|

گیاه های همیشه سبز / چهار فصل سال رو مهمون طبیعت باش گوشه ی خونت با این سبزای قشنگ

یه سری از گیاه های همیشه سبز هستن که در تمام اوقات سال با برگ های درخشانشون خودنمایی میکنن و به دکوراسیون خونه جلوه میدن مثل دیفن باخیا.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی ها هستن که علاقمند به نگهداری از گل و گیاه هستن و دوست دارن که این زیبارویان سبز رو توی منزلشون داشته باشن و یه زیبایی و جلوه ی بی همتا به دکور و دیزاین خونشون ببخشن ولی موضوعی که در رابطه با گیاهان وجود داره این هست که خیلی از اون ها در اوقاتی از سال به خصوص پاییز و زمستون برگ ریزی دارن وسبز نیستن و خب مسلما اونطور که باید و شاید هم زیبایی ندارن ولی یه سری گیاه های همیشه سبز وجود دارن که مسلما خیلی از افراد ترجیح میدن که اون ها رو نگهداری کنن.

حالا شاید این سوال برای شما پیش بیاد که چرا یه سری گیاه های همیشه سبز وجود دارن که باید بگیم که چون این گیاه ها از نظر دمایی مقاومت بالایی دارن و به همین علت در شرایط سختی مثل فصل خزان هم میتونن سبز باشن و زیبایی طبیعت رو به رخ همه بکشن. از طرف دیگه این گیاه ها باعث میشن که نگهداری از اون ها وقتی در تمام فصول سال سبز هستن جلوه ی خاصی به دکوراسیون منزل هم ببخشه و یه قسمت همیشه سبز در خونه داشته باشید. حالا در ادامه به معرفی چند تا از گیاه های همیشه سبز میپردازیم.

گیاه های همیشه سبز

آگلونما از گیاه های همیشه سبز

آگلونما رو میشه یکی از درخت های زینتی که همیشه سبز هست دونست که میشه اون رو جزو گل های آپارتمانی که نگهداریشون راحت و آسونه محسوب کرد. شکل و شمایل زیبایی که آگلونما داره به علت ساقه ی کوتاه اون و برگ های نیزه ایش هست که میشه گفت طولی حدود بیست و پنج الی سی سانتی متر دارن. این گیاه همیشه سبز یکی از جون سخت ترین ها در مقابل خشکی و سایه هست و به همین علت میشه به اون لقب گیاه همیشه سبز مقاوم رو داد.

گیاه های همیشه سبز

برگ انجیری از گیاه های همیشه سبز

شاید تا به الان این گیاه رو فقط با اسم برگ انجیزری شناخته باشید ولی یکی دیگه از اسم های اون پنیر سوئیسی هست و به علت برگ های بسیار پهن و بریدگی های عمیقی که داره مشهوره و میشه اون رو یکی از گیاه های همیشه سبز زیبا و دلربا دونست که به راحتی میشه در محیط خونه پرورشش داد. برگ انجیری جزء اون دسته از گیاه های همیشه سبز هست که بالا رونده اند و اندازه ی این گیاه نسبتا بزرگه و به همین علت میتونید از اون به عنوان پارتیشن برای ایجاد فضای جدا و خصوصی استفاده کنید.

گیاه های همیشه سبز

بگونیا از گیاه های همیشه سبز

بگونیا یکی دیگه از گیاه های همیشه سبز هست که گل هم داره و برای این که توی فضای داخلی خونه اون رو نگهدارثی کنید یه گزینه ی مطلوب هست. به طور معمول بگونیا رو یه گیاه یه ساله میشناسن و این موضوع به علت این هست که نگهداری کردن از این گیاه یه مقدار سخته چون گیاه حساسی هست و در برخی از مواقع به خاطره نگهداری اشتباه از یک سال بیشتر دووم نمیاره. در حال حاضر بیشتر از دو هزار گونه ی متنوع از بگونیا شناخته شده.

گیاه های همیشه سبز

سانسوریا از گیاه های همیشه سبز

سانسوریا رو میشه یکی از بهترین گیاه های آپارتمانی که همیشه سبزی خودش رو داره دونست که البته به علت فواید و زیبایی بینظیری که داره از گرون قیمت ترین گیاه های آپارتمانی هم محسوب میشه، البته که کیفیت های متفاوتی از سانسوریا وجود داره که همین موضوع میتونه توی قیمت اون تاثیر زیادی بذاره. در خصوص فواید این گیاه میشه گفت که ناسا از سانسوریا به عنوان تصفیه کننده ی هوای فضاپیماهاش استفاده میکنه.

چرا که این گیاه خاصیت خارق العاده ای توی تصفیه کردن هوا و کم کردن آلاینده های مضر و تبدیل کردن اون ها به اکسیژن خالص داره و به همین علت میشه اون رو توی آپارتمان هایی که تاریک و کوچیک هم هستن نگهداری کرد.

گیاه های همیشه سبز

دیفن باخیا از گیاه های همیشه سبز

دیفن باخیا رو میشه از پرطرفدارترین گیاه های آپارتمانی بین ایرانیا دونست که همیشه سبز هم هست. یه نکته ای که در خصوص نگهداری دیفن باخیا وجود داره این هست که برگ های این گیاه زیا بسیار سمی هست و در صورت بلعیده شدن اون ها توسط بچه ها یا حیوانات خونگی ممکن مسمومیت ایجاد کنه. برگ های این گیاه بزرگ و به شکل بیضی هستن و نوک تیز دارن و رنگشون سبز شفاف هست با رگه هایی به رنگ کرم و سفید. همچنین نگهداری راحت این گیاه از دیگر دلایل محبوبیشه.

گیاه های همیشه سبز

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی