|

چه گیری کردیم یه تخم مرغ خوردیم بوی ظرفارو نمیشه تحمل کرد / با این ترفندا از بین میرن

احتمالا شما هم به این مشکل خوردین که بعد از خوردن غذای خاص مثل ماهی یا تخم مرغ ظرفاتون بو گرفته که خب برای از بین بردنش ترفندهایی وجود داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزخونه یه محیط خدماتی به حساب میاد که هم خوشگلیش واسه خونه خیلی مهمه و هم کارهایی که درش انجام میشه. در واقع بخوایم در رابطه با این محیط صحبت کنیم باید بگیم که قلب خونه هستش و اگه نباشه و یا کارهایی که وظیفشه انجام نشه یه خونه و خونواده به کل میره رو هوا. آخه شما فکر کن غذا نپزی، جا واسه نگهداری مواد غذایی نداشته باشی، ظرفارو نشوری و بخ شستشوی لباس ها نرسی و هزار کار ریز و درشت دیگه که تو این فضا انجام میشه. پس دیدین قلب خونه خطابش کردن برازندشه؟ اما جدا از اینکه کلیات آشپزخونه رو توصیف کردیم باید بگیم که این جزئیاتی هم وجود داره که باید به درستی انجام بشه. حالا جدا از اینکه نظافت آشپزخونه و گاز و سینک ظرفشویی و … خیلی مهمه، یکی از مهمترین دغدغه ها ظروف هستند که هم به مرور زرد شدنشون خیلی بده و هم وقتایی که بو میگیرن.

از بین بردن بوی بد ظروف

قطعا شما هم این تجربه رو داشتین که بعد از خوردن یه صبحانه خوشمزه تخم مرغ و یا وعده ناهار ماهی، خواستین ظرفارو بشورین و دیدین ای دل غافل اینارو که من سابیدم، باز چرا انقدر بو میدن؟ واقعا یکی از دوست نداشتنی ترین اتفاق ها همینه که معمولا خانوما و دخترای خونه ازش فرارین و ترجیح میدن یا ظروف رو به ماشین ظرفشویی انتقال بدن تا اون بیچاره این وظیفه خطیر رو انجام بده و یا اینکه مجبور میشن دوباره و حتی سه باره ظرفارو از اول بشورن که باز هم ممکنه اون نتیجه دلخواه رو نده! 

اما پیشنهاد ما چیه؟ به نظرتون بهتر نیست به جای این اضافه کاریا یه ترفند جذاب بزنید؟ میگین چی؟ در ادامه همراه ما باشید.

از بین بردن بوی بد ظروف

با آب سرد و سرکه سفید بوی بد ظروف رو از بین ببر

ظرف پلاستیکی از جمله ظروفی است که خیلی زود تند سریع بو میگیره و با شستشوی ساده هم از بین نمیره. بهتره که بدونید نیازی نیست هر چند وقت یکبار ظرفاتون رو بیرون بندازید و دوباره بخرید، چرا که خب از یه طرف این کار به صرفه نیست و از طرفی هم شما دارید به محیط زیست آسیب مستقیم وارد میکنید. پس راه بهتریش اینه که به دنبال راهکاری برای از بین بردن بوی نامطبوع اونها باشید. یکی از ساده ترین روش ها اینه که ظرف رو کمی اب و سرکه سفید بریزید و اجازه بدین یه شب تا صبح بمونه. بعد فرداش مایع رو خالی کنید و پس از شستشو شما با یکم ظرف تمیز بدون بو مواجه هستید. اگر هم بو زیاد بود و هنوز موه بود دوباره این کار رو تکرار کنید. 

این روش برای ظروفی که بوی ماهی و تخم مرغ گرفتن هم کارسازه و میتونید سینک رو پر از آب کنید و بعد سرکه بهش بیفزایید و ظرفارو چند ساعتی درش قرار بدید و بعد هم با مایع بشویید.

از بین بردن بوی بد ظروف

از گوجه فرنگی بعید بود انقدر بود بر خوبی باشه

احتمالا تا به حال این رو نمیدونستین اما جالبه که بدونید آب گوجه فرنگی نیز قابلیت از بین بردن بوی بد ظروف رو داره. برای انجام این کار باید سینک رو با آب و البته یک لیوان آب گوجه فرنگی پر کنید. بعد ظرفارو داخلش قرار بدید و با اسکاج یا اسفنج اونهار بشورید. بهتره که ظرفا یه یک ربعی تو این مخلوط بمونن و در نهایت هم اونها رو آبکشی کنید. باز هم اگر دیدین بو زیاده و هنوز باقی مونده، باید یک الی دو بار دیگه این کار رو تکرار کنید.

از بین بردن بوی بد ظروف

زغال چوب و کربن بهترینن واسه این کار

از طرفی هم زغال چوب یه جذب کننده ایده‌آل برای بو هستش. به همین دلیل فقط کافیه تا شما یک ذغال چوب رو که مواد افزودنی نداره، درون ظرف قرار بدید و درش رو ببندین و اجازه بدین تا یک تا دو شب تو ظرف باقی بمونه تا فرصت داشته باشه که به خوبی بو رو جذب خودش کنه. در نهایت هم با یه آبکشی ساده شما یک ظرف عاری از بو تحویل می گیرید.

کربن نیز به مانند زغال چوب میتونه بو رو جذب خودش کنه. روزنامه‌ ها از اونجایی که چاپشون از طریق کربن هستش میشه میشه از اونها استفاده داشت. به این شکل که ابتدا ظرف رو خوب بشورید و کاملا هم خشک کنید. سپس چند روزنامه سیاه و سفید رو خورد کرده و داخل ظرف بریزید. سپس در ظرف رو ببندین و به کربن جان اجازه بدین تا کار خودش رو انجام بده.

از بین بردن بوی بد ظروف

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها