|

مراحل قبل از آرایش پوست

آماده سازی پوست قبل از آرایش؛ برای داشتن یک میکاپ حرفه ای باید پوستی زیبا داشته باشی

آماده سازی پوست برای آرایش

حتما برایتان‌ پیش آمده است که میکاپ و کرم پودر روی ‌پوستتان نمیشیند و احساس رضایت نمی کنید، این اتفاق به دلیل حذف مراحل آماده سازی پوست است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- جالب است بدانید که پوست هر کدام از ما هر چهار هفته یکبار بازسازی کامل می شود و سلول های پوست قدیمی روی صورت باقی می ماند که باعث می شود پوست خیلی کدر و پوسته پوسته و ناصاف به نظر بیاید در نتیجه همیشه نیاز به پاکسازی پوست خواهیم داشت. در حالتی که این اتفاق نیفتد حتی کرم پودر خیلی خوب روی صورت نمی خوابد و یا کرم های مغذی هم که به پوستمان می زنیم به خوبی جذب نمی شوند. در نتیجه آرایش و میکاپی که در این حالت انجام می دهید هم طبعا میکاپی زیبا و بی نقص نخواهد بود. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با ترفندهای آماده سازی پوست صورت برای آرایش آشنا شوید و جواب سوال هایتان را بگیرید.

همان طور که می‌دانید پوست صورت انواع مختلفی دارد: چرب، معمولی، خشک، مختلط و حساس. معمولا در فاصله زمانی نیم ساعت بعد از شستشوی صورت بهترین زمان برای تشخیص وضعیت پوست شما است؛ اگر پوست شما در اطراف بینی، پیشانی و روی گونه و چانه زودتر از حد معمول چرب شد و برق افتاد شما دارای پوست چرب هستید و حتما باید از این ترفندها و مراحل آماده سازی قبل از آرایش استفاده کنید.

آماده سازی پوست برای آرایش

آماده سازی پوست برای آرایش

در اولین مرحله صورت خود را بشویید تا تمیز شود

ابتدا قبل از هر کاری یک ساعت قبل از شروع آرایش خود صورت خود را بشویید تا تمیز شود و آلودگی های سطحی روی پوست خود را از بین ببرید. برای این کار از شوینده، فیس واش، ژل، تونر و هر چیزی که صورتتان را همیشه با آن می شویید استفاده کنید. دقت کنید که شوینده مناسب پوستتان باشد و با پوست شما سازگار باشد برای مثال اگر پوست چربی دارید از شوینده های مخصوصپوست های چرب استفاده کنید. دقت داشته باشید که از هر موادی که برای این کار استفاده می کنید آن را کامل آبکشی کنید تا چیزی از آن روی صورت شما نماند.

آماده سازی پوست برای آرایش

آماده سازی پوست برای آرایش

پوست خود را پاکسازی کنید؛ پوست زیبا پوستی صاف است

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم به دلیل باسازی پوست به صوررت طبیعی لایه رویه پوست ما معمولا دارای پوست های مرده ای است که باعث کدر شدن و پوسته پوسته نشان دادن صورت ما می شوند. جدا از مورد ذکر شده منافذ پوست ما به مرور آلودگی ها را داخل خودشان جمع می کنند که منجر به دانه های سرسیاه و جوش می شوند در نتیجه پاکسازی پوست یک امر واجب و روتین برای همه نوع های پوستی است. برای این کار باید بعد از شستشوی صورت مقداری اسکراپ را با دست روی پوست خود ماساژ دهید و سپس آبکشی نمایید تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

آماده سازی پوست برای آرایش

آماده سازی پوست برای آرایش

پرایمر و آبرسان بزنید؛ پوستی تمیز و صاف خواهید داشت

در این مرحله بعد از این که پوست صورت خود را به وسیله یک حوله تمیز خوب خشک کردید نوبت زدن پرایمر و سرم آبرسان رسیده است. ابتدا از سرم استفاده کنید سرم حاوی ویتامین سی است و باعث می شود رطوبتی که با لایه برداری از بین رفته به پوست شما برگشته و در آن حفظ شود، جالب است بدانید که این یک مرحله اساسی بعد از لایه برداری است و منافذ را که اکنون به صورت عمیق تمیز شده اند آماده آرایش می کند. در آخر مقداری پرایمر را با دست روی کل پوست صورت خود ماساژ دهید، پرایمر تمامی گودی های ناخواسته صورت را پر کرده و چربی اضافی آن را می گیرد تا کرم پودر شما صاف روی پوستتان بنشید و برای مدت طولانی تری روی آن باقی بماند.

آماده سازی پوست برای آرایش

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها