|

قوی کردن سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس جدید / پاییز امسال با این روش مراقب خودت باش!

برای قوی کردن سیستم ایمنی بدن خصوصا در فصل های پیش رو باید یه سری عادت ها رو برای خودتون به وجود بیارید که در این مقاله براتون گفتیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا تا سال ها کسی کرونا رو یادش نره و پنچاه سال بعد هم در تاریخ راجبه این واقعه ی عذاب آور جهانی صحبت بشه؛ خیلی ها در موقع بروز این بیماری شروع کردن به قوی کردن سیستم ایمنی بدن چرا که سیستم ایمنی حکم یه تیم فوتبال متشکل از بازیکنان، دروازه بان و مربی رو داره که در اصل مربی شما هستید چرا که این شمایید که با تقویت سیستم ایمنی تون اون رو برای جنگ و بازی خطرناک با انواع ویروس و بیماری ها روونه ی میدون میکنید بنابراین باید این موضوع رو در نظر داشته باشید قوی کردن سیستم ایمنی بدن میتونه شما و تیمتون رو برنده ی این مسابقه و نبرد کنه که در نهایت هم به سوده شما و تیمتون خواهد بود.

البته که قوی کردن سیستم ایمنی بدن موقع رف خیلی راحته ولی موقع عمل کردن شاید سختی های زیادی به همراه داشته باشه چرا که شما باید یه سری از عادت های خودتون رو تغییر بدید و در این بین هم یه سری عادت های جدید ایجاد کنید که شاید به کلی برنامه های شما رو دستخوش تغییر قرار بده که شاید در شروع کار خیلی براتون سخت باشه ولی مطمئن باشید که به همه ی سختی هایی که داره میارزه چرا که شما در صورت قوی کردن سیستم ایمنی بدن خودتون میتونید، جسم قوی تر، روحیه ی شادتر و حتی جیب پرپول تر داشته باشید چون قرار نیست دیگه اونقدرا گذرتون به دکتر بیفته، پس بریم برای راه های قوی کردیم این خط حمله.

قوی کردن سیستم ایمنی بدن

برای قوی کردن سیستم ایمنی بدن چه غذاهایی بخوریم که مفید باشن؟

  • به سراغ ویتامین B6 برید که توی سالمون، گوشت مرغ، موز، تونا، سیب زمینی و سبزیجات سبز پیدا میشه.
  • ویتامین C رو بذارید روی سرتون! این ویتامین بیشتر توی مرکباتی مانند توت ها و پرتقال و علاوه بر اون ها در اسفناج، کلم بروکلی و اوناع گوجه ها یافت میشه که در صورت نخوردن اون ها هم میتونید برای جبران این موضوع از قرص جوشان این ویتامین هم استفاده کنید.
  • ویتامین E کاربردی ترین برای تقویت سیستم ایمنیه که شگفت زده تون میکنه. شما میتونید این ویتامین رو دواخل موادی مثل کره ی بادوم زمینی، دونه و روغن آفتابگردون، بادوم و اسفناج پیدا کنید.
  • از مواد غذاهایی که دارای ویتامین D هستن غافل نشید که شامل موادی مثل زره ی تخم مرغ، ماهی‌های چرب و آب پرتقال میشه.
  • در انتها از روی که توی موادی مثل مرغ، گوشت قرمز، لبنیات و آجیل هم وجود داره بهره بگیرید.

قوی کردن سیستم ایمنی بدن

برای قوی کردن سیستم ایمنی بدن آب و مایعات فراوون فراموش نشه

به هیچ وجه از نوشیدن آب کافی و مایعات مفید برای قوی کردن سیستم ایمنی بدنتون غافل نشید. لازم به ذکر هست که بگیم حتی در صورتی که شما به خاطره فعالیت هایی مثل ورزش کردن هم عرق نکنید باز هم بدنتون دائما از طریق تنفس و دفع مدفوع و ادرار در حال از دست دادن آب هست و در صورتی که شما در بدنتون کمبود آب داشته باشید حرکت مایع لنف بسیار کند میشه که این موضوع در برخی از موارد باعث نقص سیستم ایمنی شما خواهد شد، به همین دلیل هست که شما باید برای قوی کردن سیستم ایمنی بدنتون آب کافی و مایعات دارای ویتامین مثل اب پرتقال رو توی برنامه های روزانه تون بگنجونید. 

احتمالا این رو هم بدونید که خوردن هشت الی ده لیوان آب در روز یکی از بهترین راه هایی هست که میشه از طریق اون به علت پاکسازی سموم از داخل بدن سیستم ایمنی رو قوی تر کرد. همچنین از دیگر مایعات میتونید آب میوه ای دارای ویتامین موثر و یا قرص های جوشان مثل زینک و ویتامین سی رو میل کنید.

قوی کردن سیستم ایمنی بدن

برای قوی کردن سیستم ایمنی بدن از خواب کافی غافل نشید

امروزه مطالعات انجام شده نشون میده که اون دسته از افرادی که خواب با کیفیت و یا کافی ندارن وقتی که در معرض یه ویروس مثل ویروس سرماخوردگی قرار میگیرن بیشتر از افراد دیگه مستعد ابتلا به بیماری هستن؛ به همین علت باید این نکته رو خیلی واضح و سریع بگیم که یکی از بهترین راه ها برای تقویت سیستم ایمنی بدنتون در مقابل ویروس که شاید حتی در نظرتون هم نیومده داشتن خواب کافی هستش 

برای توضیح بیشتر این موضوع باید بگیم که خواب به بدن شما امکان تغذیه و یه جورایی بازگیری انرژی رو میده و حکم رفرش کامپیوتر رو داره و باعث میشه که بعد از تحمل حجم زیادی از استرس و فشار در طول روز، یه نیروی تازه به سیستم ایمنی تون داده بشه. از اتفاقات مهمی که در طول خواب توی بدنتون رخ میده باید این رو بگیم که اون دسته از مولکول هایی که با عفونت های مختلف مبارزه میکنن موقع خواب ساخته میشن و درصورتی که کمتر از هفت ساعت بخوابید احتمال مبتلا شدنتون به ویروس بیشتر خواهد بود بنابراین اصلا این موضوع رو دست کمم نگیرید و حتما براش برنامه ریزی کنید.

قوی کردن سیستم ایمنی بدن

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی