|

وقت زیادی تا عید نمونده/ ترفندهای برق انداختن سرامیک رو یاد بگیر و سه سوته معجزه کن!

توی این مقاله ترفندهایی یاد میگیری که خیلی راحت و سریع و با مواد در دسترس بتونی کف سرامیکی خونه رو برق بندازی و از نتیجه هم کاملا راضی باشی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- حدود دو ماه بیشتر تا عید نمونده و احتمالا گوشه چشمی به تمیزکاری و کارهایی که باید برای خونه تکونی انجام بدی، داشتی. یکی از جاهای مهم که نیاز به تمیز کردن داره، سرامیک های کف سالن پذیرایی و نشیمن هست. برق انداختن سرامیک ها جلوه خاصی به خونه میده و کلی حس و حال تازه به محل زندگی مون هدیه میده. توی این مقاله میخوام ترفندهایی بهت یاد بدم که خیلی راحت و سریع و با مواد در دسترس بتونی کف سرامیکی خونه رو حسابی برق بندازی و از نتیجه هم کاملا راضی باشی. تا پایان این مقاله همراهم باش...

tamizkari-seramik6

مزیت استفاده از مواد طبیعی

شوینده های متنوعی توی بازار برای تمیز کردن و جرم زدایی وجود داره اما استفاده از مواد طبیعی غیر از صرفه اقتصادی، آسیبی رو متوجه سلامتی ما نمیکنه و بی خطره. اگه عضوی از خانواده ما مشکلات تنفسی و ریوی داره توصیه میشه که حتما از مواد طبیعی برای تمیزکاری منزل استفاده کنیم.

تمیز کردن سطح سرامیک از گرد و خاک

قبل از استفاده از هر مواد شوینده ای بهتره که سطح کف سرامیکی رو با جاروبرقی تمیز کنیم. نبود گرد و خاک و مواد خرده ریز، کمک میکنه تا سطح سرامیکی خیلی بهتر و راحت تر تمیز بشه.

tamizkari-seramik2

معجزه ای به نام سرکه

احتمالا میدونی که سرکه مایع خوراکی خارق العاده ایه که مصارف زیادی داره. این ماده خاصیت تمیز و ضد عفونی کنندگی بالایی هم داره و کمک دست هر خانوم خونه ای میتونه باشه. حدود یک فنجان سرکه سفید رو در 2 لیتر آب مخلوط کن و تی پارچه ای رو به این محلول آغشته کن. آب اضافی رو بگیر و سطح سرامیکی رو منظم و یکدست تی بکش.

tamizkari-seramik3

اگه روی سرامیک لکه سرسختی وجود داره کمی از محلول سرکه و آب روش بریز و بذار خیس بخوره، بعد از چند دقیقه دوباره تی بکش و تمیزش کن. برای اثرگذاری بیشتر میتونی کمی آبلیمو هم به این محلول اضافه کنی ولی حواست باشه از سفیدکننده های شیمیایی در این روش استفاده نکنی.

جوش شیرین، تمیزکننده سطوح

ماده بعدی که تاثیر خوبی در برق انداختن سرامیک های کف خونه داره، محلول جوش شیرین و آب هست. 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین رو در دو لیتر آب مخلوط کن و تی پارچه ای رو به این محلول آغشته کن. آب اضافی رو بگیر و سطح سرامیکی رو منظم و یکدست تی بکش. بعد از اینکه از تمیز شدن سرامیک ها مطمئن شدی، تی رو با آب بشور و یک بار دیگه کف سالن رو تی بکش.

tamizkari-seramik1

استفاده از مواد شیمیایی در اولویت آخر

اگر به هر دلیلی تمایل به استفاده از مواد طبیعی برای تمیز کردن سرامیک های کف خانه رو نداری، میتونی از مواد شوینده شیمیایی کمک بگیری.

محلول آب و صابون

مقداری صابون حمام رو در 2 لیتر آب گرم رنده کن و حسابی هم بزن تا با هم ترکیب بشن. تی پارچه ای رو به این محلول آغشته کن. آب اضافی رو بگیر و سطح سرامیکی رو منظم و یکدست تی بکش.

برای از بین بردن لکه های سرسخت تر از یک برس نرم استفاده کن. بعد از اینکه از تمیز شدن سرامیک ها مطمئن شدی، تی رو با آب بشور و یک بار دیگه کف سالن رو تی بکش.

tamizkari-seramik5

وایتکس رقیق شده

استفاده از سفیدکننده ها در برق انداختن سرامیک ها خیلی موثره. دو فنجان مایع سفیدکننده رو در 2 لیتر آب مخلوط کن و تی پارچه ای رو به این محلول آغشته کن. آب اضافی رو بگیر و سطح سرامیکی رو منظم و یکدست تی بکش.

tamizkari-seramik7

نکته مهم

بعد از تی کشیدن در تمام این روش ها باید منتظر بمونی تا سطوح سرامیکی کاملا خشک بشن و در تمام این مدت از جابجایی وسایل و قدم زدن روی سطوح خودداری کن.

اگه به ترفندهای خونه داری علاقمندی میتونی کلی نکات مهم رو اینجا ببینی و ازشون استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی