|

عاشقانه ایرانی چی بخونیم/

رمانتیک بازی فقط واسه فیلما نیستااا؛ با رمان عاشقانه ایرانی تک تک سلولات طعم عشق میچشن

اگه دنبال چند تا عاشقانه خوب و جذاب می گردی که هم وطنی باشن و هم تاثیر گذار، این رمان ها کلا حال و هوات رو زیر و رو می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در بین تمامی ژانر های ادبی و سینمایی ای که در دنیا وجود دارد، ژانر عاشقانه همیشه و همیشه محبوبیت بی حدی در بین مردم سر تا سر جهان داشته است، شاید به خاطر این است که ما انسان ها ذاتا زاده ی عشق هستیم و خود را به آن محتاج می دانیم برای همین هم هرگز از خواندن و یا تماشای آثار شاهکاری که در وصف عشق ساخته و پرداخته شده اند خسته نمی شویم. مطمئنا شما هم بارها شاهد فیلم های سینمایی ای بوده اید که روندی جنایی و خشونت آمیز دارند اما همچنان با درون مایه ای عاشقانه و رمانتیک آغشته شده است که گاها می تواند شما را منقلب کند و این معجزه عشق است.

رمان عاشقانه ایرانی

داستان های عاشقانه از هر جنسی که باشند و به هر ادبیات و هر کشوری که تعلق داشته باشند می توانند جذاب و دوست داشتنی باشند که غالبا حس لطیف و لذت بخشی را در وجود خواننده ایجاد می کنند. از آنجایی که تعداد داستان های عاشقانه در ادبیات ایران و بین الملل کم نیست ممکن است انتخاب یک یا دو اثر برای خواندن کار چندان راحتی نباشد به این ترتیب ما تصمیم داریم تا چند رمان عاشقانه ایرانی را به شما معرفی کنیم که علی رغم فرهنگ یکسانی که این داستان ها از آن برخوردارند اما هر کدام سبک متفاوتی دارند و به این ترتیب پیام ویژه ای را به مخاطب منتقل می کنند.

1.قهوه سرد آقای نویسنده اثر روزبه معین

قهوه سرد آقای نویسنده داستانی عاشقانه و معمایی است که می تواند شما را برگ به برگ در خود غرق و به خواندن ترغیب نماید. قهوه سرد آقای نویسنده یکی از پرفروش ترین و مورد استقبال ترین داستان های عاشقانه معاصر ادبیات ایران است که روایتی ساده اما ظاهرا پیچیده دارد. هر توضیحی در رابطه با داستان می تواند از لذت خواندن آن برای شما بکاهد پس فقط پیشنهاد می کنیم که برای قهوه سرد آقای نویسنده وقت بگذارید. داستانی روان که با پاراگراف ها و جمله های قصار و جذاب، تاثیر گذاری داستان را دو چندان می کند. حتا اگر از تمامی داستان هم لذت نبرید بدون شک تحت تاثیر پاراگراف های مستقل آن خواهید شد.

رمان عاشقانه ایرانی

2.سال بلوا اثر عباس معروفی

وقتی نام عباس معروفی به میان می آید حدس زدن این که قرار است با چیزی بیشتر از یک داستان عاشقانه رو به رو باشیم کار سختی نیست. عباس معروفی یکی از آن نویسنده های تاثیر گذاری است که حتا وقتی عاشقانه می نویسد از درد و محنت مردم غافل نمی شود و از آن چه که در عصر حاظر رخ می دهد چشم نمی پوشد. سال بلوا داستان عاشقانه ای است که به مظلومیت و بی پناهی زنان اشاره می کنند آن هم در یک داستان عاشقانه. زن ستیزی و قدرت طلبی موضوعی نیست که وقتی پای عشق به میان می آید بشود از آن چشم پوشی کرد.

رمان عاشقانه ایرانی

3.پستچی اثر چیستا یثربی

این روز ها دیگر کمتر کسی هست که لذت دریافت نامه و نامه نوشتن را به خاطر داشته باشد و یا حتا تجربه کرده باشد. زمان هایی بود که بسیار داستان های عاشقانه از دل همین نامه های به ظاهر ساده شکل می گرفتند. پستچی نیز یکی از همین داستان های عاشقانه است. داستان عاشقانه ای که رنگ و بوی واقعیت دارد و به برشی از زندگی شخصی نویسنده یعنی چیستا یثربی اشاره می کند. داستان عاشقانه ای که با یک نگاه آغاز می شود و با نامه های هر روزه ادامه پیدا می کند تا اینکه روزی پیرمردی پستچی جای جوان خوش قد و بالای داستان را می گیرد و چیستای راوی هرگز او را از یاد نمی برد.

رمان عاشقانه ایرانی

4.عشق و چیز های دیگر اثر مصطفی مستور

به گزارش شایانیوز، وقتی پای عشق به میان می آید همیشه یک سوال مهم مطرح می شود، آیا عشق می تواند باعث تعالی انسان شود؟ و بعد سوالی در پس آن، آیا عشق به تنهایی برای تعالی و رستگاری انسان کافی است؟ شاید سوال ها تکراری به نظر برسند اما مصطفی مستور ابدا با دیدی تکراری و سخنانی کلیشه ای داستان خود را روایت نمی کند. عشق و چیزهای دیگر داستان پسری است که به پرستو نامی دل می بندد و برای این که بتواند عشق خود را به او ثابت کند وارد روند دردسر سازی می شود.

رمان عاشقانه ایرانی

5.آتش بدون دود اثر نادر ابراهیمی

آتش بدون دود، بدون شک یک عاشقانه است، یک عاشقانه زیبا و دلچسب از جنس یک عاشقانه آرام، اما بسیار متفاوت تر از هر آن چه که تا به حال خوانده اید حتا یک عاشقانه آرام. آتش بدون دود داستانی بلند با نثری شاعرانه و لطیف است دقیقا همان طور که از نادر ابراهیمی انتظار می رود. به شما پیشنهاد می کنیم این اثر را حتما بخوانید چون داستان عاشقانه ایست، که درون مایه اجتماعی، تاریخی و مبارزه طلبانه اش بدون شک شما را به وجد خواهد آورد.

رمان عاشقانه ایرانی

به نظر شما کاربران شایانیوز چه کتاب های دیگری باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها