|

دکور خونه همسایه رو دیدی دلت خواست؟ کاری نداره بانو؛ کم خرج خونَت رو شیک کن!

اگه می بینی همسایه و فامیل حسابی واسه عوض کردن دکور خونه ریخت و پاش کردن، با این ترفندای ریز نشونشون بده همچی به پول نیست! کمی سلیقه میخواد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا این روزا به روز کردن کل خونه و عوض کردن همه وسایل برای عید و یا اصلا همینجوری به عنوان تنوع، دیگه نشدنیه چرا که هزینه ای هنگفت و بسیار بالا برای اون خانواده داره. اما خب شاید اهالی یک خونه دلشون بخواد چنین کاری رو انجام بدن و از طرفی هم از پس مخارج زیادی که داره بر نیان! بنابراین باید چیکار کنن؟ دست از از فکر و خواستشون بردارن؟ و یا به دنبال راه حلی دیگر باشن!

ما در این مطلب می خوایم به چند راز برای داشتن و خلق خونه ای زیبا و شیک بپردازیم، در حالی که با مقرون به صرفه ترین راه ها میتونید اقدام کنید. قطعا این روزا دیگه بخوایم قدم از قدم برداریم به پول نیاز داره و نمیشه گفت هیچ هزینه ای در کار نیست، اما با این ترفندها بودجه ای به شدت پایین تر و منطقی تر صرف میشه و در نهایت اونچه که شما به عنوان تنوع و زیبایی و انتظار دارین رو تحویلتون خواهد داد.

خونه بودجه6

1- قطعا اولین قدم برای این راه اینه که به سایت های مختلف و یا پیج ها و مجلات سر بزنید تا اصلا ببینید و بدانید چه نوع سبکی مورد علاقه و البته مورد نظر شماست و به کارتون میاد. بعد از انتخاب حدودی سبک مورد نظر بهتره که در نظر داشته باشید چه اقلامی نیازمنده شماست و باز هم با گشت و گذار قیمت ها دستتون بیاد. قطعا در فضاهای نام برده نرخ ها زیاد و گران هستند و شما هم آیتم هایی لوکس انتخاب می کنید، اما بهتره که بدونید با هزینه ای بسیار کمتر میتونید همون اقلام رو پیدا کنید! تنها کمی گشت و گذار نیازه!!

خونه بودجه

2- اما قدم بعدی اینه که رنگ های داخل خونه رو به روز کنید. این رنگ ها ممکنه وسایل ریز و درشت خونه باشن و یا دیوار ها و پرده و هر آنچه که به نظر شما قدیمی و یا به چشمتون تکراری شده! مثلا با توجه به رنگ و تناژ وسایل، میتونید مبلمان رو با روکش تغییر ظاهر بدین و یا دیوار ها رو به رنگی جدید و یا حتی همون رنگ قبلی ولی به صورت تمیز و تازه در بیارید!

خونه بودجه3

3- خب دکور خونه از چه مواردی تشکیل شده؟ قطعا همین آیتم هایی که تا به اینجا گفته شده و در ادامه هم گفته خواهد شد، پس دقت بیشتری داشته باشید! مثلا اینکه شما خانوم خونه میتونید با استفاده از تعویض پرده ها هم اتاق و هم سالن، رنگ و تونعی قابل لمس به خونه بدین. استفاده از پرده های کتان و ابریشم طبیعی و و پنبه، میتونه گزینه ای ایده آل برای تنوع در محل زندگی شما باشه. توجه به رنگ و طرح با توجه به دیگر وسایل باشه تا بتونه جلوه ای زیبا در نگاه شما و در دید کلیِ خونه داشته باشه.

بودجه خونه4

4- استفاده از کوسن نیز میتونه گزینه ای بسیار مناسب برای این روند باشه چرا که هم گرمای قابل توجه و خوبی به فضا میده و هم زیبایی که در کوسن های مختلف هستش در رنگ و طرح های مختلف، میتونه کمک رسانی ایده آل برای شما باشه. کوسن های در ابعاد بزرگ تر برای راحتی هرچه بیشتر مناسب می باشند.

خونه بودجه5

5- برای تغییر فضای داخلی خونه حتما نیاز نیست که من و شما دست به تغییرات خیلی بزرگ بزنیم و هزینه ای فضایی خرج کنیم، بلکه میشه حتی با استفاده از نورپردازی با لوستر و آویز های مختلف که هم میتونن بزرگ باشن و هم کوچیک، تغییراتی قابل لمس ایجاد کنیم. گاهی با ایجاد سایه و رنگ نور میشه فضایی تازه و دراماتیک ساخت.

خونه بودجه10

6- در رابطه با مبلمان باید گفت خب شاید یک خانواده تصمیم بر این داشته باشن که به طور کلی مبلی نو بخرن، اما در این موضوع هم باید دقت کرد که قرار نیست شما هزینه لوکس بودن یک مغازه رو بدین و میتونین با دیدن تنوع طرح در مغازه هایی که مقرون به صرفه تر هستند مبلمانی جدید داشته باشید و یا همونطور که اشاره کردیم با تعویض روکش و یا ایده ها خلاقانه و دست ساز ظاهری نو به مبلمان خود دهید.

خونه بودجه7

7- اگر مبلمان خرید کردین پس بهتره که جهت لوکس نشون دادن هر چه بیشتر فضا و البته ظاهری جدید در خانه، از المان ها و آیتم های ریز تر استفاده کنید. مثلا مجسمه و ای آینه با قاب طلایی خریداری کنید. به این شکل میتونید حس لاکچری بودن رو در فضای خونه القا کنید که البته همه اینها برمیگرده به اینکه آیا به دیگر فضای خونه شما این چنین حرکت میاد یا نه؟ 

خونه بودجه8

8- از دیگر ایده ها برای رسیدن به هدف، به کار گیری ایده ها و وسایل خلاقانه و دست ساز هستند. اما اگه بر این نظر هستند که هیچ ایده ای ندارید، پس بهتره با استفاده از قاب عکس های مختلف و آباژور و وسایلی که دست ساز هستند این مسیر رو برید. چرا که همیشه اجناس دست ساز میتونن زیبایی فوق العاده و خاصی به فضا بدن.

خونه بودجه66

9- نکته آخر اینکه همیشه خرید و اضافه کردن یه چیز و یا تعویضش نیستن که میتونه به خونه شما زیبایی ببخشه و یا ظاهری جدید بده. بلکه با عوض کردن و جابجایی همون وسایلی که دارید میتونه این مسیر انجام بشه و در نهایت اینکه فراموش نکنید نظافت و تمیز بودن خونه و شلوغ نبودنش خودش میتونه جذابیت و شیک بودن رو نشون بده در حالی که اگه هون وسایل به هم ریخته باشن تو خونه، حسی نه چندان خوب و کلافه کننده داره.

خونه بودجه9

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی