|

عید نوروز با درست کردن باسلوق گردویی هنرنمایی کن/ میز پذیرایی رو رنگی و جذاب کن

باسلوق یکی از خوراکی های اصیل ایرانیه که خیلی خوشمزه ست و خیلی هم پرطرفداره. توی این مقاله طرز تهیه باسلوق گردویی رو یاد می گیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نزدیک عید نوروز که میرسه خیلی کارها واسه انجام دادن هست. این وسط خانومای خونه دار بیشتر از همه کار برای انجام دادن دارن. از خونه تکونی و انداختن سبزه عید بگیر تا خریدن ملزومات سفره هفت سین، درست کردن شیرینی و... توی فرهنگ غذایی ایرانیا، خوردنی های زیادی هست که میشه توی عید نوروز از مهمونا پذیرایی کرد. از انواع شیرینی، تنقلات، آجیل و... باسلوق یکی دیگه از خوراکی های اصیل ایرانیه که خیلی خوشمزه ست و پرطرفداره. توی این مقاله همراهم باش تا طرز تهیه باسلوق گردویی رو بهت آموزش بدم تا عید نوروز با دستپخت و هنر خودت از مهمونات پذیرایی کنی.

baslogh4

مواد لازم برای تهیه باسلوق گردویی

آب ۲ لیوان

نشاسته گل یک لیوان سرپر

گلاب نصف لیوان

شکر یک و نیم لیوان

گردو به میزان لازم

کره یک قاشق غذاخوری

وانیل یک قاشق چایخوری

پودر نارگیل به میزان لازم

baslogh5

طرز تهیه باسلوق گردویی

مرحله اول

برای شروع، نشاسته گل رو به همراه یک لیوان آب به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا حل بشه.

مرحله دوم

یک لیوان آب باقیمونده رو داخل یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دیم. وقتی به جوش اومد شکر رو اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

baslogh1

مرحله سوم

مخلوط نشاسته و آب رو داخل قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم. حرارت رو خیلی کم می کنیم تا نشاسته بپزه و بوی خامی اون گرفته بشه. وقتی مایه باسلوق غلیظ شد، گلاب و وانیل رو اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله چهارم

کره رو هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم. وقتی مایه به غلظتی بیشتر از فرنی رسید و راحت از ظرف جدا شد، قابلمه رو از روی حرارت برمی داریم و اجازه میدیم کمی خنک بشه.

baslogh6

مرحله پنجم

در این مرحله داخل یک کاسه پلاستیک پهن می کنیم و مقداری پودر نارگیل داخل اون می ریزیم، یک قاشق غذاخوری پر از مایه باسلوق رو برداشته و داخل کاسه می ریزیم و با پودر نارگیل باسلوق رو شکل میدیم. حالا روی باسلوق نصف مغز یک گردو قرار می دیم.

مرحله ششم

به همین ترتیب تمام مایه باسلوق رو به همین شیوه درست کرده و داخل ظرف دردار می چینیم و باسلوق های گردویی رو به مدت ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال قرار می دیم تا کاملا سفت و آماده سرو بشن.

baslogh3

باسلوق گردویی خوشمزه ما حاضره و میتونه میز پذیرایی شما در عید نوروز رو رنگی و جذاب کنه. امیدوارم درست کنی و از خوردنش در کنار مهمونای عزیزت لذت ببری. اگه به شیرینی پزی علاقمندی اینجا میتونی طرز تهیه شیرینی کشمشی رو ببینی و ازش استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی