|

یکم مدلت خاصه و دکوراسیون تیره دوست داری؟ خب پس بدو بیا که زیر و بم سبک مشکی رو بگم

همه ما از رنگ های معمولی برای دکور خونمون استفاده می کنیم اما اگر شما از افرادی هستید که رنگ مشکی مورد علاقتونه پس با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دنیای رنگ ها خیلی بزرگ و عجیبه. شما فکرش رو کنید هر رنگ اصلی میتونه تبدیل به چند رنگ دیگه از تناژ خودش بشه و از طرفی هم با ترکیب یه رنگ دیگه میتونه به چند رنگ دیگه در بیاد! رنگ ها در دکوراسیون خیلی تاثیر گذارن، در این حد که شما حتی اگر وسایل داخل خونتون خوشگل بشه با رنگ دکور میتونه در نهایت محیطی زشت بشه و یا بلعکس! دکوراتور ها بر این نظرند که رنگ تیره میتونه یه رنگ خاص باشه که مثل بوم نقاشیه و هر حرکت جذابی رو میشه روش زد. 

اما از یک طرفم جوریه که به دلیل خاص بودنه زیادیش باید مراقب بود تا به خوبی با رنگ و لوازم مخلوط بشه و یک اتمام ناب رو تحویلتون بده، نه فضایی که فقط دلگیر شده از تیرگی.

خیلی ساله که تو گوشمون رفته رنگ تیره و مشکی فضا رو کوچیکتر نشون میده و … از اینجور حرفها. البته که باید بگیم این موضوع تا حدودی هم درست است اما نه اونچنان که شما رو به طور کل از این رنگ دور کنه و رویا و علاقه شما رو بریزه دور! پس اگر شما هم از علاقمندان رنگ تیره و مشکی هستید از همین حالا شروع کنید.

Untitled

روانشناسی رنگ تیره

خیلیا هستند که میگن رنگ تیره دلگیره و ناراحت کننده، اما درستش اینه که بگیم اگر علاقمند به این جور رنگ ها هستید حتما به دنبالش برید چرا که رنگ تیره به عنوان رنگ خنثی محسوب میشه و نشونگر آرامش و مظهر تضاده. چرا که اگر رنگ خنثی وجود نداشت باقی رنگ ها معنایی نداشتند.

مشکی نماد قدرت است و از طرفی هم جسارت، مسئولیت پذیری، جدیت، اعتماد به نفس، تاثیر گذار بودن هوش و درایت، اسرار آمیز و تاثیرگذار بودن می باشد.

caec5f8cb76b57ad48c96c59ef17bcad

استفاده از رنگ مشکی برای دیوار نشیمن

اما در رابطه با استفاده از رنگ مشکی در خونه باید بگیم که خیلیا دوست دارند تا نشیمن خونشون مدرن باشه و اتفاقا رنگ میکش دقیقا میتونه این فضای دلچسب رو برای شما فراهم کنه. در ابتدا اشاره کنیم که رنگ مشکی برای خونه میتونه خوب باشه اما بهترین گزینه اینه که برای دیوار شاخص انتخاب بشه و دیگر دیوار هخا متناسب با اون دیوار اصلی به رنگ های دیگه مثل کرم، سفید، صدفی و طلایی در بیان.

1-Black-white-living-area

استفاده از رنگ مشکی برای مبلمان

قطعا مبلمان برای خونه یکی از قسمت هی اصلی محصوب میشه که در این مورد جهت استفاده از رنگ مشکی باید خاطر نشان کرد مشکی بیشتر برای مبلمان چرم و یا فقط دسته مشکی مناسبه.

پس حتما در استفاده از این رنگ تیره در مبلمان خود دقت داشته باشید.

71VR+nt+9yL._AC_UF894_1000_QL80_

استفاده از رنگ مشکی برای سقف

استفاده از رنگ سفید و مشکی برای سقف مورد پسند طراحان آسیایی است که باعث ایجاد فضای مینیمالیست میشه. اگر چه قصد مشکی کردن سقف خونه خود را داردی پیشنهاد ما به شما رنگ کردن سقف به رنگ مشکی هستش یا دیوار های به رنگ سفید.

black_decoration_ideas

استفاده از رنگ مشکی برای کفپوش و فرش

استفاده از رنگ مشکی برای کفپوش یکی از زیباترین سبک هاست در حالی که کف سالن با یکی از دیوار ها مشکی بشه و یا کف و سقف به این رنگ در بیاد ظاهری بی نظیر میگیره. اما در رابطه با فرش باید بگیم که در حالی که کف خونه شما سفید و یا طوسی باشه، فرش سفید میتونه خیلی جذابش کنه و چیدمان مدرن تحویلتون بده.

Untitled

استفاده از رنگ مشکی برای پرده

همچنین استفاده از رنگ مشکی برای پرده ها نیز گزینه این زیباست. چرا که ترکیب توری سفید رنگ با والان مشکی خیلی خفنه که در کنار دیوارهای سفید و فرش یا کفپوش سیاه نشیمن شما رو فضایی خاص تر نشون میده.

پرده-پانچی-سیاه-و-سفید-طرح-شهر-در-شب

استفاده از رنگ مشکی برای آشپزخونه

قطعا آشپزخونه از فضاهای بسیار مهم و اصلی در خونه هستش که بادی در انتخاب رنگ و تجهیزات درش دقت کرد. بیشتر خونه های ایرانی متراژی نه چندان بالا دارند و با آشپزخونه بدون پنجره مشکل کم نوری دارند که در این حالت بهتره دیوارها به رنگ مشکی در نیاد و سفیدئ بمونن، بلکه برای کابینت ها و یا لوازم از مشکی یه اسفاده جذاب داشته باشید.

Untitled

استفاده از رنگ مشکی برای اتاق خواب

از رنگ مشکی اگر قرار بر این باشه که در اتاق خواب ها استفاده بشه، پس باید بگیم به شدت مراقب باشید چرا که این فضا، محلی برای آرامش و استراحت شماست پس نباید با موضوعات مختلف اختلال در استراحت شما ایجاد کنه.

از رنگ مشکی به هیچ عنوان برای اتاق کودک استفاده نکنید اما برای دیگر اتاق ها با  استفاده از ترکی با رنگ های روشن به تعادلی درست برسید. میدونید که مشکی به همه رنگ ها میاد، از جیغ بگیر تا خنثی ترین ها. بنابراین با توجه به روحیات و علایق خود در انتخاب رنگ دیوار شاخص و یا روکش تخت و میز و لوازم اونچه که علاقمدید رو انتخاب کنید.

Untitled

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها