|

این 5 ترفند میتونه تو رو دوست داشتنی ترین آدم کنه؛ حواستو جمع کنی هیچ جا سوخت نمیدی

اگر علاقمندید تا رابطتون با افراد بهتر بشه و از خود یه شخصیت دوست داشتنی بسازید، پس حتما با این مطلب همراه بمونید که مخصوص شماست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ما آدما یکسری اخلاق و رفتار خوب داریم و یکسری اخلاق و رفتار بد. که خب ممکنه جدا از اینکه حالا اون مودای بدمون رو آدما تاثیر منفی میذاره، مودای خوبمون هم ممکنه واسه همه خوب نباشه و یکسری از رفتار ما خوششون نیاد. اما اونچه که مشخصه این که من و شما بلد باشیم چطور شخصیتی از خود بسازیم که هم بتونی تو گاه دیگران خوش برخورد و مثبت دیده بشیم، و هم اینکه کنترل شده اما در عین حال بداهه این رفتار خوبمون رو به دیگران نشو بدیم.

قطعا همه آدما به همدیگه نیاز پیدا میکنن و ممکنه مجبور باشن از هم درخواست هایی داشته باشن. و یا اینکه اصلا دلشون بخواد با هم صحبت کنند اما نفوذی طور جوری که بره و بشینه تو جون و دل طرف! به نظر شما این چنین اخلاق و شخصیت داشتن چه چیزی لازمشه؟ قطعا اینکه بدونید کجا چه حرفی بزنید میتونه به شدت موثر باشه. اما از کجا بدونیم کجا چی بگیم؟ که برای دونستنش کافیه تا با ادامه این مطلب همراه باشید.

1- اینجوری ازت همون اول ازت خوشش میاد

بهتره که تلاش کنید تا یه رابطه گرم و نرم و صمیمی بین شما و فرد مقابلتون برقرار بشه تا اینجوری یه ذهنیت ویژه نسبت به شما پیدا کنه. مثلا یکی ازروش های همیشه کارساز اینه که یه لبخند ملیح و صادقانه همیشه به لب داشته باشید. البته که این کافی نیست و مواردی مثل یک لمس بدنی مختصر مثل دست دادن و یا ضربه ای کوچیک به شونه یا حتی یه به آغوش کشیدن کوتاه میتونه به شدت تاثیر گذار باشه. مهمترین نکته در اینجا این است که سعی کنید نرژی فرد مقابلتون رو حس کنید و زبان بدنش رو تکرار کنید. چرا که قطعا هر آدمی یکسری واکنشات داره که زبان بدنش رو نشون میده.

ترفندهای روانشناسی

2- باهاشون درمورد خودشون حرف بزنین

اغلب افراد دوست دارند تا درمورد خودشون صحبت کنند و شما میتونید از این نکته و روش استفاده کنید. مثلا ازشون در رابطه با سرگرمی که دارند یپرسین و یا جاهایی که سفر کردن و شاید هم اونجاهایی که قصد دارند سفر کنند برنامه های دیگه ای که دارند. اما مراقب باشید سوال بیش از اندازه میتونه ناراحت کننده باشه و فرد رو معذب کنه که خب در ای شرایط حتی شاید فرد سعی کنه از شما دور بشه و این اصلا خوب نیست. محدوده رو مشخص کنید.

فراموش نکنید از طرح سوالاتی که جوابشون بله یا خیر هستش هم خودداری کنید و به جاش با چرا و یا چطور سوالتون رو بسازید. با این کار فرصت خوبی در مقابل فرد مقابلتون گذاشتین تا بتونه هرچه دل تنگش میخواد در مورد اون موضوع صحبت کنه.

ترفندهای روانشناسی

3- روی شباهت هایی که دارید تاکید کنید

ما اغلب جذب افرادی میشیم که شبیهمون هستند.. سعی کنید این شباهته رو درون فرد مقابل پیدا کنید و درموردش صحبت کنید. این شباهت میتونه سلیقتون تو موسیقی باشه و یا یه غذای خاص که مورد علاقه هر دوی شماست. اصلا شاید هم ورزشیه که هر دو از تماشاش لذت میبرین. بعد شروع کنید صحبت در مورد موارد گفته شده و سپس میتونید فرد رو برای اون مورد مشترک به جای خاص مد نظرتون دعوت کنید. این چیزای کوچیک شاید پیش پا افتاده به نظر بیان اما در واقع شما رو به فرد نزدیک خواهد کرد.

ترفندهای روانشناسی

4- از چیزهایی تعریف کنید که دستاورد خودشون بوده و براش زحمت کشیدن

در اینجا بهتره که از ویژگی هایی که مثلا خدادادی هستند و خود شخص براشون زحمتی نکشیده تعریف و تمجید نکنید. در این حالت حتی ممکنه فرد حرف شما رو نه تنها مثبت نبینه، بلکه براش مقوله ای خنثی هم به نظر بیاد. در اینجا بهتره که از پروژه و یا اون کار هایی که با زحمت خودش به سرانجام رسیده تعریف کنید تا ببینید فرد با چه ذوق و شوقی ازش تعریف میکنه و براتون توضیحش میده.

ترفندهای روانشناسی

5- به شوخی هاشون بخندین خب!

ضایع کردن افراد واقعا درست نیست و اینکه یکی سعی میکنه فضا رو دوستانه تر کنه بهتره که همراهیش کنید. با خندیدن به شوخی های یک فرد مقابل در واقع ازش حمایت کرده اید و نشون بدید که گوش تون با او است. حتی اگه شوخی خنده داری نکرد باز با یه خنده مناسب همراهیش کنید تا حرفش به شوخی خنده دارتبدیل بشه. با این کار، دیگران رو هم با خودتون همراه می کنید و باعث میشین که همه احساس خوبی داشته باشند. همیشه به خاطر داشته که با هم بخندید، نه به هم.

ترفندهای روانشناسی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی