|

انواع شال و استایل های آن

آشنایی با انواع شال و تاثیر آن در استایل؛ میتونی با شال و مانتو تو استایلت معجزه کنی!

انواع شال و استایل های آن

دنیای شال و روسری بسیار گسترده است؛ شال جدا از بحث حجاب می تواند مکملی برای استایل شما باشد همانطورکه در بسیاری دیگر نیز استفاده می شود.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- دنیای شال و روسری بسیار گسترده است و جالب است بدانید جدا از بحث حجاب شال می تواند مکملی برای استایل شما باشد همانطورکه در بسیاری از کشورهای غیر اسلامی نیز استفاده از انواع شال و روسری در کنار سایر اکسسوری ها برای ایجاد تم رنگی خاص را مشاهده می کنیم. شال ها دنیای پیچیده و متنوعی دارند و همیشه به خاطر این حجم از تنوع و پیچیدگی انتخاب و ست کردن آن ها برای خانم ها بسیار دشوار است. در انتخاب هر کالایی که با پارچه تولید می‌ شود، همیشه جنس پارچه یکی از مهم ترین ملاک‌ های انتخاب به شمار می‌ رود. روسری و شال هم از این قاعده مستثنی نیستند و البته از مهم ترین‌ ها هستند چرا که در پوشش سر با توجه به فصول مختلف سال باید از جنس خاصی متناسب با دمای آن فصل استفاده شود.

توجه داشته باشید که شال هایی که برای استفاده در استایل های مجلسی تولید می شوند هم معمولا دارای جنس های متفاوتی هستند. در ادامه این مقاله با انواع شال و استایل مناسب آن بیشتر آشنا خواهید شد.

انواع شال

انواع شال

شال طرح دار و شلوغ؛ زیبا و پر از انرژی

یکی از رایج ترین و محبوب ترین نوع های شال، شال هایی هستند که طرح و رنگ های مختلفی دارند. حال این طرح ها می توانند طرح های هندسی، گل گلی و یا حتی به شکل برگ های پاییزی و بهاری باشند. یکی از نکاتی که باید به آن در انتخاب این شال ها دقت کرد مانتویی است که قرار است با آن این شال را سرکنید، برای این شال ها استفاده از مانتوهای ساده و تک رنگ پیشنهاد می شود زیرا این شال ها معمولا به اندازه کافی دارای طرح و رنگ هستند پس نیازی به استفاده از آیتم های شلوغ دیگر نیست.

انواع شال

انواع شال

شال مجلسی، استایلی شیک و اشرافی

شال های مجلسی معمولا از پارچه های متفاوتی تولید می شوند و یا حتی می توان گفت این نوع شال ها به خاطر نوع پارچه تولیدی بسیار گران قیمت و لوکس هستند. این نوع شال ها از پارچه های ژاکارد، حریر و یا ساتن ابریشم تولید می شوند و غالبا جلوه ای براق و درخشان دارند. شما برای داشتن استایلی شیک و زیبا برای رفتن به مهمانی نیاز به یک مانتو مجلسی و یا کتی رسمی دارید که با یکی از این شال ها سر کنید. در استایل های این چنینی استفاده از اکسسوری های جذاب و دارای هارمونی با رنگ شال را فراموش نکنید که بخشی از زیبایی ظاهر خود را مدیون آنها خواهید بود.

شال مجلسی

شال مجلسی

شال پاییزه؛ هر شالی رو تو هر فصلی سر نکن!

همانطور که در قسمت بالایی اشاره کردیم فصلی که در آن شال را سر می کنید در انتخاب طرح و جنس آن تاثیر زیادی دارد. برای مثال برای فصل پاییز معمولا از شال های موهر و یا پشمی که گرمای مناسبی دارند و برای شال های تابستانی از نوع نخی و نازک باید استفاده شود. یکی دیگر از آیتم های تاثیرگذار در انتخاب شال طرح و یا رنگ های فصلی است که در آن حضور دارید. مجددا برای مثال در پاییز، شال های نارنجی و دارای طرح برگ پاییزی و در بهار و تابستان از شال های رنگی رنگی و شاد سر کنید.

شال پاییزه

شال تابستونی

شال ساده و تک رنگ، جذاب و پرکاربرد

این نوع شال ها می توانند از هر نوع پارچه و با هر نوع کاربری ای تولید و مورد استفاده قرار بگیرند. جالب است بدانید که این سبک از شال غالبا برای استایل های کلاسیک و یا مونوکروم استفاده می شود و به ظاهر شما سادگی و در عین حال زیبایی می بخشد. شال های تک رنگ می توانند مجلسی و یا نخی باشند و شما برای ست کردن آنها با دیگر آیتم های استایل خود هیچگونه محدودیتی ندارید ولی پیشنهاد ما به شما این است که این نوع شال ها را با مانتوهای طرح دار سر کنید.  برای مثال در فصل پاییز می توانید یک شال ساده را با پالتو و یا شکت های چهارخونه ست کنید و ظاهری آراسته و شیک داشته باشید.

شال ساده

شال ساده

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها