|

کاغذ دیواری خوشگله ولی واسه خوشگل موندنش باید تمیز باشه؛ هزار راه واسه شستشو گفتم

کاغذ دیوایر خوشگله اما بریا خوشگل موندنش باید دقت کنید تا تمیز بمونه و یا اگر کثیفه تمیز بشخه که در این مطلب همه رو یاد میگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو اوایل دهه نود بود ک دوباره استفاده از کاغذ دیواری برای خونه های نوساز مد شد و حسابی مورد توجه قرار گرفت. یادمه حتی خونواده من برای هر قسمت از خونمون یه مدل کاغذ دیواری انتخاب کردن تا تفکیک فضا بشه و اگه به نظرتون الان از ترند افتاده و اصلا قشنگ نیست، باید بگم اتفاقا اون موقع خیلیم جذاب بود و واقعا حس خوبی میداد . حالا می بینیم که کاغذ دیواری همچنان هم هست و استفاده میشه اما خب مثلا فقط برای یک دیوار و اون هم به صورت خیلی ساده. مده دیگه، هر چند سال برای خودش سازی جدید میزنه و ما هم باید به سازش بریم جلو!

اما اگه از افرادی هستید که خونتون کاغذ دیواری داره، حالا یا به صورت قدیم و یا شاید هم جدیدی و دوست دارید تا همیشه تمیز و مرتب به نظر بیاد، پس حتما واسه تمیز کردن و تمیز نگه داشتنش دقت کنید و البته تلاش! چون کاغذ دیواری رو دیواره و دیوار هم بزرگ، پس قطعا صبر و حوصله و زحمت میخواد. اما قلق تمیز کردن کاغذ دیواری چیه؟ چون میدونید که اون به هر حال کاغذه و در نهایت ممکنه بیشتر آسیب ببینه. 

اگر علاقمندید تا نحوه شستشوی درست کاغذ دیواری چه برای خونه و چه برای دفاتر و … رو یاد بگیرید، پس بهتره که حتما با ما در این مطلب همراه باشید.

تمیز کردن کاغذ دیواری

ابتدا نوع کاغذ دیواری رو بدونید

قطعا تو اولین مرحله باید دقت کنید جنس کاغذ دیواریتون چیه. مثلا اینکه تمیز کردن کاغذ دیواری وینیلی (نوعی پلاستیک) اصلا سخت نیست. چرا که هستند کاغذ دیواری های پارچه ای که با آکریل یا وینیل پوشیده شدن. دقت داشته باشید کاغذ دیواری های با کاغذ ساده نباید خیلی خیس بشن و فقط به صورت نقطه ای تمیز کنید.

- جهت شستشوی کاغذ دیواری وینیلی اصلا از موادی که سبب ساییدگی بشن استفاده ای نداشته باشید. 

- اگرچه دیوارتون پوشش محافظی نداره اون رو با اسفنج خشک و تمیز کنید چرا که اسفنج خشکی که هیچ رطوبتی نداره به مرور کاغذ دیواری رو تمیز میکنه.

تمیز کردن کاغذ دیواری

بعد اینجوری شروع به تمیز کردن کاغذ دیواری کنید

ابتدا دو قاشق چای‌خوری مایع ظرف‌ شویی رو در یک ظرف آب‌ گرم بریزید و حلش کنید. مراقب باشید جهت جلوگیری از رنگی شدن کاغذ دیواری ها با مواد شوینده رنگی، از شوینده مناسب استفاده کنید. بعد یک حوله یا یه اسفنج رو درون این محلول خیس کنید و آب اضافیش رو بچلونید. قبل از شروع کار اول در قسمتی از حاشیه دیوار که خیلی تو دید نیست محلول رو تست کنید (معمولا پایین دیوار کمتر تو دیده) و اگه دیدین همه چی امن و امانه و آسیبی به کاغذ وارد نشد برید سراغ تمیز کردن بقیش. قطعا این قسمت دیگه مشخصه که تمیز کردن رو به صورت بالا و پایی عمودی و دورانی انجام دهید.

توجه: از شوینده به میزان زیاد استفاده نکنید چرا که شوینده زیاد باعث میشه تا گرد و خاک به دیوار بچسبند.

تمیز کردن کاغذ دیواری

شستشو و خشک کردن کاغذ دیواری

در این قسمت به سطل دوم آب میرسیم که باید فقط یک دستمال و آب خالی داشته باشید و دستمال رو با نمدار کردن در آب، مواد شوینده رو تمیز کنید و در نهایت با دستمالی خشک دیوار رو به خشک ترین حالت در بیارید. چرا که شما قصد دارید تا کثیفی ها تمیز شوند نه اینکه دیواری خیس تحویل بگیرید!

تمیز کردن کاغذ دیواری

گرد و غبار روی کاغذ دیواری رو اینچنین از بین ببرید

اما در اینجا قراره بدونیم کاغذ دیواری که تنها گرد و غبار داره رو چطور تمیز کنیم؟ در این بخش بهتره که از جارو برقی کمک بگیرید و ابتدا برس مخصوص دیوار رو بر روی جارو برقی نصب کنید سپس به آرومی دیوار رو جارو بکشید و جهت و گردگیری گوشه ها و تمیز شدن هر چه بیشتر، یک دستمال خشک بر روی برس جارو بگذارید و دوباره شروع به تمیز کردن کنید. اینجوری اون گوشه های دیوار هم به خوبی گرد گیری شده اند.

اگر بر این نظر هستید که جارو زدن سخته و یا ممکنه به کاغذ دیواری شما آسیبی وارد کنه، پس حتما از دستمال به تنهایی استفاده کنید و کل دیوار رو دستمال بشکید. دقت کنید که دستمال تمیز باشه چرا که اگه خاک گرفته شده باشه دیگه برای ادامه دادن خیلی موثر نیست.

تمیز کردن کاغذ دیواری

تمیز کردن مداد شمعی از روی کاغذ دیواری

ابتدا بهتره که قسمت های زیاد و نرم مداد شمعی رو با کاردک به آرومی بتراشید، بعد یکی دستمال توالت بر روی باقی مداد شمعی بگذارید و با اتو درجه کم بر روی دستمال نگه دارید. پس از چند لحظه می بینید که مداد شمعی به دستماتل چسبیده و برای تمیز کردن کامل ترش از مواد شوینده و آب استفاده کنید.

تمیز کردن اثر انگشت از روی کاغذ دیواری

ابتدا با کشیدن یک پاک‌ کن صمغی، چربی و آلودگی که با اثر انگشتتون ایجاد شده رو از بین ببرید. اگر کاغذ دیواری شما وینلی هستش میتونید از آب و صابون برای تمیز کردنش استفاده کنید. یک دستمال رو در محلول بزنید و باهاش کاغذ دیواری رو تمیز کنید.

شاید عجیب باشه اما با نان هم این مشکل شما حل میشه. به این شکل که یک تکه نان رو بر روی اثر انگشت بگذارید و بعد از چند دقیقه بردارید، موی بینید که پاک شد. گُلوتِن موجود در نان لکه رو از روی دیوار پاک میکنه.

تمیز کردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری 

در اینجا نیز میتونید دستمال رو بر روی چربی بگذارید و با اتوی درجه کم صبر کنید تا لکه چربی پاک بشه. از پودر تالک هم میشه استفاده کرد، به این شکل که پودر رو بر روی دستمال بریزید و چند دقیقه ای بر روی لکه بذارید و بعد که برداشتید با برس یا قاشق بقیه پودر رو پاک کنید.

تمیز کردن کاغذ دیواری

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها