|

واسه یه پخت و پز راحت چه وسایلی داشته باشم خوبه؟ / با این چهارتا آیتم آشپزی نبات میشه

اگر شما هم عاشق آشپزی هستین اما نمیدونین تو آشپزخونه چیا داشته باشین تا کار براتون راحت تر بشه، پس حتما با این مطلب همراه بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از تفریحات بسیاری از افراد خوردن غذا هستش که خب حتی حاضرن مثلا پولشون رو جمع کنن و آخر هفته برن فلان رستوران. و یا اینکه اگه مثل مامان جانِ من خوش ذوق باشند دلشون میخواد از غذا گرفته تا پاستیل و شکلات صبحانه رو هم تو خونه خودشون درست کنند که خب میشه گفت با توجه به اینکه ما ایرانی هستم، یه ارق خاص نری هم به غذا ها داریم. آخه میدونید که ایرانی ها اغلب شکم دوست هستند و اینجورین که اصلا به یه ذره دو ذره غذا قانع نمیشن! بلکه حتما باید یه عالمه برنج بریزن و با کلی خورشت چرب و چیلی و خفن لقمه رو بزنن بر بدن! 

اگر از دست افرادی باشید که به مانند مامان عزیز بنده دوست دارید تو خونه خیلی خوشمزه جات ها رو درست کنید، پس قطعا باید وسایل و مواد مورد نیازش رو هم تهیه کنید. احتمالا براتون پیش اومده که خواستین فلان غذا یا کیک و دسر رو درست کنین، همه موادشم بوده ها اما یهو دیدین ای دل غافل چرا من فلان وسیله رو ندارم! این رو هم بگم که قرار نیست تو خونه همه ما ها هممممه لوازم وجود داشته باشه و تنها کافیه تا شما دوست عزیز بدونید کدوم وسایل برای آشپزی و آشپزخونه لزومیت بیشتری داره و کاربردی تره. اونوقته که غذا درست کردن براتون خیلی راحت تر میشه. حالا اون وسیل ها چیا هستن؟ با ادامه مطلب ما همراه باشید تا ببینید و بدونید. 

f6871c3898feaee4c4a89fd57fae21f1-donoghte.com_

1- خانوم جان قابلمه چدنی از واجباته

داشتن یه قابلمه چدنی که به قابلمه هندی هم مشهوره، میتونه یه سرمایه گذاری راحت و لذت بخش در آشپزی کردن شما باشه. از طرفی هم قابلمه چدنی به دلیل جنس منحصر به فردی که داره خیلی راحتم شسته میشه و یادتون نره که این سبک قابلمه برای اون دست از غذاهایی که تو حرارت بالا بهتر پخته میشن خیلی خوبه. در حالی که مواد خوراکی هم به کف قابلمه نمیچسبه و نمیسوزه، تازه برای پخت و پز روی آتیش و تو طبیعت هم میتونه مناسب باشه.

16718786981531

2- چاقوی نون میتونه عصای دستت باشه

خانوم خانوما فرض کنید که در حال درست کردن یه کیک مرغ خوشمزه هستید اما چاقوی شما در حین برش زدن هی نون رو پاره پاره میکنه چرا چون به اندازه کافی تی نیست. پس بهتره که چاقوی مناسب نون داشته باشید تا آشپزی هم براتون راحت تر باشه. این وسیله به دلیل قابلیت و نوع ساختش، میتونه نون رو دقیقا همونطور که دلتون میخواد برش بزنه و بدون هیچ پارگی نون رو زیبا تحویلتون بده. در واقع داشتن چاقوی نون باعث میشه تا شما بتونید انواع نون های خارجی و ایرانی رو به همون اندازه ای که دلتون میخواد برش بزنید و خوشگل.

Shbrdcrl1000285www.tiktarh.com_

3- رنده کوچولو، واسه یه آشپزیه راحت

خب تو طول اغلب آشپزی ها بالاخره به رنده نیاز پیدا می کنید. اما جدا از اون، خیلی وقتا پیش اومده که به یه رنده کوچیک نیاز داشتید و نبوده، که خب در این شرایط قطعا وجود رنده کوچیک میتونه کمک کننده باشه. این سبک رنده ها چون دنده های نسبتا کوچیک تری دارند، خب میتونه کار شما رو برای رنده مواد غذایی کوچیک مثل سیر و جوز هندی راحت تر کنن. تازه با این سبک رنده ها میتونید یه چیزایی مثل رنده کردن پنیر مثل پنیر پارمزان رو هم برای خودتون راحت کنید.

CD3EEF74-F1FC-4912-A116-2CCFCAAEBC9C

4- لیسک نسوز به نظر کاربردی نیست ولی خیلی کاربردیه

خب درست که بیشترین کاربرد لیسک مال زمانیه که شما کیک میخواین بپزین و باید مواد رو کامل جمع کنید، اما در واقع برای زمان هایی که مثلا سس درست کردین و یا هر موادی که تو ظرفه رو میخواین جمعش کنین کاربرد داره. حالا این وسط اگه لیسک نسوز هم داشته باشید بی شک وقتایی که میخواین مواد غذایی داغ رو جمع کنین هم قابل استفاده هستش. پس لیسک نسوز هم از دست لوازمیه که تو هر خونه باشه بهتره.

photo_2023-10-03_06-51-16

5- سالاد اسپینر؛ واسه یه آشپزیه راحت

این روزا با توجه به تجویزهای پزشکان تغذیه، باید بیشتر از قبل از سبزیجات و سالاد ها استفاده کنیم، اما شستشو و بعد خشک کردن اونها کار خیلی سختیه! جالبه که بدونید اگر از سالاد اسپینر استفاده کنید خیلی راحت میتونید سبزیجات رو آبکشی کرده و اونهارو به شکل تازه میل کنید. یکسری از سالاد اسپینر ها تو قسمت بالاییشون یه رنده همه کاره هم دارند که به شما این اجازه رو میده سبزیجات رو به شکلی که دلتون میخواد خرد هم کنید بعد شسته و اونها رو تبدیل به سالاد کنید.

9261785b-240a-4f3e-a470-8c351eefd45c

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها