|

معرفی انواع شلوار دمپا

به نظرت امسال چه شلواری مده؟ از شلوار جین بوت کات گرفته تا پارچه ای ست کردنشو یاد بگیر!

شلوار دمپا

طراحی شلوار جین ها هر روز در حال تغییر است و بطور مداوم مدل جدیدی ارائه میشود. اما برخی از آنها هستند که بعد از گذشت سال ها هنوز ترند هستند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- جالب است که بدانید صنعت مد و پوشاک همواره در حال تغییر است و هر سال مدل های جدیدی را به دنیا معرفی می‌ کند. اما چیز جدیدی که اخیرا خیلی با آن مواجه بوده‌ ایم این است که بعد از گذشت چند سال، ترندهای قدیمی دوباره روی مد آمده و علاقمندان جدیدی را به خود جذب می‌ کنند. شلوار بوت کات نیز یکی از این لباس ها است که می توان به عنوان مثال ازش نام برد. فراموش نکنید که شلوار دمپا یک شلوار با پیشینه نسبتا قدیمی است. شلوار جین Boot Cut در اصل در اوایل توسط ملوانان هنگام انجام کارهای نامرتب پوشیده می شد تا بتوانند بدون نگرانی آن را کثیف کنند. سبک برش بوت کات، مانند امروز تا زانوجذب و چسبان بود و در قسمت زانو تا مچ پا گشاد بود تا با یونیفرم همخوانی داشته باشد و روی کفش‌ هایشان بی افتد. با گذشت زمان در لبه بوت، شلوار جین گشادتر و گشادتر شد تا اینکه به زودی شلوار جین ملوانی و شلوار زنگوله ای (آنچه امروزه به عنوان شلوار جین بوت کات یا شلوار گشاد می شناسیم) جایگزین شدند.

اگر برایتان سوال پیش آمده است که شلوار بوت کات چه تفاوتی با شلوار دمپا دارد، باید بگوییم این دو شلوار شبیه به هم هستند ولی در جزئیات کمی با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با انواع شلوار بوت کات را بیشتر از قبل بشناسید.

شلوار بوت کات

شلوار بوت کات

تفاوت شلوار بوت کات و شلوار دمپا

برای درک تفاوت این دو شلوار به مدل های شلوار دمپا نگاهی بیندازید، البته اگر کمی دقت کنید متوجه خواهید شد که این دو سبک تفاوت چندانی با هم ندارند در اصل تفاوت شلوار بوت کات با دمپا در آزادتر بودن قسمت پایین آن ها است. شلوار دمپا از زانو به پایین گشاد می‌ شود اما حالت گردی دارد و بیشتر با کفش‌ هایی مانند صندل، کفش‌ های راحتی استایل می‌ شود؛ در حالی که گشادی پایین شلوار بوت کات بیشتر است و حالتی زاویه ای و گوشه دار پیدا می‌ کند و معمولا هم با کفش بلند یا انواع بوت می‌ تواند استفاده شود. البته با هردو شلوار می‌ توانید استایل‌ های شگفت‌انگیزی داشته باشید و این فقط به سبک شخصی و استایل شما بستگی دارد.

شلوار بوت کات

شلوار بوت کات

شلوار جین بوت کات را چگونه ست کنیم؟

از جمله محبوب ترین نوع های شلوار بوت کات، شلوار بوت کات جین می باشد که از جنس لی یا جین تهیه شده اند و در طرح ‎ها و رنگ‎ های متنوعی مانند، آبی روشن، تیره و مشکی وجود دارند. این مدل از شلوار بوت کات را می توانید برای استایل های کژوال و به همراه مانتو های اسپرتی مانند مانتو شومیزی استفاده کنید. البته این به این معنا نیست که نمی توانید این شلوار را برای استایل های نیمه رسمی استفاده کنید. بلکه شما می توانید شلوار بوت کات جین را با مانتو کتی هم ست کنید، البته دقت کنید که مانتو کتی انتخابی دارای استایل کلاسیک نباشد.

شلوار بوت کات

شلوار بوت کات

شلوار بوت کات پارچه ای؛ شلوار ترند سال را بشناسید

جالب ست که بدانید یکی از شلوارهای ترند سال را می توان شلوار پارچه ای بوت کات نام برد، البته از نوع چاکدارش. در کل شلوارهای بوت کات پارچه ای جزو رایج ترین سبک از انواع شلوار بوت کات هستند و از جنس پارچه های مختلفی مانند کتان، کرپ و … تولید می شوند. شما می توانید از این شلوارها در استایل های رسمی و کلاسیک استفاده کنید و برای زیباتر شدن استایل خود از کفش های پاشنه بلند و مانتوهای لوکسی مانند مانتو ژاکارد کمک بگیرید. البته دقت کنید که مانتو انتخابی قد بلندی نداشته باشد زیرا ممکن است در این حالت به راحتی با شلور شما ست نشود.

شلوار بوت کات

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • سامان ارسالی در

    آفرین با این طراحی پ مد لباستون

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها