|

مطالعه کتاب خودشناسی آشنایی با ابزاری برای پیروزی

اگر می خواهید در تمام روابط خود پیروز باشید این ترفند برای شماست

shayanews

اگر تا کنون باور داشتید که لازمه موفقیت در انواع روابط، فقط و فقط یافتن درک درست از شخصیت سایرین است، بخش زیادی از وقت خود را هدر داده اید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سفر همیشه مقوله ای جذاب است. گشت و گذار و کشفی که روح انسان را تازه کرده و بعد از مدتی استراحت او را آمده می کند که به سوی اهداف و برنامه های زندگی اش حرکت کند. اما مقوله ی سفر در جهان تنها محدود به حوزه گردشگری در شهر ها و کشور ها نیست. بلکه سفری دیگر از نوع شناخت خود بیش از تمام آنها می تواند قوای هر انسانی را تجدید کرده و حتی با درمان آسیب های روحی و کسب اشتیاقی مضاعف،  او را برای رویارویی با حقیقت زندگی آماده کند.

3

سفر به درون سیر و سلوکی ضروری

همانگونه که گفته می شود، در یونان باستان، از فیلسوف نامی سقراط، پرسیدند که کلیات قوانین فلسفی را ذکر نماید و او تنها به همین بسنده کرد که در پاسخ بگوید: (خودت را بشناس )

برای این سفر یا حتی به نوعی سیر و سلوک، راه های زیادی وجود دارد. هرکس خودش بهتر می داند که در درونش چه لایه هایی پنهان است و راه دستیابی به هر کدام چگونه است. اما بی شک یکی از قابل اعتماد ترین و اصولی ترین راه ها، استفاده از روش هایی اثبات شده و یا دست کم علمی است که از جانب متخصصین ارائه می شود

1

آلن دوباتن یکی از جمله افرادی است که در کتابی تحت عنوان خودشناسی، شما را به بازدید از عمیق ترین و دورافتاده ترین مناطق وجودتان می برد و در مواجهه با کاستی هایی که احتمالا در مسیر با آن روبرو خواهید شد نیز ابزاری را در اختیارتان می گذارد که تا پایان عمر می توانند در بهبود و رشد شخصیت شما یاری گرتان باشند.

شناخت خود چه فایده ای دارد؟ 

بی شک آشنایی هرکس از خودش، مهمتر از شناختی است که از دیگران پیدا میکند. اگر تا کنون بر این تفکر اصرار می ورزیدید که لازمه ی موفقیت در انواع روابط، فقط و فقط یافتن درک درست از شخصیت سایرین است، بخش زیادی از وقت خود را هدر داده اید. چرا که ابتدا به ساکن شناخت شما از خودتان است که می تواند خلاها و ویژگی های مثبت شخصیتی شما را پیدا کرده و بعد از پیشرفت یا درمان هر کدام،  باعث تولد نسخه ای از شما بشود که تا حد زیادی، کارهایش را متکی بر باور خودش از خودش، پیش میبرد. 

2

از طرفی دیگر به واسطه‌ی علم روانشناسی، در ذهن همه‌ ی ما این گونه نقش بسته شده که ذهن اساسا به دو بخش آگاه و ناخودآگاه تقسیم می‌ شود. یعنی اتفاقاتی که بی‌ واسطه در دسترس ماست و چیزهایی که در سایه‌ های ذهن ما واقع است، اتفاقاتی که ممکن است به شکل علایم بیماری، رویاها، لغزش‌ های زبانی و اضطراب‌ ها، حسرت‌ ها و ترس‌ های فراگیر بروز کند، شما را غافلگیر می‌ کند.

آلن دو باتن نویسنده کتاب خودشناسی کیست و چرا اثرش متفاوت است

آلن دوباتن (Alain de Botton)، نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیون سوئیسی است که بیشتر زندگی خود را در انگلستان گذرانده  است. او که در نگارش آثارش به  بیان شیوا و قلمی استوار و پیوسته معروف است،  از علاقمندان فلسفه نیز به شمار می‌ رود و البته شدیدا نیز اصرار دارد که بگوید به فلسفه تنها در خدمت زندگی است که می پردازد. 

5

کتاب های زیادی در حوزه خودشناسی تایف شده اند که شاید در بدو انتخاب، شما را گیج سازند. این اثر جدای از اینکه عمومی و مختصر تالیف شده، شما را با کلیات مقدماتی آشنایی با امر خودشناسی آشنا میکند و سپس آماده تر از پیش، راهنمای شما برای ادامه ی مسیر با کتب تخصصی تر خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب خودشناسی برای آشنایی دقیق شما با سرفصل ها 

بخش اول: از خود بی‌خبری

بخش دوم: تعمق فلسفی

بخش سوم: هویت عاطفی

بخش چهارم: روراستی و طفره‌ روی

بخش پنجم: قضاوت در باب خویشتن

بخش ششم: شک‌گرایی عاطفی

اگر به بررسی آثار جهان علاقه دارید به این قسمت نیز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی