|

تا میای تو خونت راه بری پارکت کف جیر جیر میکنه؟ اون بیچاره درد داره اینجوری درستش کن

خیلی از خونه ها برای کفپوش پارکت دارند که خب ممکنه صدا بده و ازار دهنده باشه، اما در این مطلب یاد میگیریم ایراد از کجاست و چطور میشه حلش کرد

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خونه اگه خونه باشه خیلی از مواردش باید روی اصول باشه. البته که این اصول خیلی هم سخت نیست و قوانین خاصی نداره. تنها کافیه در کنار اون وسایل ساده و یا لاکچری که داریم، نظافت خونه رو هم به خوبی در نظر داشت باشیم. همچنین فراموش نکنیم که لوازم خونمون مثل اجزای لباس پوشیدنمون هستند و اگر به خوبی باهم ترکیب و چیدمان نشن، میتونن ظاهر نه چندان زیبایی رو تحویل ما بدن و در نتیجه در طرح چیدمان و اینکه چی با چی ست بشه و در نهایت دکوراسیون به چه شکل در بیاد خیلی مهمه. راستی ناگفته هم نمونه که یکسری کار ها تو خونه وجود داره که شاید خیلی به چشم نیاد، اما اذیت کنندست. مثلا مثل صدای جیر جیر کفپوش پارکت.

Home-flooring

بله خیلی از خونه ها هستند که کف خونه از متریال پارکت می باشد و این پارکت جان هم حالا یا ممکنه از روز اول به دلایلی مختلف، و یا بعد از چند سال شروع کنه به جیر جیر صدا کردن که خب این اصلا خوب نیست. مخصوصا اینکه شب هم باشه و در حالی که همه خوابن یکی از یه جای خونه رد بشه، اونوقته که کفپوش جان یه جور جیغ میزنه که گویی کل روز بی سر و صدا نشسته بوده و منتظره تا فقط شبها صداش دراد! اما چاره چیه؟ اصلا این صداها به چه دلیله؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات رو بدونیم.

rip-oak-white_1080x607

ناهموار بودن کفپوش:

اولین دلیل جیرجیر کردن سطح کفپوش میتونه ناهموار بودن سطحش باشه. اگه جدیدا کفپوش پارکت لمینت زده اید و این مشکل براتون پیش اومده، اول بررسی کنین ببینین کفپوش اصلی هم همین مشکل و صدا رو داشته یا نه. اگر سطح کفپوش پو عوض کردین و دوباره دیدین مثل قبلشه و صداهای جیر جیر میکنه، در این صورت احتمال زیاد خود کف اصلی ایراد داره! اما اگر بعد از نصب پارکت جدید این اتفاق افتاده، منطقیش اینه که نصب اشتباه بوده که باعث ایجاد صدا شده.

پارکت-لمینت-براق

اما راه حلش چیه؟

اگر مشکل از کف اصلی بود که خب باید به هر طریقی که شده مثل مثلا افزایش ارتفاع کف و یا کندن سطحش و صافکاری دوبارش، این مشکل رو اصلاح کنید. البته که یادتون نره حتما یه نصاب حرفه ای پارکت لمینت پیش از نصب پارکت حتما یi ارزیابی دقیقی از کف داشته باشه. یه پارکت لمینت با کیفیت باید قابلیت این رو داشته باشه که در زمان نصب کلیک های پارکت به همدیگه، بتونین به آرومی تایل های اون رو بلند کرده و تک به تک به بقیه تایل ها متصل کنید. ولی مثلا اگه کیفیت پارکت لمینت کم و پایین باشه، به آسونی نمیشه تایل ها رو به جهت نصب، تک به تک بلند کنید و به تایل های دیگه متصل کنید تا کلیک های اونها بهم وصل بشن.

پارکت-5

چرا که ممکنه بازم باعث ایجاد ناهمواری رو سطح بشه و مجبور بشین برای اینکه اون قسمت ناهموار پارکت لمینت با کیفیت پایین رو صاف کنید تا صدای اضافی و جیر جیری که داره برطرف بشه. از چسب های مخصوص غافل نشید و استفاده کنید، اما خب از طرف دیگه متصل کردن همه تایل های پارکت لمینت و در عین حال صاف نگه داشتن اونها نیز کار ساده ای نیست.

بنابراین توصیه میشه که از همون اول در خرید پارکت لمینت دقت بسیاری داشته باشین و از پارکت لمینت های با کیفیت (مثلا پارکت لمینت آلمانی وروکس) استفاده نمایید.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها