|

کابینت نئوکلاسیک آشپزخانه ای همچون قصری مجلل

طراحان دکوراسیون از ترکیب مدل‌های مدرن و کلاسیک، سبک جدیدی به نام کابینت نئوکلاسیک ارائه دادند‌ که ویژگی‌های سبک‌های مدرن و کلاسیک را دارد.

لینک کوتاه کپی شد
1

کابینت به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان هر آشپزخانه تاثیر بسیار زیادی در زیبایی منازل دارد و روز به روز طرح و مدل‌های کابینت آشپزخانه متنوع‌تر می‌شود. دو نوع اصلی کابینت شامل کابینت‌های مدرن و کلاسیک هستند و هر یک سبک و طراحی مخصوص به خود را دارند. طراحان دکوراسیون داخلی منازل از ترکیب مدل‌های مدرن و کلاسیک، سبک جدیدی به نام کابینت نئوکلاسیک ارائه دادند‌. از نام این نوع کابینت مشخص است که ویژگی‌های سبک‌های مدرن و کلاسیک را در بر گرفته است. در واقع سبک نئوکلاسیک از تلفیق ویژگی‌های سبک کلاسیک با امکانات سبک مدرن به وجود آمده است. برای آشنایی بیشتر با انواع و مزایای کابینت نئوکلاسیک، کابینت انزو، کابینت پولیشی، کابینت پلی ‌اورتان، طراحی، قیمت و نحوه ساخت این نوع کابینت تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

قبل از مطالعه ادامه مطلب، بهتره با کابینت نئوکلاسیک و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید.

image_1642936367

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

کابینت نئوکلاسیک نسل جدیدی از کابینت‌های کلاسیک است که طراحی مدرن و ساده‌تری دارد. از زمانی که کابینت‌هایی با سبک‌ کلاسیک و مدن به یکنواختی دچار شدند، طراحان به این فکر رسیدند که سبک جدیدی به نام نئوکلاسیک ارائه دهند. تلفیق سبک کلاسیک و مدرن برای اولین بار به وسیله فردی به نام آندرا پالادیو معمار ایتالیایی ابداع و به دنیا معرفی شد. این نوع کابینت از لحاظ ظاهری مانند کابینت‌های مدرن زیاد ساده نیست و برخلاف کابینت‌های کلاسیک شلوغ نیست و طراحی بسیار شیکی دارد. همچنین از نظر رنگ‌بندی و مدل، قابلیت سفارشی‌سازی آن نسبت به انواع دیگر بیشتر است. انواع کابینت‌های نئوکلاسیک شامل کابینت انزو و کابینت پولیشی است و هر یک از این مدل کابینت‌ها از لحاظ رنگ، شکل و قیمت با هم متفاوت هستند. کابینت پلی اورتان نیز یکی از انواع انزو به شمار می‌رود که در ادامه ویژگی هر یک از این کابینت‌ها را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

کابینت نئو کلاسیک چه تفاوتی با کابینت کلاسیک دارد؟‌

کابینت‌های کلاسیک دارای ریزه‌کاری‌های ریز و درشت زیادی هستند و سبک شلوغی دارند و بیشتر برای آشپزخانه‌های بسیار بزرگ مناسب می‌باشند‌. اما کابینت نئوکلاسیک به دلیل وجود طرح‌های خلوت روی بدنه از نوع کلاسیک ساده‌تر است و در آشپزخانه‌های کوچک استفاده می‌شود. افرادی که علاقه‌مند سبک‌های کلاسیک هستند اما به دلیل متراژ پایین آشپزخانه امکان استفاده از کابینت‌های کلاسیک را ندارید، به راحتی می‌توانید از کابینت‌های نئوکلاسیک استفاده کنید. این کابینت‌ها فضایی دلنشین و بسیار آرام در آشپزخانه‌های کوچک و متوسط ایجاد می‌کنند‌.

با کابینت کلاسیک و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید.

نگهداری و تمیز کردن کابینت‌های نئوکلاسیک از نوع کلاسیک بسیار راحت‌تر است، زیرا یراق و منبت‌کاری‌ها و طرح‌های شلوغ روی بدنه آن وجود ندارد. با توجه به اینکه آشپزخانه مکانی برای پخت و پز غذاهای مختلف است، حتی با وجود استفاده از هود ذرات چربی به مرور زمان روی بدنه کابینت‌ها تجمع پیدا می‌کند. تمیز کردن کابینت‌های ساده‌تری مانند نئوکلاسیک از انواع کلاسیک بسیار راحت‌تر است‌. یکی دیگر از تفاوت‌های بین این دو سبک کابینت قیمت تمام شده آن‌‌هاست‌. پروسه ساخت کابینت‌های کلاسیک به زمان بسیار بیشتری نیاز دارد و همین موضوع قیمت آن را افزایش می‌دهد. به همین دلیل قیمت کابینت‌های نئوکلاسیک ارزان‌تر از نوع کلاسیک است.

image_1642936500

 کابینت انزو چیست و چه مزایایی دارد؟‌

 کابنت انزو محصولی از شرکت zentique ایتالیا یکی نوع کابینت نئوکلاسیک است که جزء محصولات جدید بازار ایران به شمار می‌رود. برای ساخت این نوع کابینت از ماشین‌های بسیار پیشرفته استفاده می‌شود و قیمت بالایی دارد.‌ برای رنگ کردن کابینت انزو نیز باید از محیطی ایزوله استفاده شود‌. ضخامت این نوع کابینت 25 میلی‌متر است. این در حالیست که به طور معمول کابینت‌ها 16 میلی‌متر ضخامت دارند. کابینت طرح انزو که برگرفته از برند معتبر zentigue ایتالیاست، جزء محصولات جدید تولید شده بازار ایران است که در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و به یک کابینت لوکس تبدیل شده است.

همه شرکت‌های ایرانی قادر به تولید کابینت طرح انزو نیستند زیرا همانطور که گفتیم برای ساخت آن به ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته نیاز است. جنس ورق‌های ام‌دی‌اف به کار رفته در ساخت کابینت‌ انزو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا روی ورق‌هایی با ضخامت 25 میلی‌متر حکاکی‌هایی زده می‌شود که در صورت بی‌کیفیت بودن ورق ام‌دی‌اف ممکن است باعث ترک خوردن یا شکستن ورق شود. درب‌های کابینت طرح انزو از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. به دلیل سنگینی درب همواره از یراق‌آلات فانتونی و بلوم استفاده می‌کنند تا بتواند وزن درب‌ها را تحمل کند.

image_1642936820

مراحل تولید کابینت انزو به این صورت است که ابتدا ورق‌های ام‌دی‌اف خام با ضخامت 25 میلی‌متر را برش می‌دهند تا به اندازه مورد نظر در بیاید. سپس با استفاده از دستگاهی به نام سی‌ان‌سی روی درب‌ها حکاکی‌ها و ابزاری ایجاد می‌کنند تا زیباتر شوند. بعد از حکاکی ورق‌های mdf خام را برای رنگ‌کاری آماده می‌کنند. رنگ کردن درب‌ها در محیطی کاملا ایزوله انجام می‌شود. این کابینت‌ها را می‌توان با استفاده از سه نوع رنگ شامل رنگ‌های پلی اورتان، پولیشی و پلی استر رنگ آمیزی کرد‌. کابینت‌هایی که با پلی اورتان رنگ می‌شوند در برابر رطوبت و نور آفتاب مقاومت بالایی دارند. این نوع رنگ قیمت ارزان‌تری دارد و شفافیتش کمتر از رنگ پولیشی است‌.

کابینت انزو رنگ شده با پلی استر قیمت ارزان‌تری نسبت به رنگ پلی اورتان و پولیشی دارد و به مرور زمان در اثر نور آفتاب و رطوبت آشپزخانه کدر شده و رنگ آن تغییر می‌کند‌. گران‌ترین رنگ به کار رفته در کابینت‌های طرح انزو رنگ پولیشی است‌ و درخشندگی و کیفیت بالاتری دارد. استفاده از ورق‌های mdf ضخیم در ساخت این کایینت‌ها باعث شده که قیمت آن نسبت به مدل‌های دیگر بالاتر باشد. پیچیده بودن پروسه تولید نیز در بالا بودن قیمت این کابینت‌ها تاثیرگذار می‌باشد. به طور کلی مواردی مانند مقاومت در برابر خط و خش، طول عمر زیاد، زیبایی منحصر به فرد، استحکام بالا به دلیل ضخامت ورق‌های به کار رفته، مقاومت در برابر رطوبت و حرارت از مهمترین مزایای کابینت طرح انزو به شمار می‌رود.

با کابینت انزو و مزایا و معایب آن بیشتر اشنا شوید.

کابینت پولیشی نئوکلاسیک طرح انزو چه ویژگی‌هایی دارد؟‌

کابینت پولیشی یک نوع کابینت نئوکلاسیک مدل طرح انزو است که بدنه آن را با استفاده از رنگ پولیشی رنگ‌آمیزی کرده‌اند. رنگ پولیشی مانند یک لایه شیشه‌ای حدود سه میلی‌متر به ضخامت‌ درب‌ها اضافه می‌کند و به کابینت‌ها جلوه‌ای زیبا و درخشان می‌دهد. ورق‌های ضخیم و خام mdf پس از اینکه توسط دستگاه سی‌ان‌سی در اندازه دلخواه برش می‌خورند، با توجه به سلیقه مشتری حکاکی می‌شوند. پولیش رنگی است که به صورت مایع خمیری روی سطح درب‌های کابینت اسپری می‌شود و سطح درب کابینت‌های پولیشی طرح انزو را شفاف و درخشان می‌کند. افزایش مقاومت درب‌ها به دلیل ضخامت اضافه شده از طریق رنگ پولیشی، عدم آسیب و فرورفتگی در اثر ضربه،‌ مقاومت بالا در اثر برخورد آب و رطوبت، بزرگ نشان دادن محیط آشپزخانه به دلیل رنگ سفید و براق کابینت‌ها، مناسب برای نصب در تمام شرایط آب و هوایی از مهمترین مزایای کابینت‌های پولیشی به شمار می‌رود‌. قیمت این نوع کابینت‌ نئوکلاسیک نسبت به انواع دیگر گران‌تر است. زیرا مراحل ساخت کابینت پولیشی طرح انزو بسیار زمان‌بر است و به دقت بیشتری نیاز دارد.

image_1642936918

مراحل ساخت کابینت پولیشی به این صورت است که ابتدا ورق ام‌دی‌دف خام با ضخامت 25  میلی‌متر را در اندازه‌های مورد نظر برش می‌دهند و سپس با کمک دستگاه سی‌ان‌سی روی درب‌ها ابزار زده و حکاکی می‌کنند‌. در مرحله بعدی نوبت به رنگ آمیزی با رنگ پولیش می‌رسد. این مرحله از حساسیت زیادی برخوردار است. ماده خمیری شکل رنگ پولیش با کمک تینر روان می‌شود و با استفاده از دستگاهی به نام پیستوله در محیطی کاملا ایزوله به سطح درب‌های حکاکی شده اسپری می‌شود. اسپری کردن رنگ پولیش روی کابینت نئوکلاسیک پولیشی را چهار مرحله تکرار می‌کنند تا سطح درب‌ها به حالت یکدست و براق دربیاید. در پایان بعد از اتمام چهار مرحله اسپری رنگ، آن را سمباده می‌کشند تا ضخامت رنگ به سه میلی‌متر برسد. مرحله پولیش کردن رنگ اهمیت بسیار زیادی دارد و باید با کیفیت بالایی انجام شود. پس از اینکه رنگ‌آمیزی با موفقیت به پایان رسید، کابینت‌ نئوکلاسیک پولیشی برای نصب در آشپزخانه آماده است.

کابینت پلی اورتان چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

کابینت پلی اورتان یک نوع کابینت نئوکلاسیک است که طرفداران خاص خود را دارد. این نوع کابینت جزء کابینت‌های طرح انزو به شما می‌رود و به دلیل استفاده از رنگ پلی‌اورتان به این نام معروف شده است. متریال اصلی به کار رفته در ساخت این نوع کابینت ام‌دی‌اف است که سطح آن را بل رنگ پلی‌ اورتان پوشش می‌دهند. این کابینت نئوکلاسیک در سه مدل براق، نیمه براق و مات ساخته می‌شود. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد و مثبت کابینت‌های پلی‌اورتان تنوع بالای رنگ می‌باشد. مشتری‌ها با توجه به سلیقه شخصی می‌تواند از بین رنگ‌های متنوع رنگ مورد علاقه خود را که با رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون منزلش تناسب دارد، انتخاب کند. رنگ‌آمیزی کابینت نئوکلاسیک طرح انزو با رنگ پلی اورتان دارای شش مرحله شامل سمباده کشیدن ام دی اف، بتونه زدن، مجددا سمباده، زدن رنگ آستر، زدن پرایمر، بار دیگر سمباده و در نهایت استفاده از رنگ مورد انتخاب مشتری می‌باشد. انجام رنگ آمیزی در شش مرحله کیفیت کابینت را به میزان زیادی افزایش می‌دهد و از ایجاد خط و خش در سطح آن جلوگیری می‌کند‌. اگر این مراحل به طور کامل انجام نشود، کیفیت رنگ پلی اورتان نیز به شدت کاهش می‌یابد و کابینت‌ها به سرعت دچار رنگ پریدگی می‌شوند‌. قیمت کابینت پلی اورتان نسبت به قیمت کابینت پولیشی ارزان‌تر است.

image_1642936969

یکی از مهمترین ویژگی‌های کابینت نئوکلاسیک پلی اورتان ضد آب بودن آن است‌. پوشش نهایی این کابینت را از یک لایه به نام ماده نانو می‌پوشانند. این ماده دارای خاصیت ضدآب است و مقاومت سطح کابینت‌ را افزایش می‌دهد. رنگ‌های متنوع، جذاب و چشم‌گیر کابینت‌های پلی اورتان باعث شده که انتخاب مناسبی برای همه دکوراسیون‌ها باشند و به راحتی بتوان آن‌ها را با وسایل دیگر منزل هماهنگ کرد. کیفیت و ماندگاری بالا به عنوان یک ویژگی بسیار مثبت تاثیر بسزایی در طول عمر این محصول دارد‌. این کابینت در اثر حرارت، اشعه ماوراء بنفش و قرار گرفتن در معرض رطوبت کیفیت خود را از دست نمی‌دهد‌. البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر رنگ آمیزی کابینت‌‌های طرح انزو با رنگ‌ پلی اورتان با کیفیت بالا انجام نشود و در معرض رطوبت و حرارت قرار بگیرد به سرعت کدر شده و تغییر رنگ می‌دهد. سطوح پلی اورتان در مقابل لکه‌های چربی، خراشیدگی و ساییدگی بسیار مقاوم هستند. نگهداری از آن‌ها آسان است و فقط کافیست که با استفاده از یک دستمال مرطوب هر چند وقت یکبار سطح کابینت‌ها را پاک کنید تا مثل روز اول براق شوند‌.

 خرید کابینت نئوکلاسیک ارزان و باکیفیت از شرکت نوین کابین

برای خرید انواع کابینت نئوکلاسیک مانند کابینت انزو در مدل‌های کابینت پولیشی و کابینت پلی اورتان با قیمت ارزان و با بهترین کیفیت می‌توانید به سایت شرکت نوین کابین با آدرس اینترنتی https://novincabinco.com/ مراجعه کنید. و یا قیمت کابینت نوین کابین را در گوگل سرچ کنید تا قیمت به روز کابینت و نحوه محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه‌تان را به راحتی به دست آورید. شرکت نوین کابین در سال 1378 در منطقه‌ای در شرق شهر تهران راه‌اندازی شده و اکنون با بیش از بیست سال سابقه درخشان در زمینه طراحی، تولید و نصب انواع مختلف کابینت آشپزخانه مانند کابینت نئوکلاسیک، کابینت کلاسیک، کابینت مدرن و همچنین اجرای دکورهای نمایشگاهی و فروشگاهی، دکوراسیون داخلی، ساخت درب ساختمان به یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌ها تبدیل شده است. نوین کابین با استفاده از بهترین طراحان، باتجربه‌ترین کارشناسان تولید و نصب کابینت و باکیفیت‌ترین مواد اولیه کابینت‌هایی زیبا و مقاوم تولید می‌کند و آن‌ها را با قیمتی بسیار مناسب به مشتریان خود ارائه می‌دهد‌. تنها کافیه با شماره های ۷۷۰۰۵۴۶۷-۰۲۱ و ۰۲۱-۷۷۰۰۵۴۸۱ تماس حاصل فرمایید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها