|

چند پیشنهاد جذاب برای اوقات بیکاری

فیلم های سینمایی ای که از دیدنشون سیر نمیشید؛ هرگز یکبار تماشا کردن کافی نیست

اگر از اون دست افرادی هستید که فکر می کنید هیچ فیلمی ارزش این رو نداره که بیشتر از یک بار تماشا بشه پس با ما همراه باشید که متعجبتون می کنیم

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- برای ما آدم ها تماشای فیلم و سریال یک فعالیت لذت بخش به حساب میاد نه فقط به خاطر این که قسمتی از روز یا شب خودمون رو در استراحت به یک تفریح بی دردسر اختصاص میدیم، بلکه فیلم ها و سریال ها می تونند ما رو دنیایی دیگه ببرند. در تاریخ صنعت فیلم سازی، آثار شاهکار و خارق العاده ای ساخته شده که به قدری در ارائه یک موضوع قوی عمل کرده اند، که تماشای اون ها حس تجربه یک ماجراجویی یا حتا یک درد اجتماعی رو برای ما به همراه میاره.

یکی از مهم ترین معیار هایی که یک فیلم سینمایی رو به اثری قوی و قابل توجه تبدیل می کنه همین موضوع است که اون اثر تا چه اندازه در درگیر کردن مخاطب با موضوع داستان توانا بوده و تا چه اندازه موفق شده شما رو به عنوان یک مخاطب با اتفاقاتی که در روند داستان رخ می دهند گره بزند.

سینمایی هایی که باید چند بار تماشا کرد

با توجه به همه مسائل ذکر شده در بالا بعضی از فیلم های سینمایی هستند که یک بار تماشا کردن اون ها اصلا کافی نیست و به قدری در درگیر کردن مخاطب با ماجراجویی داستان موفق هستند که هر بار تماشا کردن اون ها می تونه لذت بار اول رو با خودش به همراه داشته باشه. در ادامه به معرفی چند نمونه از این آثار می پردازیم که اگر اون ها رو تا به حال تماشا نکرده اید که بهتر است دست به کار شوید، و اگر هم پیش از این هر یک از اون ها رو دیده اید، قطعا از تماشای دوباره اون ها لذت خواهید برد.

1.فارست گامپ – 1994

اگر از طرفداران تام هنکس باشید بدون شک با نام فارست گامپ هم آشنایی دارید، سینمایی ای که یکی از بهترین های کارنامه کاری هنکس به حساب می رود. این فیلم سینمایی که موفق به دریافت 6 جایزه اسکار شد، آن هم در رقابت با شاهکاری به نام رستگاری در شاوشنگ، بدون شک یکی از جذاب ترین و دوست داشتنی ترین فیلم های سینمایی ایست که باید تماشا کنید.

فارست گامپ داستان پسری است که به صورت مادرزاد با اختلالات ذهنی و جسمی دست و پنجه نرم می کند اما با این حال در طول زندگی خود موفق می شود تا به دستاورد های مهمی دست پیدا کنه و حتا عاشق بشه و زندگی ای ایده آل برای خودش بسازه.

امتیاز IMDb : 8.8/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 71/ 100

امتیاز Filimo: 97 / 100

سینمایی هایی که باید چند بار تماشا کرد

2.رفیق قدیمی – 2003

سینمایی Old Boy که در ایران با نام های رفیق قدیمی و پیر پسر نیز شناخته می شود یکی از بهترین فیلم های ساخته شده توسط سینمای کره است که اهمیتی ندارد شما طرفدار صنعت فیلمسازی کره جنوبی هستید یا نه به هر حال به شما قول می دهیم که از تماشای این فیلم لذت خواهید برد.

داستان این فیلم سینمایی از جایی آغاز می شود که اوته سا به صورت خیلی مرموز در روز تولد دخترش ربوده می شود و برای 15 سال در یک اتاق حبس است و حتا زمانی که اقدام به خودکشی می کند همچنان هستند افرادی که نجاتش می دهند و سرانجام بعد از 15 سال به همان مرموزی ای که دزدیده شده بود آزاد می شود اما حالا به دنبال پاسخ پرسش 15 ساله خود است، چرا و چگونه.

امتیاز IMDb : 8.4/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 81/ 100

امتیاز Filimo: 81 / 100

سینمایی هایی که باید چند بار تماشا کرد

3.ترمینال – 2004

هر لیستی از بهترین های سینمایی وجود داشته باشد بدون شک نام استیون اسپیلبرگ نیز در آن می درخشد. برای این لیست اما سینمایی ای که به آن اشاره می کنیم فیلم ترمینال است که نقش اصلی آن را تام هنکس ایفا کرده است و برگرفته از داستان زندگی مردی به نام مهران کریم ناصری است.

ترمینال که در ژانر کمدی درام ساخته شده است داستان مردی است که عازم امریکا شده است اما بنا به دلایلی دولت امریکا اجازه ورود به کشور را به او نمی دهد و سرانجام او مجبور می شود که مدتی را در فرودگاه بین المللی جان اف کندی زندگی کند.

امتیاز IMDb : 7.4/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 61/ 100

امتیاز Filimo: 97 / 100

سینمایی هایی که باید چند بار تماشا کرد

4.هوانورد – 2004

به گزارش شایانیوز، هوانورد از آن دست فیلم های سینمایی است که جوایز بسیاری رو در جشنواره های مختلف به دست آورد و برای بسیاری دیگه از رشته ها هم نامزد دریافت جایزه بوده. برای کسانی که به سینمایی های زندگی نامه ای علاقه دارند این فیلم یکی از بهترین ها خواهد بود.

هوانورد بخشی از زندگی هاوارد نیوز، کارگردان، تهیه کننده و فضانورد مشهور امریکایی است که همیشه به دنبال شکستن رکوردهای سرعت و فاصله پرواز بوده است.

امتیاز IMDb : 7.5/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 86/ 100

امتیاز Filimo: 91 / 100

سینمایی هایی که باید چند بار تماشا کرد

5.جایی برای پیرمردها نیست – 2007

و بالاخره فیلمی در ژانر جنایی، جایی برای پیرمردها نیست، فیلم سینمایی ای که در زمان اکران تونست حسابی توجه منتقدین و مخاطبین رو جلب کنه و به عنوان یکی از بهترین های فیلم سینمایی شناخته بشه. حضور پر رنگ و بازی خارق العاده خاویر باردم نیز قطعا در درجه کیفی این سینمایی تاثیر شگرفی داشته است.

جایی برای پیرمردها نیست داستان شکارچی ای است که به طور اتفاقی با جسد گروهی از تبهکاران مواجه میشود و برای گزارش به نزد پلیس می رود.

امتیاز IMDb : 8.2/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 93/ 100

امتیاز Filimo: 85 / 100

سینمایی هایی که باید چند بار تماشا کرد

به نظر شما کاربران شایانیوز چه سینمایی های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها