|

گلدان های چینی سلطنتی / اینا خوشگلی رو یه جور دیگه وصف میکنن برات مثل یه شعر عاشقانه

واسه خوشگل کردن خونه همیشه لازم نیست به دنبال لوازم بزرگ باشید و گاهی میتونید با استفاده از یک گلدان چینی سلطنتی نمای خونه رو خوشگل کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- فضای هر خونه ای نیاز به یکسری لوازم داره. اصلا این وسایل هستند که به خونه میتونن روح بدن و بهش هویت ببخشند. از طرفی هم همونطور که لباس به انسان هویت میبخشه، وسایل نیز به فضا میتونن هویت بدن و اون خونه یا هر کاربری که باشه رو جون بدن. از طرفی هم نباید فراموش کنیم هنر و زیبایی در کنار وسایل ضروری میتونه چقدر اهمیت داشته باشه چرا که اون فضا زیبایی و رنگ میگیره. قطعا همیشه ضروریات نیستن که اهمیت دارن و خوشگلاسیون هر چیزی هم مهمه.

مثلا شما فکر کنید یک دست لباس ساده پوشیدین چقدر نما داره، یا یک دست لباس به همراه اکسسوری های مختلف؟ خونه و چیدمان هم دقیقا به همین شکله و در این مطلب میخوایم راجع به یکی از زیباترین وسایل تزیینی صحبت کنیم. عنصری که میتونه خونه شما رو مجلل تر از اونچه که هست نشون بده و خوشگلی رو یه جور دیگه وصف کنه.

بی شک تا به حال متوجه شده اید که منظور ما از هنر و زیبایی چه چیزیه! بله گلدان های چینی و سلطنتی که میتونن تو هر فضایی که نشستن، تموم نظرات رو به سمت خود جلب کنند. 

گلدان چینی شیک

کمی بیشتر با گلدان های چینی سلطنتی؛ با شکوه و شیک

این سبک از گلدان های چینی سلطنتی در واقع از عناصری هستند که تو فرهنگ و دکور های قدیمی هم دیده میشن و مورد استفاده قرار میگرفتند. این گلدان‌ ها که اغلب با استفاده از سرامیک و پرسلان ساخته میشن، در واقع به دلیل زیبایی، شکوه و شیک‌ ترین نمونه‌ های هنر سفالی محسوب میشن.

اونچه که در رابطه با این سبک از گلدان ها مشخصه اینه که اونها اصالتی تاریخی دارند و تو سبک معماری و دکوراسیون های مختلف خیلی مورد توجه قرار می گرفتند. این مدل ها اغلب دارای طرح های زیبا و دیتیل های دقیقی هستند که نگاه هر بیننده ای رو به خود خیره می کنند. معمولا طرح های روی گلدان های چینی سلطنتی به شکل گل‌ ها، پرندگان، درختان، دریاچه‌ ها و مناظر طبیعی هستند که با استفاده از رنگ‌ های زیبا و نقش های هنری، یه اثر هنری فوق العاده رو به ما تحویل میدن.

گلدان چینی شیک

گلدان سلطنتی رو کجای خونه بزارم قشنگ تره؟

در واقع هر فضایی برای این سبک از گلدان ها مناسب نیست و محل قرار گیری باید برای شمناسب باشه. فضای مورد نظر و خوب برای این گلدان ها جاهایی مثل ورودی خونه، سالن پذیرایی و اتاق های اصلی هستش که ابعاد متناسبی دارند. همچنین میتونید اونها رو در محیط کار و یا رستوران ها و دیگر فضاهای عمومی مثل شرکت های خصوصی و غیره قرار دهید.

گلدان چینی شیک

تو این سبک گلدان چینی سلطنتی چه گلی بزاریم بهتره؟

در انتخاب گل برای اینجور گلدان ها بهتره که از گل های طبیعی استفاده نمایید که رنگ هایی شاداب و زنده دارند. گل هایی به مانند قرمز، سفید، صورتی و بنفش و به خصوص اون دتس از گل هایی که با ظاهر خود گلدان همخونی خوبی دارند میتونن زیبایی رو دوچندان کنند.

گلدان چینی شیک

نحوه نگهداری از گلدان های سلطنتی

نگهداری از این گلدان های چینی نیز خیلی آسونه. برای تمیز کردنش میتونید از یه پارچه نرم و مرطوب استفاده نمایید و بعد اون رو با یه پارچه نرم  خشک، پاک کنید. همچنین اگه نیاز بود میتونید از شوینده های ملایم هم کمک بگیرید. فراموش نکنید که حتما ملایم باشه و به هیچ عنوان سراغ شوینده های خیلی قوی نرید که گلدان رو خراب میکنه.

از طرفی هم برای افزایش طول عمر گلدان قشنگتون، باید یادتون نره که اونها رو در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار ندید و تو فضاهایی که دمای هوا خیلی بالاست و یا خیلی پایینه هم نزاریدشون! 

اگر نیاز بود که به گل ها آب بدین، از طریق سطح آن آب ریزی کنید و جوری باشه که به طرح و مقش های گلدان آسیبی وارد نشه.

گلدان چینی شیک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی