|

گل و گیاه پهن برگ خونه رو بزرگ نشون میده؛ اینجوری برگ گیاهاتو قد گوش فیل کن!

داشتن گل و گیاه با برگ های پهن گزینه ای ایده آل بریا لوکس تر نشون دادن فضای خونه شماست که در این مطلب یادمیگیرم چطور برگ پهن بسازیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن گل و گیاه در این دوره زمونه مِن جمله آیتم های بسیار جذاب و حتی ضروری در خونه های ما شده. چرا که با این خوشگلای سبز هم بیه حس طراوت و شادابی به خونه داده میشه و هم انگاری طبیعت رو مهمون خونتون کردین. علاوه بر اینها به حرف ناسا هم گوش داده اید چرا که ناسا طی تحقیقاتش بر این نظره که داشتن گل و گیاه در خونه هم سموم مضر رو دفع میکنه و هم تولید اکسیژن میکنه. 

اما جدا از مسئله کلی که ذکر شد، داشتن گل و گیاه با برگ های پهن باعث میشه خونه شما بزرگ تر از اونچه که هست دیده بشه. خب برخی از گل ها هستند که اصلا خدادادی این چنین هستند و برخی از گیاهان هستند که با رعایت یکسری نکات میتونن برگ هایی پهن تر داشته باشن. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم چجوری میشه این خوشگلای سبز رو پهن تر کرد.

Untitled

چگونه برگ گیاهان را پهن کنیم؟

گیاه پرنده بهشتی یا استرلیتزیا

پرنده بهشتی یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی هستند که ارتفاع زیادی میتونن داشته باشن و برگ هایی پهن و براق نیز دارد که شبیه به برگ درخت موزه! این گیاه به مانند بسیاری از هم نوعان خود نیاز به نور کمی دارد اما خب برای شکوفا شدن دلش آفتاب زیاد میخواد.

اما برای پهن کردن برگ های این گیاه و البته رشد سریع تری، بهتره که بذرینش جلو نور زیاد و از طرفی هم آبیاری رو زمانی انجام بدین که خاکش خشک شده باشه و آب اضافی که زیر گلدان جمع میشه رو حتما خالی کنید. 

پرنده بهشتی به کمی رطوبت نیاز داره در حدی که گرد و غبار روی برگاش از بین بره، اینجوری برگاشم پهن تر میشه. در فصل رشد هم ماهی یکبار از کود مایع استفاده داشته باشید تا بتونه راحت تر شکوفا بشه. اگه دیدین برگاش دارن قهوه ای میشن احتمالا به دلیل آلودگی آب لوله کشی بوده و بهتره که از آب جوشیده یا آب تصفیه شده بهره ببرید.

Untitled

اما اگه دیدین برگ های پرنده بهشتی پیچ خوردن بدونید که از پهن شدن برگاش جلوگیری میشه پس به دلایلی که باعث بروز این اتفاقه دقت کنید.

کمبود رطوبت خاک: قطعا آبیاری پرنده بهشت به محیطش خیلی بستگی داره اما کلیتی که هست اینه که این گیاه دوست داره همیشه مرطوب باشه. اما نه به طوری که هر ساعت آبیاری کنید و گیاهو رو به خفگی ببرید.

کیفیت آب: بالاتر هم ذکر شد که این گل براش کیفیت آب مهمه و اگه دیدن پهن نمیشه یا قهوه ای شده از آب تصفیه مصرف کنید.

درجه حرارت: گیاه به هیچ عنوان نباید در مسیر مستقیم وسایل گرمایشی یا سرمایشی قرار بگیره چرا که برگاش پیچ میخوره.

879-2-2

گیاه فیکوس لیراتا یا فیکوس آفریقایی

فیکوس لیراتا گیاهی با برگ های پهن  بزرگه که رگبرگ های واضح داره. این گیاه میتونه تا 3 متر قد بکشه و برگاش پهن بشه. این گیاه از دست گل های سازگاریه که میتونه با هر شرایطی تقریبا بسازه و مقاومت خوبی داره و تو رطوبت و گرما هم بمونه! اگه به نظرتون برگاش زیاد شده بهتره که اونها رو هرس کنید تا در فضای کمه خونه خوشگل به نظر بیاد و اذیت کننده نشه. فیکوس لیراتا خیلی دوست نداره خههی جابجا بشه پس سعی کنید ثابت بگذاریدش. در این حالت برگاشم زودتر گهن میشه.

این گیاه نیز به نور داره و اگه تو تاریکی باشن خشک میشن و پهنم نمیشن. برگاش رو غبار روبی کنید و سعی داشته باشید تا در معرض نور مستقیم نباشه و فیلتر شده نور رو بگیره.

Ficus-Lyrata-SINGLE-5L

سعی کنید همیشه مرطوب نگهش دارید ما نه اینکه گر از آب باشه. برای فیکوس ها از خاکی با زهکشی بالا برای کاشت استفاده کنید. می تونید به صورت فصلی یا ماهانه نیز از کود مناسب گیاه استفاده داشته باشید.

اگر بر روی برگ های فیکوس لیراتا لکه دیدین احتمال وجود آفات و قارچ که باید به سرعت درمان بشه. ریزش برگ ها نیز احتمالا به دلیل خشکی و کمبود رطوبت و آب و هوا می باشد . 

Untitled

گیاه کالادیوم یا فیل گوش

این گیاه رنگی است و مناسب آپارتمان. گوش فیل ها تحمل سرما رو ندارن و تو این شرایط آب و هوایی حالشون بد میشه! نگهداری این گیاه گرچه که کمی چالشی به نظر میاد اما خب اگه به خوبی ازش محافظت داشته باشید مشکل ساز نیست و برگای پهنی داره. 

کالادیوم ها فقط تو بهار و تابستون رشد میکنن  تولید برگ دارن و تو باقی فصل ها به خواب میرن و حتی ممکنه برگاشونم بریزه. این گیاه نیاز به نور غیر مستقیم داره و نور تیز باعث سوختگیش میشه.

گوش فیل ها رطوبت زیادی دارن چرا که بومی مناطق گرمسیر هستند. گیاه رو در شرایط مرطوب نگه دارید و اگه فکر می کنید هوای خونه این چنین نیست بهتره که از دستگاه رطوبت اسفئده داشته باشید تا برگاش پهن بشه.

Untitled

گیاه رو مرتب آبیاری کنید و در فصل های رشد از کود مناسب استفاده داشته باشید. تو پاییز و زمستون فقط فقط وقتی که خاکش خشک میشه آبیاری کنید و کوددهی هم نداشته باشید. بهترین دما برای گوش فیل ها 18 درجه می باشد که عدم رعایت هر کدوم از این نکات باعث خراب شدن گیاه میشه. گفتیم که یکم چالشیه!

اگه دیدن رشد گیاه کمخه و برگ ها پهن نیستند بدونید که مواد مغذی لازم به گیاه نمیرسه و هر دو هفته یکبار باید کود دهی بشه. اگه برگا خشک و چروک شدن گرما برای گل زیاد بوده و یا اینکه گل شما تشنشه که خب باید به جای خنک ترز با آبیاری بهتر داشته باشید!

Untitled

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی