|

روش های ساده برای تمیز کردن حمام/ خونه تکونی عید رو راحت تر از همیشه انجام بده

پاکیزگی حمام هم از لحاظ بصری اهمیت زیادی داره و هم از نظر سلامتی و رعایت بهداشت. توی این مقاله روش های ساده تمیز کردن حمام رو یاد می گیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نزدیک عید که میشه، یه عالمه کار برای انجام دادن توی ذهن خانم خونه ردیف میشه و خیلی وقتا هم استرس به همراه داره. انجام کارای عقب افتاده، خونه تکونی و... همین خونه تکونی خودش دنیایی از کاره! تمیز کردن آشپزخونه، تمیز کردن سرامیک کف، تمیز کردن هود و... ولی خب اگر روش های درست این کارها رو بلد باشی خیلی راحت تر میتونی به همشون برسی. یکی از کارهای مهم خونه تکونی، تمیز کردن حمام هست که توی این مقاله میخوام روش های ساده این کار رو بهت یاد بدم و امیدوارم به دردت بخوره. تا پایان همراه من باش...

hamam3

اهمیت پاکیزگی حمام

پاکیزگی حمام هم از لحاظ بصری و حسی اهمیت زیادی داره و هم از نظر سلامتی و رعایت بهداشت خانواده. خیلی مهمه که برای تمیز کردن این مکان خونه برنامه داشته باشیم و این کار رو به صورت منظم انجام بدیم. برای تمیز کردن حمام میشه هم از مواد طبیعی و خانگی استفاده کرد و هم مواد شیمیایی و شوینده های مختلف ولی خب حتما با من هم عقیده ای که کار کردن با مواد طبیعی از همه ابعاد بهتره. در ادامه روش های تمیز کردن حمام با هر دو دسته از این مواد شوینده رو مرور میکنیم.

hamam7

سرکه سفید؛ تمیز کننده عالی کاشی و سرامیک

بیشترین کار ما برای تمیز کردن حمام، از بین بردن جرم و کثیفی روی سطوح کاشی و سرامیکه. برای این کار استفاده از سرکه سفید بسیار کمک کننده ست به این صورت که دستمال تمیز و نسبتا زبری رو به سرکه سفید آغشته کن و روی سطح کاشی ها بکش. بعد از چند دقیقه با دستمال نمدار تمیزش کن. اسپری کردن محلول سرکه سفید و آب روی کاشی ها هم میتونه این سطوح رو تمیز کنه.

hamam

برای تمیز کردن سرامیک های کف حمام هم کافیه تا مقداری سرکه سفید رو روی سطح مورد نظر بریزی، با برس زمین شوی کمی روی سرامیک ها بکشی و سپس آبکشی کنی.

درز کاشی ها کثیف شده؟ جوش شیرین چاره کاره!

معمولا خطوط بین کاشی و سرامیک ها خیلی زود کثیف میشن. برای تمیز کردن این قسمت ها با مواد طبیعی میتونی از مخلوط جوش شیرین و آب خمیر نسبتا رقیقی رو درست کنی و با یه مسواک کهنه یا برس کوچیک روی اونها بکشی تا جرم ها تمیز بشن.

hamam6

جرم های سرسخت و جرمگیرهای شیمیایی

شاید حمام شما به دلایل مختلف خیلی وقته تمیز نشده و جرم های سرسختی داره که با مواد طبیعی تمیز نمیشن، در این صورت میتونی از جرمگیرهای شیمیایی که خاصیت تمیز کنندگی بالایی دارن استفاده کنی.

کافیه تا مایع جرمگیر رو روی سطوح موردنظر یا وان حمام بریزی و بعد از چند دقیقه با برس و آب بشوری. حواست باشه که معمولا این محلول ها برای قسمت های فلزی مناسب نیستن و به این سطوح آسیب میرسونن.

hamam2

شیرآلات و سر دوش‌ ها رو برق بنداز!

یکی دیگه از قسمت های حمام که در معرض جرم گرفتن و کدر شدن قرار دارن، شیرآلات و سر دوش‌ ها هستن. برای تمیز و براق کردن اونها کافیه که یک کیسه‌ پلاستیکی رو با سرکه‌ سفید پر کنی و به سر دوش ببندی، به شکلی که سر دوش در سرکه غوطه‌ ور بشه. چند ساعت زمان بده بمونه و سپس با احتیاط پلاستیک رو باز کرده و محتویاتش رو در فاضلاب بریز و سردوش براق و تمیز رو تحویل بگیر!

شیرآلات حمام رو هم میشه با محلول سرکه سفید اسپری کرد و بعد با یه برس کوچیک جرم ها رو ازشون تمیز کرد.

hamam1

توی این مقاله چند روش ساده برای تمیز کردن حمام ارائه شد که امیدوارم توی خونه تکونی عید به دردت بخوره. اینجا هم میتونی مطلبی با موضوع تمیز کردن مبل ها رو بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی