|

تو همه خونه ها شب یلدا هندوانه تزیین میکنن خز / تو واسه شب چله المان دیزاین کن لاکچری

اگر شما هم از تزیین خوراکی ها و هندوانه خسته شده اید، پس بهتره که حتما به این مطلب سر بزنید تا با ایده های المان یلدایی آشنا ببشید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- ما ایرانیا یه عالمه رسم و مناسبت قشنگ داریم که خب باید بگیم بعد از عید نوروز، شب یلدامون از همشون قشنگ تره و یه شب یه یاد موندنی و دورهمی جذاب با خونوادمون داریم. شب یلدا یه سنت قدیمیه که به بلندترین شب سال هم مشهوره چرا که آخرین شب پاییز هستش و یک دقیقه از باقی شب ها بیشتره. البته که معمولا ما ایرونیا از اونجایی که خلقیاتی جالب داریم و دوست داریم تا همه مراسمات شاد رو بگیریم و به این بهونه ها خوش باشیم، خب از مناسبت هایی مثل کریسمس و هالووین هم نمیگذریم و اونها رو هم جشن میگیریم که البته باید بگیم کار بدی هم نیست و چه ایرادی داره به یه بهونه ای شاد باشیم با عزیزانمون؟

اما خب هر کدوم از این مراسمات، استایل و یک سری رسومات خاص خودشون رو دارند. مثلا برای هالووین همه ترسناک میشن و برای کریسمس همه کاج میخرن و شبیه بابانوئل میشن و هدیه میدن و…! برای یلدا هم سفره ای با خوراکی های خاص داریم و لباس هم اغلب تم سبز و قرمز هستش که البته قرمز بیشتر. اما برای سفرمون یکسری حرکات به جهت خوشگلاسیون انجام میدیم که با خوراکی های مثل انار و هندوانه و آجیل و شیرینی و … پر میشه. اما تزییناتش چی؟ شاید شما دلتون بخواد خوراکی ها رو به اشکال مختلف در نیارید و ساده خورد کرده و بچینید. اما به جهت زیبا سازی سفره و البته نشون دادن یلدا آیتم هایی رو هم بزارید. این آیتما چیا هستن؟ در ادامه ببینیم ایده های رو که مثل آب خوردن درست میشن و میتونن کنار خوراکی های ساده شما، یک المان جذاب از شب یلدا باشند و به سفرتون زیبایی ببخشند.

المان جذاب یلدا برای میز شام و یا میز کنسول

مثلا میتونید میز کوچک و یا بزرگ خود را از خوراکی ها جورواجور بچینید و سپس به جهت اینکه یلدا حضوری پررنگ داشته باشه این دیزاین رو بر روی میز خود داشته باشید. و یا شاید هم بر روی میزی دیگر این کار رو انجام دهید. میزی به مانند میز کنسول. اصلا شاید هم مهمان ها به صرف شام هستند و میتونید دیزاینی که در ویدیو مشاهده می کنید رو وسط میز بسازید و دور تا دور آن را با بشقاب و لیوان و دستمال و قاشق و چنگال تزیین کنید. در ادامه ببینیم ایده ای رو که به راحتی لوازمش تو هر خونه ای پیدا میشه.

با یکم میوه و یه دسته گل اینجوری میز تزیین کن

خیلی از خونه ها معمولا خوراکی هایی مثل هندوانه رو تزیین میکنن که خب باید بگیم این ایده کمی زیاد و تکراری نشده؟ پس بهتره که ما بیایم و با ساختن المان یلدایی و قرار دادنشون کنار میز و یا وسط خوراکی ها، یه خوشگلیه جدید وارد دیزاین یلدایی کنیم. مثلا در ادامه می بینیم در حالی که میشه با کمی میوه و یک دسته گل و اسفنج، چنین دیزاینی رو ساخت . البته که انتخاب ظرف میتونه بنا به سلیقه و داشته های شما باشه و در واقع اونچه که مهمه اینه که این دیزاین در ظرفی درست انجام بشه و اون ظرف هم اگر چوبی باشه خیلی قشنگ تره. 

ایده ای که هم برای کریسمس و هم برای یلدا جذابن

البته که میتونید از این ویدیویی که در ادامه مشاهده می کنید برای کریسمس هم استفاده کنید. به جز یلدا یکسری ایده ها هستن که میشه برای کریسمس نیز استفاده نمایید چرا که مثلا کاج هم برای شب چله و هم برای کریسمس ایده ای ناب است که می بینید با کمترین وسیله ها میشه اجرا کرد و به خوشگلاسیون میز کمک کرد.

مثلا کدو میتونه برای یلدا پیشنهادی کم استفاده شده و منحصر به فرد باشه که در ویدیوی پایین می بینید در حالی که از کدو های کوچولو استفاده داره، چقدر راحت میشه به طراحی میز کمک کرد و زیباسازیش رو چند برابر ساخت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی