|

چرا تو یک ماه دو بار پریود شدم یعنی چی آخه؟ / نگران نباش دلیلای مختلف داره بهت میگم

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که تو یک ماه دو بار قاعدگی رو تجربه کنید و دچار استرس بشید که این شرایط دلایل متعدد و متفاوتی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عادت ماهانه یا همون پریود شرایطیست طبیعی که برای بانوان از سن و سال نوجوانی تا میانسالی اتفاق میوفته. اما اونچه که مشخصه اینه که جا به جایی تاریخ های پریود برای همه ما خانوم ها جای نگرانی داره. چرا که این دوران اگر جوری بشه که از چرخه مشخصش بیشتر رخ بده خب غیر عادیه، جوری هم بشه که کمتر از حد معمول اتفاق بیفته باز غیر عادیه! پس در هر دو حالت خانوما رو تو هر سن و سالی که باشن به استرس میندازه! اگر شما سیکل کوتاه تری دارید ممکنه که در عرض یک ماه دو بار پریود بشید، اما خونریزی بین دوره‌ های عادت ماهانه میتونه در برخی از شرایط خاص اتفاق بیفته. معمولش اینه که چرخه قاعدگی بزرگسالان از 24 تا 38 روز باشه که البته همه اینها بسته به شرایط هر فرد متفاوته.

دیر و زود شدن پریود هم حتی اگر طبیعی باشه ممکنه تاثیرات روحی داشته باشه که همه اینها برمیگرده به اینکه شما چقدر بدن خودتون رو بشناسید. البته اینکه در طول یک ماه دوبار این موضوع رخ بده دلایل مختلفی داره که در این مطلب با همشون قراره آشنا بشیم. اگر شما هم دچار چنین اختلالی شدین و حسابی رفته رو مختون، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

1396070317015838b14

در این حالت طبیعیه؛ نگران نباش

ممکنه یه خانومی چرخه قاعدگی کوتاه تری داشته باشه که خب در این شرایط تو یک ماه دو بار پریودی رو تجربه میکنه. البته این موضوع نباید هی تکرار بشه و تنها برخی ماه ها چنین میشه و در صورت تکرار دائمی حتما باید مورد بررسی قرار بگیره.

تو سن کم پریودی نامنظمه

پریود نامنظم در دخترانی که به تازگی پریود شده اند ممکنه اتفاق بیفته. این شرایط معموله و ممکنه که تو یکی طولانی تر رخ بده و برای فرد دیگری به شکل کوتاه تر، چرا که سطح هورمون ها در این دوران نوسانات قابل توجهی دارد.

اندومتریوز

اندومتریوز به شرایطی گفته میشه که در آن بافتی شبیه به بافت رحم در سایر نواحی رشد میکنه. اندومتریوز میتونه باعث درد شکم، گرفتگی غیرمعمول و خونریزی نامنظم بشه. بعضی وقتا حتی این خونریزی اونقدری میتونه شدید باشه که دیگه شبیه به پریود به نظر برسه و ظاهرا فرد دوبار پریود میشه!

TM2MzY4ZmUyM

قبل از یائسگی خونریزی داری؟

خب در سال های قبل از یائسگی هورمون ها شروع به تغییر میکنن. دوران قبل از یائسگی حتی ممکنه که تا ده سال هم طول بکشه. در طول این مدت معمولا بانوی محترمه دچار چرخه های نامنظمی میشه که خب ممکنه هم حد فاصل کوتاه تر رو تجربه کنه و هم طولانی تر و هم میزان خونریزی کمتر باشه و هم بیشتر.

مشکلات تیروئید

در واقع تیروئید تنظیم کننده فرآیند‌های هورمونی در بدن می باشد. این غده کوچیک جلوی گردن قرار داره و کارهایی مثل دمای بدن و متابولیسم رو کنترل میکنه. اگر پریود های نامنظم دارید ممکنه تیروئیدتون هم دچار مشکل شده باشه. هم افرادی که کم کاری تیروئید دارند و هم افرادی که دچار پرکاری تیروئید هستند ممکنه اختلال در پریود رو تجربه کنند.

file

فیبروم رحم باعث اختلال در پریود

فیبروم رحم توده هایی هستند که در رحم ایجاد می شوند که خب معمولا سرطانی نیستند اما میتونن باعث خونریزی بشن و علائم پریود رو داشته باشند.

استرس زیاد 

استرس و وجود اضطراب بیش از اندازه ممکنه باعث بروز قاعدگی دوباره بشه و یا همون پریود معمول خودتون رو هم عقب بندازه. اگر استرس زیادی رو دارید تجربه می کنید بهتره که با مدیتیشن و یوگا آرامش خودتون رو حفظ کنید.

تغییر وزن شدید رو تجربه کنی

از طرفی هم تغییرات شدید وزنی مثل خیلی کم شدن و یا خیلی زیاد شدن وزن هم میتونه باعث تغییرات تایم پریود بشه که خب این هم باید پیش از انجام تغییر وزن با یک پزشک مشورت کنید.

Capture-51

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی