|

تو هم از عاشقان کباب کوبیده هستی ولی در دسترست نیست؟/ پاشو واسه خودت سماق پلو درست کن!

توی این مقاله یه پلوی مخلوط ساده ولی خیلی خوشمزه به نام سماق پلو یاد می گیریم که طعم عالی و بی نظیری داره و درست کردنش هم راحته و سخت نیست.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- میونه تو با آشپزی چطوره؟ از ترکیب کردن مواد غذایی با همدیگه لذت میبری؟ با شوق منتظر دیدن و چشیدن غذایی که درست کردی، هستی؟ چه مدل غذایی رو بیشتر دوست داری؟ گوشتی، گیاهی، با پلو یا بدون پلو؟ آشپزی دنیای بی نهایتی داره که اگر بهش علاقمند باشی، فرصت تجربه های زیادی رو پیدا میکنی و از در لحظه بودن لذت میبری... پلوهای مخلوط طرفدارای زیادی دارن. خلاقیتی که میشه توی درست کردن این مدل غذا داد، بی نظیره. اینکه بتونی از انواع گوشت ها، حبوبات و سبزیجات برای درست کردن پلوی مخلوط استفاده کنی، این امکان رو بهت میده تا ترکیب های زیاد و خوشمزه ای رو بپزی و امتحان کنی و از آشپزی کردن لذت زیادی ببری.

somag-polo6

یه پلوی مخلوط ساده ولی خیلی خوشمزه امروز باهم یاد میگیریم که طعم عالی و بی نظیری داره و درست کردنش هم راحته و سخت نیست. تا پایان همراه من باش تا یه غذای جدید و خوشمزه به لیست غذای هفتگی خونه‌ت اضافه کنی و لذتش رو ببری...

مواد لازم برای درست کردن سماق پلو

برنج 5 پیمانه

گوشت چرخ کرده 600 گرم

پیاز متوسط یک عدد

سماق 3 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده 4 قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی 5 عدد

روغن به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه دلخواه

این مقدار مواد که ذکر شد برای 5 نفر کافی هست و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای این غذا رو براشون بپزی، میزان مواد اولیه رو زیاد و کمش کنی.

somag-polo3

طرز تهیه سماق پلو

اول برنج رو بشور و بذار خیس بخوره. پیاز رو رنده کن، آبش رو کاملا بگیر و با گوشت چرخ شده و نمک و فلفل سیاه و زردچوبه حسابی مخلوط کن و بذار نیم ساعت توی یخچال بمونه و یکدست بشه. بعد از مخلوط گوشت، قلقلی های کوچیک درست کن و توی روغن داغ سرخشون کن.

somag-polo5

برنج رو همراه مقداری نمک آبکش کن، ته قابلمه مورد نظرت رو روغن بریز و بذار ذاغ بشه و بعد هر ته دیگی که دوست داری کف قابلمه بذار. پلوی آبکش شده، سماق و قلقلی های گوشتی رو لایه لایه توی قابلمه بریز و در آخر زعفرون و کمی روغن رو روی پلو بریز. دم کنی بذار و حدود 45 دقیقه زمان بده تا پلوی مخلوط خوشمزه ما دم بکشه و عطر و طعم غذا بلند بشه.

somag-polo4

توی این فاصله گوجه فرنگی ها رو بشور، از وسط نصف کن و توی روغن سرخشون کن. بعد که پلو دم کشید توی یه ظرف همراه با ته دیگ و گوجه سرخ شده سرو کن و در کنار عزیزانت نوش جان کن.

somag-polo1

باید بگم که این غذا طعمی شبیه کباب کوبیده رو برات تداعی میکنه و احتمالا مزه ش تا همیشه زیر دندونت می مونه. همین امروز دست به کار شو و این غذای عالی رو واسه خودت و عزیزانت بپز. اینجا هم می تونی کلی دستور آشپزی دیگه ببینی و بسته به ذائقه خودت از هر کدوم که خوشت اومد درستش کنی.

اینجا هم یه دستور فوق العاده از این خورشت اصیل ایرونی رو ببین و در نهایت هر کدوم رو بیشتر دوست داشتی، بپز! اینجا هم ترفندهای خوشمزه تر شدنش رو ببین.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی