|

پاک کردن روغن از روی فرش با بی بی دی بابیدی بو / دوتا خورنده ی چربی که تو خونت داری

در این مطلب در خصوص پاک کردن روغن از روی فرش براتون صحبت کردیم که میتونید با خوندن اون یه سری ترفندها برای این منظور یاد بگیرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روز توی سرتاسر اینترنت پر هستش از ترفندهای مختلف اون هم برای هر مشکلی اون هم اونایی که باورتون نمیشه مثلا شاید یه مشکلی براتون پیش اومده باشه ولی تا به حال به این که برای حل کردن اون چیکار باید کنید فکر نکرده باشید در حالی که یه عده قبل تر از شما فکر کردن و راه حل رو پیدا کردن بنابراین میشه گفت که یه سری از مشکلات بین خیلی ها مشترکه مثلا برای خیلی از خانوم ها جمع کردن مو از روی فرش یه دغدغه ی بزرگه خصوصا که اگر بچه ی کوچیک هم داشته باشن و بچه روی زمین چهار دست و پا راه بره یا دراز بکشه و مو بر حسب اتفاق بره توی دهنش که خب مسلما اتفاق خوشایندی نخواهد بود.

یا احتمالا شده که یه خواب دیده باشید که به نظرتون خیلی تک و خاص بوده و هیچ کس دیگه ای جز شما اون رو ندیده ولی وقتی تعبیرش رو سرچ میکنید میبینید که خیلی ها مثل شما اون خواب رو دیدن و دنبال تعبیرش گشتن یا امروز که بحثمون فرش هست مثلا تا حالا براتون سوال پیش نیومده که چیکار کنیم فرش سر نخوره؟ که اگه این سوالتون باشه ما در مقالات قبلیمون راجبش براتون صحبت کردیم که مشا میتونید اون رو مطالعه کنید ولی بریم به سراغ موضوع امروز مقالمون که در خصوص پاک کردن روغن از روی فرش هستش که یکی از پر تکرارترین سوال های خانوم های کدبانوست که در ادامه یه سری راهکارها در خصوص اون بهتون ارائه میدیم.

پاک کردن روغن از روی فرش

پاک کردن روغن از روی فرش با جوش شیرین

یکی از کاربردی ترین موادی که برای پاک کردن لکه های روغن و چربی از روی فرش و خیلی از چیزهای دیگه جوش شیرین هست که حتی با وجود این که برای مدت زمان طولانی هم لکه روی فرش باقی بمونه باز هم میشه با استفاده از اون پاکش کرد. برای این منظور باید باید چربی و یا روغن خشک شده رو از روی فرش با استفاده از یه قاشق بتراشید و در این مرحله دقت کنید که به بافت فرشتون آسیب وارد نشه بعد یه مقداری آب رو با مایع ظرفشویی و یا صابون مخلوط کنید و روی لکه ی موجود اسپری کنید و حتی برای این که میزان پاک کنندگی محلولتون بیشتر بشه یه مقدار هم الکل بهش اضافه کنید.

حالا وقت اضافه کردن جوش شیرین به محل لکه هست که بعد از ریختن یه مقدار از این پودر در محل باید برای چند دقیقه صبر کنید و اجازه بدید که جوش شیرین تاثیر خودش روبذاره و بعد از این تایم با یه پارچه ی نخی و یا مسوک محل رو تمیز کنید و بعد از این که تمیز شد میتونید یه کاسه و یا لگن زیر فرش بذارید و اون رو آبکشی کنه و بعد بذارید که خشک بشه.

پاک کردن روغن از روی فرش

پاک کردن روغن از روی فرش با سرکه سفید

یکی دیگه از راه هایی که میشه لکه ی چربی و روغن رو از روی فرش پاک کرد به کار گیری و استفاده از سرکه سفید هست که برای این منظور و برای شروع کار باید یه سوم لیوان از این مایع رو با یه لیوان آب مخلوط کنید و بعد یه مقدار مایع ظرفشویی به اون ها اضافه کنید. حالا وقت اسپری کردن این محلول ضد چربی به روی لکه هست که بعد از اون باید با یه ابر و یا پارچه ی نخی اون قسمت رو تمیز کنید.

حالا به احتمال قوی لکه به صورت کامل از روی فرش پاک شده و برای مرحله ی آخر باید یه تشت و یا ظرف زیر فرش بذارید و اون قسمت رو آبکشی کنید و در صورتی که میخواهید زودتر هم خشک بشه میتونید از پنکه استفاده کنید و اون رو جوری قرار بدید که روی لکه بزنه و زودتر محل رو خشک کنه و این کار همچنین باعث میشه که بوی سرکه از روی اون هم محو بشه چرا که هوا میخوره بهش.

پاک کردن روغن از روی فرش

پاک کردن روغن از روی فرش با پودربچه، نشاسته و یا نمک

در صورتی که سرکه و یا جوش شیرین نداشتید و یا مایل به استفاده از اون ها نبودید میتونید از مواد دیگه هم برای پاک کردن لکه ی چربی و روغن از روی فرشتون استفاده کنید موادی مثل پودربچه، نمک و یا نشاسته؛ هر سه ی این مواد رو میشه در برابر لکه ی روغن بسیار قوی دونست که میتونه این لکه رو از روی موکت، فرش و یا حتی مبل شما به راحتی پاک کنه.

برای این منظور هم کافیه که بعد از این که لکه ی روغن رو با قاشق تراشیدید یه مقدار از پودر بچه، نمک و یا نشاسته روی محل برزید و چند دقیقه صبر کنید و بعد با استفاده از محلول آب و میع ظرفشویی اقدام به شستن محل لکه کنید و تمام.

پاک کردن روغن از روی فرش

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها