|

سوال مهم خانم ها؛ آیا در زمان بارداری پریود می ‎شویم؟

در زمان حاملگی، پریود امکان پذیر است؟ بعضی مواقع مادران هنگام بارداری خونریزی دارند و یا در برخی موارد به صورت دوره‎ای این اتفاق می‌افتد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آیا در زمان حاملگی، پریود امکان پذیر است؟ در بعضی مواقع مادران در هنگام بارداری خونریزی دارند و یا در برخی موارد به صورت دوره‎ای این اتفاق می‌افتد. اما بر خلاف تصور عموم، خونریزی در دوران بارداری به معنی پریود بودن نیست. زمانی که تخمدان بارور می‎شود، بارداری اتفاق می‎افتد و پریود شدن امکان پذیر نیست. خون ریزی در سه ماه دوم و سوم حاملگی خطرناک است و باید به صورت اورژانسی به آن رسیدگی شود. در ادامه این مقاله به دلایل خون ریزی در این دوران اشاره میکنیم.

آشنایی با دوران قاعدگی یا پریود

عادت ماهانه و یا پریود، زمانی اتفاق می‎افتد که فرد باردار نیست. هر ماه رحم خانوم‌ها یک لایه ضخیم از خون، برای آمادگی جا دادن تخمک ایجاد می‎کند. در حالتی که بارداری صورت نگیرد، این خون و بافت ریزش میکند و اصطلاحا پریود می‌شوید.

آشنایی-با-دوران-قاعدگی-یا-پریود

خون ریزی در اوایل پریود

حدودا چیزی بین 20 تا 25 درصد خانوم‎ها در اوایل بارداری لکه بینی دارند. در دوران حاملگی خون ریزی به دلایل مختلفی رخ می‎دهد. در ادامه به دلایل آنها می‎پردازیم.

- بارداری خارج از رحم

- سقط جنین

- عفونت

- تغییرات دهانه رحم

- حاملگی مولار: در شرایطی که در زمان لقاح مشکلات کرموزومی اتفاق بی‌افتد و جفت به صورت طبیعی شکل نگیرد، به آن بارداری پوچ و یا مولار گفته می‎شود.

- خون ریزی لانه گزینی: در برخی از حالات ممکن است در زمان حاملگی درهفته قبل از زمان پریود، خون ریزی سبک و یا لکه بینی داشته باشند که با پریود کاملا متفاوت است. این خون ریزی معمولا یک تا دو روز طول می‎کشد و معمولا به دلیل رسیدن نطفه به دیواره داخلی رحم و تغذیه از آن صورت می‌گیرد.

آیا خون ریزی اوایل حاملگی خطرناک است؟

در هفته‌های اول بارداری این یک امر طبیعی‌ست. در شرایطی که خون ریزی بعد از هفته دوازدهم باشد خطرناک است. همینطور در شرایطی که خون ریزی به دلیل عفونت، سقط، بارداری پوچ، بارداری خارج از رحم باشد، سریعا باید به متخصص مراجعه شود.

خون ریزی شدید، غش کردن و از دست دادن هوشیاری، کمر درد و درد شانه، درد شدید شکمی و خون ریزی شدید، از علائمی‎ست که باید آن را جدی گرفت.

کلام آخر

متوجه شدیم که پریود بودن در زمان بارداری امکان پذیر نیست. اما ممکن است در برخی از شرایط تا سه ماه اول بارداری علائمی همچون لکه بینی و یا خون ریزی روشن را تجربه کنید، که کاملا طبیعی‎ست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها