|

طریقه کاشت فلفل دلمه ای در گلدان؛ چنتا گلدون فلفل رنگی رنگی گوشه خونت بذار حالشو ببر

فلفل دلمه ای جزء سبزیجات پرکاربرد که در رنگ های سبز، قرمز، زرد و نارنجی کشت میشه و کلی خاصیت داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فلفل دلمه ای جزء سبزیجات پرکاربرد که هم خام خوردنش خیلی رایج هم توی انواع غذا ها به کار میره. جالب بدونید که فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C است و میتونه  ۱۶۹ درصد از نیاز بدن به ویتامین C را تامین کند و مقدار ویتامین C آن از لیمو ترش و پرتقال هم بیشتر است. فلفل دلمه ای تو رنگ های سبز، زرد، قرمز و سبز کشت میشه که میزان ویتامین C موجود در فلفل دلمه ای قرمز از انواع دیگش بیشترِ. علاوه بر  ویتامین C، مس، فیبر، فولات، منگنز، منیزیم، پتاسیم، فسفر، پروتئین، سلنیوم، ویتامین B6، ویتامین K1، ویتامین E و ویتامین A هم در فلفل دلمه ای وجود داره. همچنین فلفل دلمه ای حاوی آنتی اکسیدان‌های زیادی از جمله کاپسانتین، وایولکسانتین، لوتئین، کوئرستین و لوتئولیتن نیز می باشد.

حالا که فلفل دلمه ای انقدر خاصیت داره باید حتما توی سبد غذایی مون قرارش بدیم. تازه میتونید خودتون هم توی گلدون بکارید. اگه دوست دارید یه گلدون فلفل دلمه ای داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید تا صفر تا صد کاشتشو بهتون بگیم.

bell-peppers-tree-in-garden-picture-id1323318476

کاشت فلفل دلمه ای در گلدان

بذر ها رو به مدت 3 تا 7 ساعت در آب ولرم خیس کنید سپس گلدان مناسبی انتخاب کنید بذر هایی که جوانه زدند رو در عمق یک سانتی متری بکارید بعد روشون خاک بریزید. حالا باید با آبپاش بهش آب بدید. در نهایت گلدانتون رو به جای گرم که در معرض تابش مستقیم آفتاب نباشه منتقل کنید. توی این مدت نباید بذارید خاکش خشک بشه. منتظر بمونید تا نشاء دارای 4 برگ بشه بعد اونو از گلدون خارج کنید به یه گلدون دیگه منتقل کنید.

گلدون جدید رو با خاک کوکوپیت و پرلیت پر کنید. حواستون به زهکشی گلدان هم باشد تا آب اضافه بعد از آبیاری خارج بشه. میتونید توی هر گلدان یک نشاء یا چند تا بکارید. گلدان را در محیطی پر نور قرار بدید.

برای رشد بهتر باید گرده افشانی انجام شود کمک به گرده افشانی گل ها موجب افزایش محصول و باردهی بیشتر بوته میشه. این روش به خصوص برای کسانی که بوته رو در داخل خانه نگهداری می کنند بسیار مفید است. یک گوش پاک کن بردارید و آن را بر روی بساک گل نر و سپس بر روی گل ماده بکشید تا گرده افشانی انجام شود.

bellpepper

شرایط نگهداری فلفل دلمه ای در گلدان

بعد از اینکه بذر ها رو داخل گلدون کاشتید باید حواستون بهش باشه. در ادامه شرایط لازم برای پرورش فلفل دلمه ای رو بهتون میگیم.

آبیاری فلفل دلمه ای چگونه باید باشه؟

فلفل دلمه ای خاک مرطوب رو دوست داره و از خشکی خوشش نمی یاد پس جوری بهش آب بدید که خاکش همواره رطوبت داشته باشه. آبیاری درست باعث گلدهی بیشتر و در نهایت محصول بیشتر میشه.

نور مورد نیاز فلفل دلمه ای

این گیاه به نور زیاد نیاز داره و به خوبی میتونه نور مستقیم رو تحمل کنه. اگر گلدان رو داخل خونه نگهداری می کنید پشت پنجره جنوبی بهترین مکان برای نگهداری آن است. بهترین دما برای نگهداری این گیاه بین 18 تا 24 درجه سانتی گراد است.

فلفل دلمه ای رو تو چه خاکی بکاریم؟ 

خاک فلفل دلمه ای باید قدرت زهکشی بالایی داشته باشه تا آب به راحتی ازش رد شه و حالت باتلاقی پیدا نکنه.

فلفل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی