|

چه کفپوشی واسه خونه بگیرم ؟!

واسه کف‌ خونه پارکت بهتره یا سرامیک؟ بیا یه بار واسه همیشه از این حیرونی نجاتت بدم

یه سوالی که همیشه تو طراحی خونه مطرح اینه که کفپوش چی بهتره، سرامیک یا پارکت؟! خب ما از صفر تا صدشون رو گفتیم پس دیگه نگو نمی‌دونم چی خوبه

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- طراحی و دکوراسیون اصولی خونه ابداً کار راحتی نیست موقعیت های زیادی هستند که شما بین دوراهی میمونید و نمیدونید که برای زیباتر شدن و در عین حال برخورداری از کیفیت بالاتر بهتر که از کدوم گزینه استفاده کنید، مثلاً یه سوالی که خیلی وقت ها در طراحی داخلی و دکوراسیون خونه مطرح میشه اینه که کاغذ دیواری بهتره یا رنگ! اینجور وقتا بهترین کار ممکن یه مقایسه اصولی و اساسی است تا شما رو از این موقعیت بحرانی بیرون بیاره. حالا یکی از مهم‌ترین دوراهی هایی که هر خانوم و آقای با سلیقه هنگام دکور کردن خونه باهاش مواجه میشه اینه که کفپوش چی خوبه پارکت یا سرامیک!

IMG-20220730-WA0011

از آنجایی که این سوال برای خیلی از افراد ممکنه که مطرح بشه در ادامه ما یک مقایسه اصولی و جز به جز از این دو کفپوش رو با شما به اشتراک میگذاریم که امیدواریم در انتخاب گزینه مناسب کمکتون کنه. 

۱.مقاومت کفپوش

در بحث مقاومت در برابر رطوبت باید بگیم که سرامیک ده هیچ از پارکت مقاوم تره پارکت از اونجایی که اساسا از چوبه هم ممکنه موریانه بزنه و هم نم بکش و به تلق تولوق بیفته اما سرامیک نه.

IMG-20220730-WA0012

۲.قیمت کفپوش

اصولاً بودجه ای که ما برای تغییر دکوراسیون و طراحی خونه در نظر میگیریم میتونه نقش اساسی ای در انتخاب کفپوش داشته باشد. پارکت ها معمولا قیمت بالایی دارند اما سرامیک ها از بازه قیمتی متنوعی برخوردار هستند و معمولا هم قیمت آنها کمتر از پارکت محاسبه میشه.

IMG-20220730-WA0013

۳.تنوع کفپوش

تنوع داشتن در طرح و رنگ کمک میکنه تا شما اون چیزی که دقیقا باب میل تونه و به نظر تون به سبک کلی دکور خونتون میاد انتخاب کنید. در این زمینه باید بگیم که سرامیک از تنوع خیلی زیادی برخورداره و پارکت نسبت به سرامیک نمیتونه اون حجم از تنوع در طرح و رنگ رو به شما ارائه بده.

IMG-20220730-WA0014

۴.نصب کفپوش

به گزارش شایانیوز، یکی از بزرگترین مزیت های پارکت نسبت به سرامیک اینه که نصب سریع، تمیز، آسون و بی دردسری داره و این در حالیه که اصولاً  نصب سرامیک زمان زیادی نیاز داره و به نوبه خودش به هم ریختگی هم داره اساسی.

IMG-20220730-WA0015

۵.ماهیت کفپوش

ماهیت کفپوش از این بابت اهمیت داره که در سبک دکوراسیون شما تاثیر زیادی میگذاره بنابراین مهمه توجه داشته باشید که پارکت ماهیت فیزیکی گرمی داره درحالی که سرامیک از ماهیت فیزیکی سرد برخورداره.

IMG-20220730-WA0017

۶.عایق صدا بدون کفپوش

اینکه کفپوش عایق صدا باشه مخصوصاً در آپارتمان‌ها یک گزینه بسیار مهم و کاربردی به حساب میاد. همونطور که احتمالاً تا به الان به درستی حدس زدید پارکت به خاطر ماهیت چوبیش یه کفپوش عایق صدا به حساب میاد در حالیکه سرامیک عایق صدا نمی باشد.

IMG-20220730-WA0018

۷.مقاومت کفپوش

مطمئناً برای هر شخصی مقاوم بودن کفپوش از مهمترین نکته هایی است که بهش توجه می‌کنه. پارکت ها در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند و ویژگی مهم دیگر شون اینه که قابلیت ترمیم دارد اما سرامیک نه تنها مقاومت بالایی ندارند بلکه از قابلیت ترمیم هم بی نصیب هستند.

IMG-20220730-WA0020

۸.مقاومت کفپوش در برابر آتش 

این گزینه ممکنه خیلی مهم به نظر نرسه اما در صورت وقوع حادثه اهمیت خیلی بالایی پیدا میکنه. پارکت در برابر آتش سوزی مقاومت پایینی دارد اما سرامیک تو این مورد از مقاومت بسیار بالاتری برخورداره، به این معنی که پارکت به خاطر جنسش باعث گستردگی آتش می شه اما سرامیک نه.

IMG-20220730-WA0019

به نظر شما کاربران شایانیوز چه نکات دیگه ای رو باید در چیدمان خونه رعایت کرد؟ نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها