنان محکم باقی بمونه. همچنین پخش رنگ هم در اون اتفاق نیفته که این موضوع به جنس نخ ها و دوام اون ها بستگی داره.

فرش برای راهرو

فرش برای راهرو

فرش برای راهرو

فرش برای راهرو باید ضد لغزش باشه

یه سری از مدل های فرش های راهرویی هستن مثل گبه، گلیم فرش و یا یه سری از فرش های ماشینی که روی سطوح مختلف لیز میخورن و جمع میشن از این رو باید دقت کنید که موقع انتخاب فرش برای راهرو به سراغ اون فرشی برید که ضد لغزش هست و به این راحتی ها جمع نمیشه چون بالاخره خطرناک هم هست این موضوع مثلا ممکنه در اثر جمع شدن فرش پای کسی بهش بخوره و بیفته پس در ابتدا فرش ضد لغزش تهیه کنید و در وهله ی دوم اگر فرش باز لیز میخورد براش از ترمز فرش استفاده کنید تا از این اتفاق جلوگیری کنید.

فرش برای راهرو

فرش برای راهرو

فرش برای راهرو

نظافت کردن فرش برای راهرو باید راحت باشه

شاید هر دو روز یه بار لازم باشه که شما فرش راهرویی خودتون رو نظافت کنید چون بالاخره گفتیم که به علت تردد زیاد امکان کثیفی و ریختن آت و آشغال روی اون زیاده بنابراین باید بتونید به راحتی اون رو جاروبرقی بکشید که برای این منظور باید فرشتون پرز کوتاه باشه چون فرش های پرز بلند از اون جایی که ممکن هست آلودگی و آشغال های ریزه میزه لا به لای پرزهای اون ها گیر کنه برای راهرو مناسب نیستن پس نظافت اون ها بسیار سخت خواهد بود.

همچنین نکته ی دیگه این هست که شما بین سه الی شش ماه هم نیاز خواهید داشت که این فرش رو بشورید بنابراین باید به دنبال فرشی باشید که دارای وزن سبکی باشه که حمل کردن اون چه در زمانی که میخواد بره برا شستشو و چه در زمانی که خیس هست و میخواد پهن بشه کار راحتی باشه.

فرش برای راهرو

فرش برای راهرو

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی