|

گیاه هایی که در آب رشد میکنند / فک نکنی یه وقت لوس هستن و کوچولو رعنا و رشیدن حسااابی

گیاه هایی که در آب رشد میکنند و نیازی به خاک ندارن رو هیدورپونیک میگن که تنها در محلول آبی مغذی رشد میکنن مثل گیاه بامبو.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه توی اکثر خونه ها حداقل یه دونه گلدون پیدا میشه و خیلی ها علاقمند هستن ه نگهداری گل و گیاه توی خونشون ولی خب یه موضوعی که وجود داره بعضی از افراد نگهداری گل هایی که گلدونشون خاک داره رو دوست ندارن حالا یا به خاک آلرژی دارن و یا به خاطره آلودگی هایی که داره ترجیح میدن نباشه و یا بچه ی کوچیک و حیوون خونگی دارن که احتمال داره خرابکاری به بار بیارن با خاک بنابراین این افراد دنبال گیاه هایی که در آب رشد میکنند میگردن و ترجیحشون این هست که اینجور گل و گیاه رو نگهداری کنن چرا که آب دردسرهای خاک مثل کرم زدگی رو نداره.

اما در خصوص گیاه هایی که در آب رشد میکنند شاید براتون سوال پیش امده باشه که چطور این گیاه ها تمام مواد مورد نیاز خودشون رو از آب دریافت میکنن و نیازی به خاک ندارن اول بگیم که به این نوع گیاه ها هیدورپونیک میگن که تمام مواد مغذی شون رو از محیط محلول دریافت میکنن و باعث صرفه جویی در مصرف آب میشن و دیگه خبری از احتمالات موجود مثل رشد حشرات و ورود اون ها به خونه وجود نداره و شما میتونید در عین حال که یه محیط تمیز و عاری از این موجودات دارید گل و گیاه های زیبایی هم پرورش بدید حالا در ادامه به معرفی گیاه هایی که در آب رشد میکنند می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

گیاه هایی که در آب رشد میکنند

برگ بیدی از گیاه هایی که در آب رشد میکنند

برگ بیدی رو میشه از جمله گیاه هایی که برای رشد و تغذیه آب براشون کافی هست بشمار آوورد که نیازی هم به خاک ندارن و کافیه براشون یه محلول آبی حاوی مواد مغذی تدارک ببینید. برگ بیدی در حالت کلی یه ساقه بلند داره به همراه برگ هایی که پهن و سبز هستن و ریشه های غوطه ور اون در آب رو میتونید ببینید.

از مزایایی که بدون خاک بودن این گیاه باعث اون ها شده میشه به کنترل کردن بهتر شرایط رشد، سرعت بالاتر در رشد، صرفه جویی در آب، تولید محصولات با کیفیت بالاتر اشاره کرد. دقت کنید که فرقی نمیکنه برگ بیدی شما در فضای داخلی خونه باشه یا توی گلخونه در هر حالت بودن اون توی آب برای رشدش کفایت میکنه.

گیاه هایی که در آب رشد میکنند

بنفشه ی آفریقایی از گیاه هایی که در آب رشد میکنند

بنفشه ی آفریقایی از دیگر نمونه هایی هست که میاتونه بدون نیاز به خاک و تنها در داخل آب رشد و تغذیه ی مناسب داشته باشه. این گیاه در سیستم هیدروپونیک باید داخل یه محلول آبی غنی و مغذی قرار بگیره که شامل عناصر غذایی لازم برای رشدش هست. بنفشه ی آفریقایی به طور معمول دارای ساقه و برگ هایی رنگارنگ و زیبا هست که این ساقه مستقیم در آب قرار میگیره و میشه ریشه های شناورش رو در آب دید. مدت زمان لازم بری ریشه زدن ساقه ها یک الی یک و نیم ماه هست.

گیاه هایی که در آب رشد میکنند

بامبو از گیاه هایی که در آب رشد میکنند

بامبو رو میشه یک گیاه که متعلق به خونواده ی گیاهان یاس هست به شمار آوورد که میتونه بدون احتیاج به خاک رشد کنه. این گیاه رو هم جهت رشد تو یک محلول مغذی آبی قرار میدن و ریشه های اون در تماس مستقیم با آب قرار میگیره نکته ی جالبی که راجبه این گیاه وجود داره این هست که بامبو بدون نیاز به خاک خیلی زود رشد میکنه و میتونه ارتفاع قابل توجهی داشته باشه. همچنین بامبو بدون خاک میتونه یه منبع چوبی و یا جزء گیاهان زینتی بشمار بیاد. این رو هم برای نگهداری بهتر از این گیاه بگیم که در صورتی که میخواهید بامبوتون سره حال بمونه تا بند پنجم اون رو توی آب قرار بدید.

گیاه هایی که در آب رشد میکنند

پوتوس از گیاه هایی که در آب رشد میکنند

پوتوس هم یکی دیگه از گیاه هایی هست که در سیستم هیدورپونیک و بدون نیاز به خاک رشد میکنه و مواد مغذی لازم خودش رو از آب دریافت میکنه و ریشه های اون مستقیما توی محلول مغذی قرار داده میشن. پوتوسی که بدون خاک رشد کرده باشه برگهاش سبز و بزرگ هستن و دارای طرح هایی زیبایی اند. دقت کنید که شما میتونید پوتوس رو داخل آب در هر فضایی مثل خونه و گلخونه رشدش بدید. از ویژگی های خارق العاده ی پوتوس میشه به اثر مهمش در اکسیژن سازی و پاکسازی فضا از سموم اشاره کرد.

گیاه هایی که در آب رشد میکنند

فیلودندرون از گیاه هایی که در آب رشد میکنند

رسیدیم به آخرین گیاه از لیستمون که میتونه بدون نیاز به خاک و تنها در محیط محلول و غنی رشد کنه اون هم توسط سیستم هیدروپونیک که ریشه هاش مستقیما توی آب غوطه ور میشن. فیلودندرون بدون نیاز وجود خاک برگ های سبز و بزرگی داره که بسیار اون رو زیبا کردن. این گیاه از جمله گیاهانی هست که نور هم حتی باید برای اون غیر مستقیم باشه و برای این که بهتر رشد کنه خوبه که هر سه الی چهار روز آب اون رو عوض کنید.

گیاه هایی که در آب رشد میکنند

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی