|

دستور پخت عالی برای خورشت به آلو/ آلو توی غذا دوست نداری؟ اینو درست کن مشتری میشی

خورشت به آلو از غذاهای اصیل ایرانیه که با دو میوه درست میشه و در کنار کته، طعم و مزه بی نظیری داره. توی این مقاله طرز تهیه اونو یاد می گیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزی ایرانی سرشار از خلاقیت و تنوعه. انواع غذاها با میوه ها و سبزیجات مختلف طبخ میشن و هر کدوم مزه منحصربه فردی دارن. استفاده از میوه ها توی غذاهای ایرانی خیلی رواج داره، مثل خورشت گوجه سبز، خورشت آلو اسفناج و... یکی از این غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی که توی اون از دو میوه استفاده میشه، خورشت به آلو هست که در کنار کته، طعم و مزه بی نظیری داره. توی این مقاله میخوام یه دستور عالی برای پخت این غذا رو بهت آموزش بدم تا سر فرصت درستش کنی و از خوردنش لذت ببری. پس تا پایان همراهم باش...

behaaloo1

مواد لازم برای درست کردن خورشت به آلو

به درشت ۲ عدد

گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم

آلو بخارا  ۱۰ عدد

پیاز متوسط یک عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

چوب دارچین ۲ عدد

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

شکر یک قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

behaaloo6

این مقدار مواد لازم برای 4 نفر کافیه. تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای این غذا رو براشون بپزی، میزان مواد رو کم یا زیاد کنی.

دستور پخت خورشت به آلو

مرحله اول

برای درست کردن خورشت به آلو اول باید پیاز رو نگینی خرد و داخل روغن سرخ کنی. وقتی رنگ پیاز طلایی شد، گوشت خورشتی رو که قرمه ای خرد کردی بهش اضافه کن و تفت بده. زردچوبه و فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی رو هم بریز و کمی دیگه تفت بده تا رنگ گوشت تغییر کنه.

مرحله دوم

در این مرحله 2 لیوان آب جوش، کمی نمک، زعفران آب کرده و چوب دارچین رو داخل قابلمه بریز و یک ساعت و نیم زمان بده تا گوشت نیمه پز بشه. تا زمانی که گوشت میپزه، به رو درشت خرد کن و چند دقیقه داخل روغن سرخ کن تا در حین پخت له نشه.

behaaloo4

مرحله سوم

بعد از پخته شدن گوشت، به سرخ شده رو به قابلمه گوشت اضافه کن و بعد از نرم شدن به، آلوی بخارا که از 15 دقیقه قبل خیس کردی به خورشت اضافه کن. در این مرحله نمک خورشت رو تست کن و اگر نیاز بود اضافه کن. آبلیمو و شکر رو هم باهم مخلوط کن و داخل خورشت بریز.

مرحله چهارم

هروقت میزان آب خورشت به اندازه دلخواهت رسید خورشت به آلو حاضره و میتونی همراه با پلو نوش جان کنی.

behaaloo5

نکات پخت خورشت به آلو

-این خورشت رو میشه به جای گوشت قرمز با مرغ هم پخت. در این صورت همانند همین دستور عمل کن فقط مدت زمان آماده شدن خورشت به آلو کمتر میشه.

behaaloo7

-اگر طعم شیرین رو در غذا نمیپسندی میتونی این خورشت رو بدون شکر درست کنی و فقط کمی آبلیمو یا آبغوره داخلش بریزی.

-در صورت تمایل میتونی در اواخر پخت خورشت، یک قاشق غذاخوری گلاب به قابلمه اضافه کنی.

توی این مقاله دستور پخت خورشت به آلو رو با هم مرور کردیم. بهت پیشنهاد میکنم در اولین فرصت درست کنی و از خوردنش در کنار عزیزانت لذت ببری. اینجا هم کلی دستور آشپزی هست که میتونی ازشون استفاده کنی.

behaaloo8

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی