|

میخوای کنج اتاق گلخونه داشته باشی ولی گلا گرونن؟ این 5 گل آپارتمانی ارزون و دلبر عالین

شاید شما هم دلتون بخواد بیال کنج خونه یا اتاقتون یه گلخونه کوچیک داشته باشید اما چون گل های آپارتمانی گرونن دست و دلتون به خرید نمیره!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه مثل دهه پیش نیست که گل های آپارتمانی رو فقط تو خونه مامان بزرگا بینیم و چند سالی میشه که خانوما و حتی دختر خانوما به شدت شیفته نگهداری از گل و گیاه در خانه شدن که میشه گفت یه حرکت بسیار جذابه چرا که هم یه طراوت و زیبایی خاصی به خونه میبخشه چرا که از طبیعت اومده، هم باعث آرامش و کیو هم حس مسئولیت پذیری میشه و از طرفی هم میتونه تمیز کننده هوای خونه باشه واقعا این نکته هم از موارد مهمه و حداقل این مدلی یکم هوای خونه تصفیه میشه. 

اما شاید یکی دوست داشته باشه چند تا گل تهیه کنه و یه تیکه از خونه یا اتاقش رو تبدیل به گلخونه ای کوچولو و ظریف کنه. در این حالت اما وقتی میره و به قیمت گل ها نگاه میکنه پشیمون میشه چرا که می بینیه یکی از یکی گرون ترن! اما باید بگیم که اصلا نگران نباشید چرا که قراره در این مطلب با گل و گیاه های آپارتمانی که قیمتی ارزان تر دارند آشنا بشیم و یه تیکه خوشگل تو خونه بسازیم.

gol-yashm-1

کراسولا درختی

کراسولا ها انواع مختلفی دارند که به نظر مکن کراسولای درختی از همه خوشگلتره. این گیاه برگ های گوشتی داره و که باید ماهی یکبار با کود مخصوص کاکتوس ها تغذیه بشه. کراسولا درختی در زمستان با افزایش دما و سرما برگاش ممکنه بریزه و در رشدش هم خیلی کند بشه. از طرفی هم برای جلوگیری از افتادگی این گیاه باید دائما هرسش کنید  حواستون بهش باشه.

UbRpno0gLBWYcqIHALPfSUJGdj6HcCsj2b9hV7bi.jpeg_512X512X70

حسن یوسف

خداییش حسن یوسف خیلی خوشگله و اصلا به همین دلیل هم طرفدارای زیادی داره. دیدین برگای حسن یوسف شبیه به نعناست؟ چون از خونواده نعنائیان هستند و از گیاهان همیشه سبز به حساب میاد. جالبه که بدونین روش تکثیر حسن یوسف قلمه زمنی هستش و به قدری این کار راحته که شما میتوند راحت با داشتن یک حسن یوسف چندین گلدان ازش داشته باشید. 

اما این گل خیلی تشنست و به آبیاری زیادی نیاز داره به طوری که مثلا تو فصل گرما هر روز باید آب بخوره!

Untitled

سانسوریا پا کوتاه

احتمالا دیدین که سانسوریا بعضیشون بلند هستند و برخیشون کوتاه تر که خب اونایی که کوتاه ترن به سانسوریا پاکوتاه مشهورن چرا که قد کوتاه تری دارند. این گل معمولا برگ های پررنگ و براقی داره که به قیف طور و بوته ای کنار هم رشد میکنه. اولین چیزی که با شنیدن نام این گیاه یادمون میاد میزان مقاوم بودنشه که تو هر شرایط آب و هوایی تقریبا حالش خوبه و بسازه. قیافه این سانسوریا یه گوگولیه بانمکه که میتونه احوالات خوبی رو به خونه شما بده و به نوعی انرژیش خیلی مثبته.

Untitled

گیاه شفلرا تنه بافت

اسم این گیاه کیم سخته اما از اون مدل درختچه طوری هاست که میتونه یه شلوغیه باحال به کنج خونه بده، بله همونجایی که خالیه! این گیاه ریشه خیلی بلندی نداره و تو یه گلدون با عمق متوسط یا کم هم حالش خوبه. خاک مناسب برای این گل باید درست زهکشی شده باشه. یعنی چی؟ یعنی در زمان آب دادن آب داخل گلدون باقی نمونه و از قسمت زیر گلدون بتونه خارج بشه. گیاه شفلرا تنه بافت از نور مستقیم بیزاره و عاشق نور غیر مستقیمه که خب میتونه گزینه ای عالی برای نگهداری تو خونه باشه.

Untitled

گیاه آنتوریوم

این گیاه یه گلای خیلی خیلی دلبر و ناز داره که ابته از لحاظ قیمتی کمی متفاوته اما خوبیش اینه میون چهار گل بالایی که مثال زدیم این گیان میتونه یهو یه قرمز دردونه میون سبز های جذاب باشه. این گل با مدل قلبی که داره به نور کمی نیازمنده اما خب چون سمیه بریا کودکان و حیوانات ممکنه اسیب زننده باشه. پس حتما به دور از این دو باید باشن.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی