|

گل های آپارتمانی که کشته مرده نور هستن و از سایه فراری / واسه تراس اینا خیلی نازن

اگه تو خونه نه تنها مشکل نور ندارید بلکه قسمتی از خونه آفتاب خور درجه یکی هم داره پس حتما این مطلب رو بخونید تا با گل های نور دوست آشنا بشید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن گل و گیاه دیگه تو خونه ها روال شده و با وجود اینکه تا همین چند سال پیش خیلی جَوون پسندانه نبود و بیشتر تو خونه مامان بزرگامون گل و گیاه خونگی می دیدیم، اما حالا این روند عوض شده و حتی خیلی از دختر خانومای نوجوان هستند که شیفته داشتن گل اپارتمانی شدن و باید بگیم درسته حتی گل نگه داشتن هم به مد بستگی داره و این روزا این حرکت مد شده، اما باید گفت یه جورایی علاوه ب زیبایی و حس خوب، حس مسئولیت رو هم تو آدما زنده میکنه.

اما مشکل مشترکی که خیلی از ما ها داریم اینمه که یادمون میره به اون طفلکی گلمون آب بدیم و ممکنه اگه یه گل وابسته به آب باشه خیلی زود خشک بشه. از طرفی هم خیلیا دغدغه نداشتن نور تو خونشون رو دارن که این موضوع هم حل شدنیه چرا که میتونید به راحتی گل هایی رو انتخاب کنید  که آب کمی بخوان و با نور غیر مستقیم حال کنن!

اما صبر کنید در این مقاله قراره به اون دست از افرادی برسیم که اتفاقا تو خونه نور دارن و میخوان ازش استفاده کنن واسه بزرگ کردن یه گل خوشگل. پس اگه شما هم جنین قصدی دارین حتما با این مطلب همراه باشید تا با گل های آپارتمانی که نیاز به نور زیاد دارن آشنا بشیم. 

house-plantsS

چه گیاهانی به نور زیاد نیاز دارند؟ گیاه آلوئه ورا

میدونید که آلوئه ورا تا به چه اندازه در انواع کرم و شامپو های پوست و مو و … تاثیر گذاره و اصلا میشه گفت یه گیاه درجه یکه که کلی فایده داره. اگر شما یک گیاه آلوئه ورا در خانه داشته باشید، رسما یک داروخانه ارگانیک دارید. این گیاه نیاز به نور مستقیم داره اما آبدهیش نباید زیاد باشه. خاک با زهکشی خوب بهترین شرایط برای رشد این گیاه است.

61LeOo7DJeL._AC_SX522_

چه گیاهانی به نور زیاد نیاز دارند؟ گیاه یشم

گیاه یشم با ظاهری خوشگل که از ساقه های قوی و برگ های گوشتی تشکیل شده، از دست گیاه هایی محسوب میشه که نیاز به نور زیاد داره و اگه شما یه تراس با نور خورشید دارید بهترین فضا برای گیاه یشم می باشد. این گیاه روزانه به حداقل چهار ساعت نور مستقیم نیاز داره و با آبیاری مناسب و زهکشی عالی میتونه تا ده ها سال براتون بمونه. البته با رشد یواش!

jade-plant-1-645157c445e14

چه گیاهانی به نور زیاد نیاز دارند؟ گیاه نخل سیکاس یا ساگو

گیاه سیکاس از دست گل های می باشد که هیچگونه گلی نمیده و گاهی برگاش میریزه که خب این نشون میده همیشه سبز میمونه. گیاه سیکاس کند رشد هستش و ایده ای مناسب برای دکورهای داخلی مدرن میتونه باشه. از اونجایی که نیاز به نور زیاد داره، اگر در خانه قسمتی رو فراهم دارید که نور خوبی داره، این گیان براتون پیشنهاد میشه.

نکته: اما نکته بسیار مهم و خطرناکی که هست اینه که اگر حیوان خونگی و یا کودکی نوپا در خونه دارید حتما این گل رو ازشون دور کنید چرا که سمیه و برای کودکان و حیوانات مضر!

Untitled

چه گیاهانی به نور زیاد نیاز دارند؟ گیاه سانسوریا

سانسوریا از دست گیاهانی محسوب میشه که به نور مستقیم علاوه وافری داره اما خب از اونجایی که جون سخته، خب تو نور کم و سایه هم دوام خوبی داره. این گیاه به شدت کم توقع اما در عین حال خوشگله که به گیاه مار و زبان مادرشوهر نیز مشهوره.

fd16809wh

چه گیاهانی به نور زیاد نیاز دارند؟ گیاه کروتون

گیاه کروتون از علاقمندان آفتاب کامبه و نور خیلی به دلش میچسبه. این گیاه از لحاظ  آبیاری رطوبت رو دوست داره اما باید بدونید که این گل خوش رنگ و لعاب اگه تو گرما نباشه طراوتش رو از دست میده و رشدش هم کند میشه.

Untitled

چه گیاهانی به نور زیاد نیاز دارند؟ نخل اریکا

نور روشن و فیلتر شده دقیقا مناسب این گل زیبا می باشد و از طرفی هم رطوبت ثابت بدون غوطه ور شدن ریشه ها در آب ، آبیاری مناسب این گل می باشد. برای نگه داشتن این گیاه تو خونه بهتره که زیر نور خورشید باشید و تو دمایی ثابت. یعنی زیر کولر و … قرار نگیره.

Untitled

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی