|

جمع کردن پرز از لباس بدون دردسر / با دو تا وسیله کاربردی از شر پرز لباست خلاص شو

اگر شما هم با پرز دادن لباساتون درگیرز هستین و نمیدونین چه کنین که درست بشن، پس حتما با این مطلب همراه باشید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا تو هوای سرد سال به سر میبریم که خب هم خوبیای خودش رو داره و هم بدیاش. مثلا از قسمتای جذاب این فصل سرد و باحال اینه که میتونیم استایل های متفاوت و لایه ای رو تجربه کنیم و با زدن تیپای گرم و رو هم رو هم ظاهری متفاوت از باقی سال داشته باشیم. اما خب از بدیاشم اینه که جنس خیلی از لباسا تو این فصول ، پشمی و یا پرز دار هستش که خب همین جنسشون باعث دردسر میشه. آخه میدونید که این مدل لباس ها میتونن اون مو و پرزی که رو خودشون دارند رو به دیگر لباسها و حتی روی فرش و غذا و … انتقال بدن که اصلا جالب نیست و اذیت کننده میشه. اما چیکار میشه کرد؟ آخه خیلی از لباس ها هستند که چنین جنسی دارن و مورد پسندمون هستند اما خب با این باگ!

احتمالا شما هم حداقل یکبار هم که شده این تجربه رو داشتین و ناراحتتون کرده. شاید هم همین حالا با این موضوع دارین دست و پنجه نرم میکنین! ولی بدونین که هر مشکلی یه درمون داره و این موضوع هم میتونه با ترفندای مختلف کنترل بشه و یا اینکه اصلا یه کارایی کنیم که چنین اتفاقی نیوفته. پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

با ماشین لباسشویی اینجوری پرز لباس محو میشه

ماشین لباسشویی یکی از روشهایی محسوب میشه که میتونه خیلی راحت پرز لباس شما رو از بین ببره. وقتی شما لباس پرز دار رو به ماشین لباسشویی می اندازید بخشی از این پرز ها به دیواره ماشین میچسبه و باعث میشه تا بعدا لباس هایی که مستعد به چسبیدن پرز هستند پرزی بشن. بنابراین حتما پیش از انداختن دوباره لباس به ماشین لباسشویی، محفظه ماشین رو چک کنید.

از طرفی هم فراموش نکنید که اگه ماشین لباسشویی شما قدیمیه، باید حتما هر چند وقت یکبار پمپ آب و فیلتر پرزگیر ش رو حتما چک کنید. در شرایطی که این دو فیلتر به درستی کارشون رو انجام ندن، پرز لباس ها رو تخلیه نمیکنن و در نتیجه باعث میشن که پرز به لباس بچسبه و خیلی از لباس ها خراب بشه. 

Untitled

استفاده از غلطک واسه از بین بردن پرز لباست

تو بازار یکسری غلطک ها هستند که اصلا مخصوص گرفتن پرز لباس مس باشند و خیلی راحت میتونید پیش از بیرون رفتن لباستون رو پرزگیری کنید و بعد با خیال راحت دیگر لباساتون رو هم زیرش و یا روش بپوشید. این غلطک ها دو نوع هستند که خب یکیشون یکبار مصرفه و دیگری چند بار مصرفه. چون بالاخره بهش پرز میچسبه دیگه! در نوع چند بار مصرفش اون ورق چسبی که داره میتونه تعویض بشه.

روش استفاده ازشون هم به شدت آسون هستش و اینجوریه که غلطک رو بدون فشار و آروم روی لباس از بالا به پایین میکشید و برداشته، دوباره این حرکت رو تکرار کنید. فراموش نکنید که نباید حرکات رفت و برگشت روی لباس داشته باشید و این کار باعث میشه به پارچه لباس آسیب وارد بشه. 

6-16-1024x587

تیغ واسه از بین بردن پرز لباس عالیه

تیغ خب تو هم خونه هست  یکی از آسون ترین روشاست که قدیمی هم هست و برای از بین بردن پرز لباس مخصوصا لباس های بافتنی کارسازه. اما باگ اینجاست که یک نیاز به مهارت داره و نباید فشار دست شما روی تیغ جوری باشه که به لباس آسیب برسونه. برای انجام راحت‌ تر این روش میتونید  تیغ رو روی لبه یه شانه چسبونده و این کار رو خیلی راحت انجام بدید.تو این روش لغزش دست لباس رو خراب نمیکنه اما برای استفاده از تیغ باید تیغ رو بالای لباس قرار بدید و اون رو به پایین بکشید و از حرکت رفت و برگشتی با تیغ خودداری نمایید.

رفع-پرز-لباس-با-تیغ

نوار چسب میتونه درمون پرز دادن لباس باشه

برای از بین بردن پرز لباس هایی که جنس مخمل و یا ماهوت دارند و خیلی زود میتونن پرز رو به خودشون جذب کنند، میتونید از یه نوار چسب مثلا 5 یا 10 سانتی استفاده کنید. در واقع نوار چسب یه جورایی کار همون غلطک بازاری رو انجام میده و نحوه استفادش هم این مدلیه که دور دستتون به شکلی که طرح چسبنده چسب بیرون باشه میپیچید و اروم روی پرز ها قرار میدید و بعد خیلی ارو دستتون رو روی پارچه میزارید و برمیدارید و یا میکشید تا پرز ها به خوبی از روی پارچه بلند بشن و لباس عاری از پرز بشه. از طرفی هم برای از بین بردن پرز لباس های ماهوتی هم میتونید از ماهوت پاک‌ کن‌ های مخصوص استفاده داشته باشید، اما خب اگه ماهوت پاک‌ کن تو دسترستون نیست میتونید خودتون یه ماهوت پاک کن بسازین. 

برای این کار یه مجله نیاز داری که لوله کنید و به قسمت بالاییش چسب پهن، به طوری که قسمت چسبندش بیرون باشه بزنید و پایینش رو گرفته و روی لباس بکشید. برای درست کردن ماهوت پاک کن هم میتونید از لوله وسط دستمال کاغذی آشپزخونه استفاده داشته باشید. برای یکسری لباس‌های ظریف مثل شال یا روسری بهتره که یه نوار کوتاه چسب رو دور یک یا دو انگشت خودتون بپیچید و پرزها را بگیرید تا پارچه لباستون آسیبی نبینه.

3-27-1024x587

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها