|

طرز تهیه سالاد کلم و انار ویژه شب یلدا؛ یه سالاد خوش رنگ و لعاب و خوشمزه

یکی از ویژگی های شب یلدا خوراکی های خاصِشه خوراکی هایی که با انار، خرمالو، هندوانه و کدو حلوایی درست میشه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- چیزی به شب یلدا باقی نمونده و خیلیا از الان تو این فکر هستند که چه غذاها و دسر هایی واسه طولانی ترین شب سال درست کنند. انار پلو، آش انار، کلم پلو، مرغ ناردونی، خورشت انار بیج، خورشت انار و بادمجان و .... جزء غذای ویژه این شب هستند.

توی این سری از مطالب میخوایم یه سری آیتم های یلدایی براتون درست کنیم آیتم هایی که اغلب ردی از اِلمان های ویژه یلدا یعنی انار، هندوانه، خرمالو و کدو حلوایی توش دیده میشه. امروز میخوایم سالاد کلم و انار رو بهتون آموزش بدیم این سالاد در عین حال که بسیار خوشمزَس طرز تهیه ساده‌ای هم داره و میتونید به راحتی درستش کنید. برای درست کردن این سالاد جذاب و خوشمزه به کلم برگ بنفش، انار، هویج، لبو، مغز گردو، سس و یه سری ادویه و چاشنی نیاز دارید.

مواد اولیه لازم برای تهیه سالاد کلم و انار برای 4 نفر

کلم برگ بنفش 1/4 عدد

انار بزرگ 1 عدد

هویج بزرگ 1 عدد

لبو متوسط 3 عدد

مغز گردو 1/4 پیمانه

سس مایونز 2 قاشق غذاخوری

سس هزار جزیزه 2 قاشق غذاخوری

لیموترش تازه 1/2 عدد

گلپر 1 قاشق چایخوری

آویشن 1/4 قاشق چایخوری

ریحان خشک 1/4 قاشق چایخوری

نمک به میزان لازم

طرز تهیه سالاد کلم و انار

1- لبو‌ها رو تمیز بشورید داخل قابلمه بریزید و به اندازه‌ای که روشو بگیره، آب بهش اضافه کنید منتظر بمونید تا بپزه. اگه تا حالا توی خونه لبو نپخته باشید احتمالا بعد از پختش از خودتون میپرسید چرا انقدر بی رنگ و رو شده؛ دلیلش اینِ که لبو طی فرآیند پخت رنگشو به آب پس میده؛ بنابراین بعد از پخت که شعله گاز رو خاموش کردید، در ظرفو بذارید و اجازه بدید لبو‌ها داخل ظرف بمونن تا دوباره رنگش جذب لبو‌ها بشه در نهایت لبوها رو به صورت خلالی خرد کنید.

2- برای خرد کردن کلم برای اینکه برش‌ها یک دست و تمیز در بیاد ابتدا قسمت‌های انتهایی کلم رو جدا کنید سپس دور تا دور مغزش رو با چاقویی تیز برش بزنید بعد مغز کلم رو خارج کنید در مرحله بعد برگ‌هاش جدا کنید کلم برگ رو به صورت لوله‌ای بپیچانید و خردش کنید بدین ترتیب برش‌هایی هم اندازه و زیبا خواهید داشت. برای از بین بردن بوی کلم وقتی خردشون کردید به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب یخ بریزید بعد داخل صافی قرار بدید تا آب اضافش کشیده بشه با این ترفند بوی بد کلم از بین میره و در نهایت سالاد خوش طعم و خوش عطری خواهید داشت.

سالاد کلم و انار

3- هویج رو با رنده درشت یا دستگاه رشته کن به صورت رشته ای خُرد کنید. انارُ هم دون کنید و کنار بذارید. گردو‌ها رو از چند ساعت قبل در آب خیس کنید بعد پوستش رو جدا کنید اگه گردو رو با پوست اضافه کنید ممکنِ سالادتون تلخ بشه سپس گردوها رو ریز خرد کنید. از گردو آسیاب شده استفاده نکنید.

4- همه مواد رو داخل یک کاسه بزرگ بریزید سپس سس هزار جزیره + گلپر + آویشن + ریحان خشک + نمک + لیموترش + سس مایونز رو با هم ترکیب کنید به سالاد اضافه کنید خوب هم بزنید تا مزه ها با هم ترکیب بشن سالاد رو به مدت حداقل 1 ساعت داخل یخچال قرار بدید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی