|

همین امروز خورشت آلو اسفناج با مرغ رو بپز / فقط حواست باشه انگشتات رو باهاش نخوری!

خورشت آلو اسفناج با مرغ خیلی لذیذه و اگه درست کنی، گرمی بخش جمع خانوادگی تون خواهد شد. توی این مقاله یه دستور ساده رو با هم مرور می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از جذابیت های آشپزی، غذا پختن با سبزیجات مربوط به هر فصله! اینکه سبزیجات و میوه های تازه فصل رو بخری و بگردی ببینی چی میتونی باهاشون درست کنی لذتی داره که فقط علاقمندان به آشپزی اون رو درک میکنن! الانم فصل انار، گل کلم، کدو حلوایی و اسفناجه و کلی خوراکی های خوشمزه باهاشون میشه درست کرد. توی این مقاله میخوام یه خورشت عالی ایرونی رو که با اسفناج درست میشه رو بهت آموزش بدم. آره درست حدس زدی؛ خورشت آلو اسفناج با مرغ که خیلی خیلی لذیذه و اگه درست کنی این روزای نسبتا سرد زمستون، گرمی بخش جمع خانوادگی تون میشه. تا آخر همراهم باش تا یه دستور ساده و عالی رو با هم مرور کنیم...

aluesfenajmorgh5

اسفناج یه سبزی با خواص بیشماره که از جمله خواصش میشه به فایده اون برای ‌سلامت قلب، مغز، چشم و درمان یبوست، کم‌خونی، فشارخون بالا و دیابت اشاره کرد. اسفناج از بروز آسم و پوکی استخوان جلوگیری میکنه و برای کاهش وزن بسیار مفیده. اسفناج سرشار از ویتامین B3 هم هست.

aluesfenajmorgh10

خورشت آلو اسفناج رو هم میشه با مرغ پخت، هم با گوشت، هم با گوشت قلقلی و هم به صورت گیاهی با قارچ و بدون گوشت. اینجا این خورشت رو با مرغ درست می کنیم که مزه فوق العاده ای داره.

مواد اولیه خورشت آلو اسفناج با مرغ

برای پخت خورشت آلو اسفناج با مرغ به ۴۵۰ گرم سینه و ران مرغ، ۸۰۰ گرم اسفناج، ۲عدد پیاز متوسط، ۳ حبه سیر، ۲۰ عدد آلو بخارا، ۳ لیوان آب جوش، ۲ قاشق غذاخوری رب انار، نصف پیمانه روغن و کمی زعفران، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه نیاز داریم.

aluesfenajmorgh8

این مقدار مواد برای 4 نفر کافیه و میتونی بسته به تعداد نفرات این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

روش پخت خورشت آلو اسفناج با مرغ

پیازها رو خرد کن و توی قابلمه مناسب با روغن تفت بده تا سبک و کمی طلایی بشن. بعد مرغ ها رو که تکه تکه کردی اضافه کن و حسابی تفت بده تا رنگشون تغییر کنه. سیرها رو له و اضافه کن، سپس کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه بریز و بعد از کمی تفت دادن، آبجوش رو بریز و بذار جوش بیاد.

aluesfenajmorgh4

توی یه ماهیتابه، اسفناج های خرد شده رو با کمی روغن تفت بده. وقتی آب اسفناج کشیده شد، رب انار رو با کمی زردچوبه اضافه کن و بذار یکی دو دقیقه دیگه روی حرارت بمونه. این مخلوط رو به همراه زعفران آب کرده، نیم ساعت بعد از پختن مرغ، اضافه کن و بذار تا حدود یک ساعت باهم بپزن و خورشت جا بیفته. آلوها رو هم که توی ظرفی با آب خیسوندی، 20 دقیقه آخر به خورشت اضافه کن.

aluesfenajmorgh7

نکات پخت خورشت آلو اسفناج با مرغ

-دقایق آخر خورشت رو بچش و اگه نمک و فلفل نیاز داره اضافه کن. در ضمن اگه خورشت رو ترش تر میپسندی کمی آبغوره هم داخلش بریز.

aluesfenajmorgh2

-اسفناج بعد از کمی جوشیدن کاملا لعاب میندازه و نیازی نیست نگران لعاب خورشت باشی.

-این خورشت رو میشه با نان تازه یا پلو سرو کرد. البته باید بگم که در کنار پلو، ترکیب بی نظیری رو میسازه که مزه ش همیشه زیر دندونت می مونه.

اینجا هم یه دستور فوق العاده از این خورشت اصیل ایرونی رو ببین و در نهایت هر کدوم رو بیشتر دوست داشتی، بپز! اینجا هم ترفندهای خوشمزه تر شدنش رو ببین.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی