|

فرق لمینت با پارکت چیست؟

لمینت یا پارکت کدومو واسه خونَت میپسندی؟ با فکر انتخاب کن نه که هِرتَکی برو تو دلش

اگه دنبال تغییر دکوراسیونی اما موندی که باید خونه رو پارکت کرد یا لمینت این متن رو بخون که به جواب سوالت میرسی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه خانوم ها و آقایون دوست دارند که خونه و زندگیشون رو جوری بچینند که در زیبا ترین و شیک ترین حالت ممکن مطابق با سلیقه شخصیشون باشه تا حس آرامش و راحتی داشته باشند. حالا برای این که خونه ای زیبا و ژورنالی داشته باشید خیلی وقت ها ممکنه در بین دوراهی قرار بگیرند مثلا مثل این که بهتره کف خونه رو پارکت کنند یا سرامیک؟ بهتره از سینک روکار استفاده کنند یا تو کار و کلی موارد این چنینی دیگه؛ طبیعی هم هست به خاطر این که این روزها تنوع خیلی بالارفته از طرف دیگه افراد عادی اطلاعات چندانی در رابطه با اون ها ندارند و نمی دونند که بهتره از کدوم برای طراحی خونه خودشون استفاده کنند، همین مسئله هم باعث میشه که خیلی وقت ها نتونند تصمیمی های درست و اصولی بگیرند.

اگر در فکر تغییر دکوراسیون و طراحی خونه هستید ممکنه یکی از مهم ترین سوال هایی که بهش برخورد کنید این باشه که کف خونه رو پارکت کنید یا لمینت؟ اصلا آیا این دو با هم تفاوت می کنند یا نه؟ در ادامه با توضیحاتی که ما به شما می دیم قطعا تصمیم گیری براتون راحت تر میشه.

پارکت چیست؟

مطمئنا بار ها و بارها خونه هایی رو دیدی که کفشون پارکت شده و چون از نزدیک لمسشون کردید حتما هم متوجه شدید که پارکت ها از چوب های طبیعی ای ساخته میشند که به صورت الوار در اومدند. همین مسئله طبیعی بودن پارکت ها باعث میشه که اون ها مقاومت چندان بالایی در برابر آب نداشته باشند و به اصطلاح ورم کنند و از شکل طبیعی خودشون خارج بشند پس باید این نکته رو در نظر داشته باشید که برای محیط های مرطوب و نم دار خیلی گزینه مناسبی نیستند، به علاوه این که از بابت تنوع هم تعدادشون میاد پایین و شما با گستره بالایی از پارکت با طرح و رنگ مختلف رو به رو نیستید.

یک نکته بسیار مهمی که در رابطه با پارکت ها وجود داره اینه که پارکت ها کمی بالاست و نصب شون هم نسبتا سخت است چون به چسب، ساب و لاک مخصوص نیاز داره. یک نکته منفی در رابطه با پارکت اینه که مستعد خط و خش هستند یعنی اگر مدام روشون وسیله بکشید و اصطحلاکتون بالا باشه اون ها هم خیلی زود دچار خش میشند و از زیباییشون کاسته میشه.

پارکت

نگهداری پارکت:

نگهداری پارکت یکی از مسائلی است که خیلی از افراد رو برای استفاده از اون سست میکنه، در واقع باید بهتون بگیم که نسبتا پارکت نگهداری سختی داره و نه تنها باید در برابر خط و خش ازش مراقبت کنید بلکه یک سری واکس های مخصوص هم دارند که هم عمرشون رو بالا میبره و هم بهشون جلا و درخشش میده درست مثل کفشی که واکس میخوره.

پارکت

لمینت چیست؟

لمینت در نگاه اول خیلی شبیه به پارکت به نظر میرسه یه خاطر این که اون ها هم از چوب ساخته شدند اما از چوب فشرده و مثل پارکت ها از درختان طبیعی نیستند به علاوه این که نه تنها نصب راحت تر و بی دردسر تری دارند قیمت اون ها هم پایین تره. در زیر لیمنت ها موقع نصب یک فوم قرار داده میشه که این فوم هم عایق صوتی و هم حرارتی خوبی است به انضمام این که به کف پوش اصلی خونه هم هیچ آسیبی وارد نمی کنه.

و اما نکته مهمی که ممکنه برای شما جابیت داشته باشه اینه که لمینت ها در برابر آب کمی تا قسمتی مقاوم هستند و این مقاومت در ارتباط با موضوع خط و خش هم صادقه همچنین از طرح و رنگ بیشتری هم برخورداند که دست شما رو برای انتخاب و دکور کردن باز میگذاره.

لمینت

نگهداری لمینت:

شاید مهم ترین نقطه قوت لمینت نسبت به پارکت نگهداری اون باشه که خیلی راحت تره و فقط با یک دستمال مرطوب تمیز میشه البته این که به طبیعت آسیب نمیرسونه هم نکته حائز اهمیتی است که نباید ازش چشم پوشی کرد به علاوه این که نصب آسون اون هم برای خیلی ها مهم است.

لمینت

شما کاربران شایانیوز کدام یک رو برای دکور و طراحی خونه خودتون انخاب می کنید؟ نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها