|

ورودی خونه رو به امان خدا ول کردی؟ اینجوری ول کام خونتو جذاب دیزاین کن / ایده های ناب

تو بیشتر خونه ها ورودی به شکل ساده هستش، در حالی که میشه از این فضا به طور کامل استفاده کرد و در عین حال جذابیتش رو به چنیدن برابر رسوند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هر خونه ای یه نقشه ای داره و هر چقدر اون خونه بهش رسیدگی بیشتری شده باشه، خب معمار جان فضاسازی بهتری انجام داده و نشون داده که به فکر بیشتر موارد بوده، نه اینکه فقط بخواد یه پلان و خونه ای تحویل بده بره! اما گاهی پیش میاد که معمار خان به هیچ چیز توجه نداشته و برای مثلا جلوی در ورودی هیچگونه قسمت خاصی به جهت گذاشتن جا کفشی و چیز های دیگه در نظر نداشته و دیوار رو یک راست گرفته و رفته جلو! اینجاست که باید گفت خب آخه آقا یا خانوم مهندس، این دیگه چه کاریه؟ مثلا یهو میری میبینی خونه 150 متر هستا، ولی یه ورودی راهرو مانند راسته داره که حتی فضا و پرتی نزاشته که خریدار بتونه یه جا کفشی چیزی تعبیه کنه!

خب حالا این آسمون ریسمون ها برای چی بود؟ به جهت اینکه بگیم اگر شما هم یه ورودی به شدت خشک و هیچی ندار دارید، از طرفی هم نمیدونید چطور فضاسازی کنید و یا چیکار کنید که این قسمت از خونه کمی کاربردی تر و خوشگلتر بشه، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید. چرا که دقیقا قراره به مسائل گفته شده بپردازیم و ایده هایی جذاب برای هر شکل ورودی داشته باشیم.

دیزاین ورودی خانه

دوست دارم ورودی خونم همه چی تموم باشه! پس اینجوری دیزاین کن

یادتونه گفتیم بعصضی ورودی ها یکراست میخورن به هال پذیرایی و هیچ تورفتگی برای قرار دادن جا کفشی ندارن؟ خب در اینجا باید بگیم شما میتونید تنها با کمی صرف هزینه و تلاش محیطی کاملا کاربردی از ورودی خود بسازید. به این شکل که دیوار دو طرف درب رو شامل قسمت های تو رفته ای کنید که هر کدوم کاربردی مستقل و جذاب دارند. در ادامه ویدیوی از این حرکت مشاهده می کنید که تمام و کمال اونچه که مد نظر هست رو نشون میده و یه فضای خوش آمد گویی منحصر به فرد برای شما میسازه.

ناگفته نمونه از اونجایی که این روزا دیگه حد فاصل دو واحد خیلی از خونه ها شده یه دیوار یا بهتره بگیم تیغه ده سانتی، مراقب باشید که یه موقع مثلا جاکفشی نره تو طاقچه همسایه!!! حتما با چک و بررسی از این موضوع اطمینان حاصل کنید و بعد برید سراغ خوشگلاسیون ورودی.

دوست دارم تو ورودی خونم آینه قدی باشه ولی خلاقانه

اما یه موقع می بینیم تو یه خونه ای فضای جاکفشی و لباس و همه چیز فراهمه، فقط زیباسازی و یه آینه کم داره! احتمالا به این فکر می کنید که برم یه آینه قدی بخرم و بچسبونم و تمام. اما بهتر نیست به جاش کمی خلاقیت به خرج بدید و قضیه رو یه جور دیگه نگاه کنید؟ 

مثلا اینکه میشه خیلی خیلی راحت، تنها با یک رنگ که البته میشه هر رنگی که دلخواه شما هست انتخاب بشه، یک نوار چسب و آینه های تکه ای هم سایز، به این ایده جذاب رسید و حالشو برد. تنها کافیه تا نوار چسب رو به همون سایزی که میخواین بچسبونین و بعد تمیز و آراسته داخلش رو رنگ کنید. چسب ها رو کنده و در نهایت هم آینه ها رو تمیز و با اندازه درست بچسبونید. قطعا قرار دادن یک گلدان قدی هم میتونه این فضا رو بی نظیر خوشگل کنه و تمام.

دیزاین ورودی خانه

دلم میخواد دم در بشینم و کفشمو پام کنم! قدرت رنگ

اینو بدونید که رنگ ها قدرت فراوونی دارند. اونها میتونن یک فضا رو کوچک و یا بزرگ کنند. محیط رو شاد و یا دلگیر کنند و از طرفی هم توانایی این رو دارند تا همه چیز رو به هم ربط بدن و یا همه چیز رو به هم نامربوط نشون بدن. 

به نظر من میتونه خیلی خوشگل باشه وقتی شما یک طیف رنگی رو انتخاب کنید و تو همون راستا یکسری لوازم قرار بدید. مثلا اینکه بیای از مبل های فسقلی استفاده کنید که نیمکت طور هستند و مناسب ورودی و فضایی برای یک نشیمن کوتاه می باشند. از طرفی هم حضور تابلو و یا قاب عکس هایی جذاب و خانوادگی میتونن به ورودی روح ببخشند و همینطور استفاده از دکوری ها و یک جاکفشی کوچیک قطعا لازمه چنین ورودی می باشد. می بینید؟ چقدر راحت و زیبا بسته به ابعاد فضا و بودجه ای که دارید میشه ورودی ای خوشگلی ساخت. قطعا با کم و زیاد کردن آیتم ها همه چیز همونطور که میخواین خواهد شد.

دیزاین ورودی خانه

دیزاین ورودی خانه

من ورودی که نور باشه ذوقم دوبرابر میشه! 

از نورپردازی تو هیچ کجای خونه غافل نشید و برای ورودی هم که چون ولکام خونه محسوب میشه، بهترین ایده استفاده از هم نورپردازی های تاکیدی هستش و هم نوری که کلا فضا رو روشن کنه. آخه شما فکر کنید مهمون اومده خونتون، قطعا باید نور مناسب و خوبی وجود داشته باشه تا یه حس انگیزه و مثبت درش ایجاد بشه. وقتی نور کم باشه و تاریک، ناخودآگاه حس میکنه نباید میومده!! 

پس برای ورود باید نور به میزان خوب و روشنی باشه و بعد که همه رفتن و نشستن، به جهت زیبا سازی و کمرنگ کردن این نقطه از خونه، میشه اون نورهای تاکیدی و دونه ای رو روشن کرد. مثلا یک تابلوی خوشگل بزنین به دیوار ورودی و بعد نوری که مستقیم بزنه به تابلو بزنید بالا سرش تا بتونه اون تابلو رو بولد کنه. قطعا زیبا خواهد شد.

دیزاین ورودی خانه

دیزاین ورودی خانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها