|

باقالی پلو با مرغ این مدلی بپز تا همه بال بزنن از خوشی / با این سرو جذاب ضیافت تکمیله

توی این مقاله یه باقالی پلو با مرغ درجه یک یاد میگیری تا همیشه با این روش درستش کنی و در کنار مهمونا و دوستات نوش جان کنی و حسابی لذت ببری.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- بدون شک یکی از غذاهای محبوب و مجلسی ما ایرانیا، باقالی پلو هست که همراه با گوشت، مرغ یا ماهی درست میشه و واقعا هم با هر کدوم از این سه نوع گوشت آماده بشه، خیلی لذیذ و خوشمزه هست. خیلی از خانومای ایرانی وقتی مهمون عزیزی دارن واسش باقالی پلو با ماهیچه درست میکنن، باقالی پلو با ماهی هم که طعم بی نظیری داره و خیلی پر طرفداره. من اما توی این مقاله میخوام یه باقالی پلو با مرغ درجه یک بهت یاد بدم تا همه اونایی که قبل از این خوردی رو فراموش کنی و همیشه با این روش درستش کنی و در کنار عزیزانت نوش جان کنی. پس تا پایان همراه باش...

baghalipolobamorgh5

مواد لازم برای پخت باقالی پلو با مرغ

برنج 3 پیمانه

باقالی 3 پیمانه

ران مرغ 3 عدد

پیاز دو عدد

کره به میزان لازم

شوید خشک 4 قاشق غذاخوری

پودر سیر یک قاشق چایخوری

پاپریکا یک قاشق چایخوری

زعفران دم کرده

نمک و فلفل سیاه

این مقدار مواد اولیه برای 3 نفر کافیه و میتونی بسته به تعداد نفرات این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

baghalipolobamorgh6

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ

داخل قابلمه آب میریزیم و میذاریم جوش بیاد. باقالی ها رو که پوست گرفتیم و دو نیمه کردیم همراه کمی نمک داخل آبجوش میریزیم. ده دقیقه که جوشید، برنج شسته شده و یک ساعت خیس خورده رو داخل قابلمه میریزیم و آبکش می کنیم. پودر سیر و شوید خشک رو داخل آبکش به مخلوط برنج و باقالی اضافه میکنیم و با تکون دادن سبد اونا رو زیر و رو و مخلوط می کنیم.

baghalipolobamorgh2

کف قابلمه روغن میریزیم و میذاریم داغ بشه. سیب زمینی های حلقه شده رو کف قابلمه میچینیم و مخلوط برنج و شوید و باقالی رو می ریزیم داخل قابلمه و به مدت 45 دقیقه دم می کنیم. حدود 10 دقیقه شعله رو متوسط میذاریم تا ته دیگ برشته بشه.

baghalipolobamorgh7

برای درست کردن مرغ ها، پیازهای خرد شده رو داخل ماهیتابه با کمی روغن تفت میدیم. پاپریکا، نمک و فلفل رو هم میریزیم. 5 دقیقه بعد، مرغ ها رو اضافه می کنیم و روش زعفرون دم کرده میریزیم، در ماهیتابه رو میبندیم و 15 دقیقه زمان میدیم. سپس مرغ ها برمیگردونیم و 15 دقیقه دیگه هم میذاریم تفت بخوره. کمی آب میریزیم و میذاریم تا مرغ ها پخته بشن.

baghalipolobamorgh8

سرو باقالی پلو با مرغ

از پیازهای کاراملی شده مقداری بردار و کف ظرف سرو بریز، روش یه ران مرغ پخته که حسابی با زعفرون خوشرنگ شده بذار و یه کفگیر از باقالی پلو رو کنارش بریز. حالا ضیافت رو تکمیل کن و دو سه تا حلقه سیب زمینی برشته شده هم بهش اضافه کن. نوش جان

baghalipolobamorgh1

اگه دنبال دستور طبخ غذاهای خاص هستی، اینجا میتونی کلی طرز پخت های عالی ببینی و امتحانشون کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی