|

چطور آشپزخانه شیک داشته باشیم؟

کوچیکی آشپزخونه و کم بودن کابینت رو با این جذابا جبران کن؛ یه تیر و دو نشون همینه دیگه

کی گفته آشپزخونه مهم نیست و فقط باید سالن پذیرایی رو خوشگل کرد؟ قلب خونه یعنی آشپزخونه که باید این طوری مشکلاتش رو حل کنی.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- آشپزخونه یکی از مهم ترین و اصلی ترین فضاهای داخل هر خونه ایست که باید خیلی بهش رسیدگی بشه خیلی ها معتقدند که آشپزخونه قلب خونه است و اصلا نباید نسبت بهش بی تفاوت بود چه از لحاظ چیدمان و طراحی و چه از لحاظ کافی بودن فضای موجود. با همه این اوصاف متاسفانه از اون جایی که خیلی از ما ها در خونه های کوچیک زندگی می کنیم طبیعتا فضای آشپزخونمون هم کوچیکه و همین هم باعث میشه که خیلی از خانوم ها و حتا آقایون موقع آشپزی کردن و غذا درست کردن مدام اذیت میشند و جا کم میازند.

یکی دیگه از معضلات بسیار شایع آشپزخونه های کوچیک اینه که خیلی زود بهم ریخته میشه و دست و بال آدم رو تنگ میکنه و همزمان باید به فکر تمیز کاری و مرتب کردن آشپرخونه هم بود؛ حالا فرض کنید آشپزخونه کوچیکی که تعداد کابینت هاش هم کمه می تونه چه فاجعه بزرگی باشه و چقدر باعث ایجاد محدودیت میشه؛ البته آشپزخونه کم کابینت فقط مختص خونه های کوچیک نیست و جالبه بدونید که گاها بعضی از آشپزخونه ها هستند که علی رغم بزرگ بودنشون اما کابینت خور نیستند و برای همین همیشه جا کم میاد.

آشپزخانه کم جا

به گزارش شایانیوز ما می خوایم بهتون چند تا راهکار خیلی شیک و جذاب یاد بدیم که به کمک اون ها کمی فضا برای خودتون ایجاد کنید و در عین حال هم از لحاظ بصری و زیبایی اختلالی در چینش آشپرخونه شما ایجاد نشه.

1.پگ بورد یعنی چوب جادوی آشپزخونه

پگ بورد ها صفحات مشبک و سوراخ داری هستند که میشه روی آن ها صفحات و طبقه های متعددی نصب کرد. برای آشپزخونه هایی که دیوار آزاد و بزرگ دارند می تونید خیلی راحت با نصب یک پگ بورد کلی کار خودتون رو راحت کنید و برای خودتون فضا ایجاد کنید.

پگ بورد

2.شلف و قلاب زیبا و کار راه انداز

قلاب های آویز به دو صورت ریلی و چسبی موجود هستند که هرکدوم از اون ها مزیت های خاص خودشون رو دارند اما در هر حال اون ها درست مثل شلف ها می تونند فضایی رو برای شما مهیا کنند که به راحتی وسایل خودتون رو روی اونها قرار بدید و نظم و ترتیب آشپزخونه هم بهم نخوره.

شلف و آویز

3.قفسه چرخدار هم جا دار هم خوشگل

هیچی مثل یه قفسه چرخدار نمی تونه کار راه انداز باشه. یک قفسه که تمام نیاز های اولیه و ثابت آشپزی رو تو دل خودش جا میده و زمانی هم که بهش نیاز نیست میره کنار و فضای اضافی اشغال نمی کنه؛ برای همینه که می گیم هیچی مثل یه قفسه چرخدار نمی تونه کار شما رو راحت کنه.

قفسه چرخدار

4.قفسه های ایستاده آخرین تیر خلاص

قفسه ها ممکنه که در ابتندا ظاهر چندان قشنگی نداشته باشند یا به نظر بیاد که چون کاملا نمایان هستند باعث شلوغ و درهم شدن فضا میشند اما اگر در چیدمان اون ها دقت کنید و حواستون باشه که اون ها نظم و ترتیب داشته باشند می تونید از مزیت بزرگ ایجاد فضای کافیِ اون ها استفاده کنید.

قفسه ایستاده

به نظر شما کاربران شایانیوز با چه روش های دیگه ای میشه مشکل کمبود جا و کابینت رو در آشپزخونه حل کرد؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها