|

مبل خونه خراب شد بدو نرو یه دست دیگه بخر / اینجا روش راحت تعمیر مبلمان رو یادت دادم

مبل شما هم دچار اسیب دیدگی جزئی شده اما نمیدونید چطور درستش کنید؟ خب خبر خوش اینه کمه کافیه بیاید داخل این مطلب تا همه چیز رو یاد بگیرید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- نزدیک عیده و دیگه خیلی از خانومای خونه به فکر خونه تکونی هستند و خب تو همین حوالی اون چیزایی که دلشون میخواد رو عوض میکنن و اون چیزایی که میخوان هم درست میکنن و میفرستن واسه تعمیر و خلاصه اینکه خیلی کارا انجام میشه. اما یکی از کارایی که خیلی ها انجامش نمیدن و یا هزینه ای گزاف میزارن رو دست خودشون اینه که وقتی یه جای مبل شون خراب میشه زود میرن سراغ خرید یه دست مبلمان دیگه که این اصلا خوب نیست چرا که با این کار کلی پول خرج کردن در حالی کم شاید میتونستن خودشون به راحتی و یا اصلا با خرجی بسیار کمتر اون مشکل رو حل کنن! اما نکردن!

شمایی که به این مطلب اومدین قطعا از اون دست خانوما نیستن و برای پولتون ارزش بیشتری قائل میشین. البته که گاهی می بینی مبله خیلی خیلی ترکیده و در واقع تعمیرش هزینه ای به شدت بالا داره که خب در این حالت به نظر نمیاد منطقی باشه درست کردنش. اما اگر میزان خرابی و یا شکستگی مبل شما کمه و در حدیه که قابلیت تعمیر داره، بهترین ایده اینه که از ترفند های مناسب استفاده کنید و مبل جانتون رو به روز اولش برگردونید. 

حالا میگین چجوری؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بدونید چطوری!

تعمیر خانگی مبل

نحوه تعمیر شکستگی پایه مبل تو خونه؛ بلاکشون کن

اول این موضوع رو روشن کنیم که ممکنه به دلیل استفاده زیاد از مبلمان و جا به جا کردن های زیاد، پایه، دسته و همینطور تاج مبل دچار آسیب دیدگی و یا فرسودگی بشه. اگرفقط پایه ای مبل شما مبل دچار شکستگی، کوتاهی و تراز نبودن شده باشه، میشه که از طریق تعمیر پایه مبل و یا تعویضشون این مشکل رو حل کنید.

یکی دیگه از روشای تعمیر پایه مبل در خونه استفاده از بلاک می باشد. بلاک در واقع یه نوع بست هستش که میتونه دو تیکه جدا رو به هم وصل کنه. وقتی که پایه مبل به شکل کامل از مبل جدا شده باشه، از بست استفاده کردن بهترین راه حله.

تعمیر خانگی مبل

تعویض پایه مبل

گاهی پیش میاد که پایه مبل اونقدری سیب دیده که دیگه قابلیت درست شدن و چسبوندن نداره که خب در این شرایط باید برید و یه پایه مبل جدید خریدار یکنید. البته پایه مبلی که از همون جنس و همون رنگ ساخته شده باشه و پایه رو تعویض کنید.

اگر پایه قبلی با پیچ به مبل وصل شده باشه که خب کارتون خیلی راحته و میتونید پایه رو جدا کنید و با خود به تولیدی و یا کارگاه تعمیر ببرید و یه پایه جدید بخرید. اما اگر غیر باشه که خب مشخصه که منطق میگه خود شما قادر به انجامش نیستید و باید مبل رو به کارگاه تعمیرات مبل ببرید. 

واسه تعمیر خراش های کوچیک رو مبل چیکار کنم؟

اگر پایه و یا بدنه مبل شما چوبی باشه و فقط خراش ایجاد شده روی چوبش بوده باشه، خیلی راحت میتونید از ماژیک های چوب استفاده کنید و اگر هم نتونستید این ماژیک رو تهیه کنید، میشه که از مداد شمعی کمک بگیرید و بر روی خراش ها به آرومی بکشید. البته یادتون نره که باید خیلی ظریف بکشید! 

راه سوم هم تعمیر و یا بهتره بگیم پنهان کردن خراش روی چوب با استفاده از لاک می باشد که میتونه یه لایه محافظتی هم باشه.

تعمیر خانگی مبل

تعمیر تاج مبل شکسته

از طرفی هم تاج مبل فضایی از مبل به حساب که خب تزئیناتیه و به جهت زیباسازی مبله. اگر تاج مبل شما دچار شکستگی بشه میتونید با چسب های محکم و مخصوص و بعد هم سمباده کشی این مشکل رو حل کنید و بچسبونید.

البته به دلیل ظریف بودن تاج مبل و احتمال شکستگی بیشترش، بهتره که این بخش رو به دست تعمیرکار مبل بسپارید تا بیشتر آسیب نبینه و کار هم تمیز از آب دراد.

تعمیر مبلی که از قسمت درزهای آن دچار شکستگی شده

برای تعمیر مبل شکسته‌ ای که از قسمت درزاش دچار آسیب دیدگی شده، باید از گیره و بلاک استفاده نمایید. گیره و بلاک‌ ها دو طرف درز رو به هم وصل میکنن. برای تمیزیه کار باید از پیچ‌ های کوچیک استفاده داشته باشید.

تعمیر خانگی مبل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی