|

شاهکار های سینمای کلاسیک

هفت فیلم سینمایی کلاسیک که ببینی فیلم باز شدی؛ شاهکارهایی که حتا منتقدها هم دوست دارن!

فیلم و سریال دیدن خیلی تفریح جذابیه اما اگر می خوای بری تو زمره فیلم باز ها باید شاهکار های کلاسیک رو هم ببینی که خوب و بد دستت بیاد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا حالا شده تو یه کاری یا یک فعالیتی انقدر خبره باشید که تو اون زمینه قشنگ ادعا داشته باشید و فکر کنید که خیلی کارتون درسته؟ از اونجایی که فیلم و سریال دیدن یکی از محبوب ترین و فراگیر ترین تفریح های دنیا به حساب میاد افراد زیادی هستند که عاشق فیلم و سریال دیدنند و ادعا می کنند که هر چی فیلم درست و درمون هست از قدیم تا حالا دیدن، حالا شما بگید یه همچین ادعایی دارید یا نه؟ در تاریخ سینما یک سری شاهکار های سینمایی وجود داره که به سینمای کلاسیک بر می گردند و هر کسی که اهل فیلم دیدنِ و واقعا از این سرگرمی لذت می بره باید برای یک بار هم که شده به تماشای اون ها بنشینه.

مهم نیست که شما تا چه حد در بحث فیلم و سریال دیدن مدعی هستید و خودتون رو حرفه ای می دونید یا نه، مهم اینه که این فیلم ها به قدری بی نظیر و جذاب هستند که تماشای اون ها می تونه بی شک باعث لذت شما بشه پس این بار وقتی که تنها یا حتا با دوستانتون دور هم جمع شدید و تصمیم گرفتید که فیلم تماشا کنید، به جای فیلم های جدید و پر رنگ و لاب سری بزنید به دوره کلاسیک سینما و یه چند تایی فیلم متفاوت ببنید.

سینمایی های کلاسیک که نباید از دست داد

از اونجایی که ممکنه انتخاب کردن از بین لیست بلند و بالای فیام های سینمایی کلاسیک، کار خیلی سختی باشه ما تصمیم گرفتیم تا هفت مورد از بهترین ها رو به شما معرفی کنیم که احتمالا نام خیلی هاشون رو هم شنیدید حتا اگر تا به حال یک سکانس از اون ها رو هم ندیده باشید.

1.برباد رفته – 1939

وقتی صحبت از دنیای کلاسیک به میان می آید یک نام همیشه می درخشد و آن هم برباد رفته است، فرقی ندارد که شما عاشق کتاب خواندن هستید یا فیلم دیدن، اگر شاهکار های هنری را دنبال کنید بی شک یک جایی راهتان به برباد رفته خواهد افتاد. شکی نیست که برباد رفته به قدری شهره خاص و عام است که اگر حتا آن را نخوانده و یا تماشا نکرده باشید یقینا از داستان آن مطلعید پس هرچه در رابطه با آن بگوییم زیاده گویی است فقط به شما می گوییم که حتما برای یک بار هم که شده به تماشای این فیلم بنشینید.

امتیاز IMDb : 8.2/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 90/ 100

سینمایی های کلاسیک که نباید از دست داد

2.خوشه های خشم – 1940

جان فورد از بزرگ ترین و شهیر ترین کارگردان های امریکایی است که به خاطر به روی پرده آوردن آثار کلاسیک ادبی شهرت باور نکردنی ای دارد. وقتی صحبت از شاهکار های ادبی می شود قطعا خوشه های خشم یکی از بهترین هاست و البته که جان فورد به سراغ چنین اثری می رفت. جالب است بدانید که خوشه های خشم از بهترین های تاریخ سینمای هالیوود و امریکاست که به طرز باور نکردنی ای مورد استقبال عموم و تحسین منتقدین قرار گرفت.

امتیاز IMDb : 8.1/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 100/ 100

سینمایی های کلاسیک که نباید از دست داد

3.همشهری کین – 1941

همشهری کین یا شهروند کین از آن فیلم های درجه یکی است که زیر و بمش را هم که بگردید جای انتقاد پیدا نمی کنید. جالب است بدانید که این فیلم به انتخاب بنیاد فیلم امریکا بهترین فیلم تاریخ سینما این کشور شناخته شده است و این مسئله فقط به خاطر فیلمنامه یا بازی های درجه یک هنرمندان آن نیست بلکه به طور کلی این فیلم از لحاظ تولید و فیلم سازی مراحلی ویژه و نوآورانه را دنبال کرد که جای تقدیر دارد، به علاوه این که داستان فیلم به قدری جذاب و گیراست که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

امتیاز IMDb : 8.3/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 99/ 100

سینمایی های کلاسیک که نباید از دست داد

4.اتوبوسی به نام هوس – 1951

بسیاری از شاهکار های سینمایی یا اقتباسی از آثار ادبی هستند و یا با تکیه بر آن ها نوشته شده اند، اتوبوسی به نام هوس نیز یکی از همین شاهکار های سینمایی است. کسانی که اهل ادبیات هستند خوب می دانند که اتوبوسی به نام هوس نام یک نمایشنامه بسیار موفق و تاثیر گذار از نویسنده معروف تنسی ویلیامز است که حالا در سال 1951 الیا کازان آن را با کمی تغییر جزئی به روی پرده نقره ای برد. تماشای این فیلم خارق العاده را به شما پیشنهاد می کنیم به خصوص اگر از طرفداران هنرپیشه معروف مارلون براندو هستید.

امتیاز IMDb : 7.9/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 97/ 100

سینمایی های کلاسیک که نباید از دست داد

5.توت فرنگی های وحشی – 1957

وقتی صحبت از اثار کلاسیک و شاهکار به میان می آید نمی شود لیستی تهیه کرد و نام اینگمار برگمان، کارگردان بزرگ و مشهور سوئدی را در آن نیاورد. اگر چه برگمان آثار شاهکار کم ندارد اما بدون شک توت فرنگی های وحشی یکی از بهترین آن هاست که در ژانر درام و عاشقانه ساخته شده است، بسیاری بر این بارند که توت فرنگی های وحشی برجسته ترین اثر این کارگردان می باشد.

امتیاز IMDb : 8.1/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 94/ 100

سینمایی های کلاسیک که نباید از دست داد

6.راه های افتخار – 1957

اگر دنبال فیلم های جنجالی و تکان دهنده هستید بدون شک باید به سراغ استنلی کوپریک بروید. یکی از قوی ترین و شاهکار ترین کارهای هنری این کارگردان سینمایی راه های افتخار می باشد که یک فیلم سینمایی ضد جنگ است که چهره ای منفی و وحشتناک را از ارتش به نمایش می گذارد. اگرچه این فیلم در بعضی از کشورها نظیر فرانسه و اسپانیا ممنوع شد اما دلیل آن هم همین چهره منزجر کننده جنگ است.

امتیاز IMDb : 8.4/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 96/ 100

سینمایی های کلاسیک که نباید از دست داد

7.سرگیجه – 1958

وقتی صحبت از بهترین های کلاسیک است بی برو برگرد نام آلفرد هیچکاک یکی از آن نام هایی است که نمی توان از آن رو بر گردانند. سرگیجه یکی از قوی ترین آثار هیچکاک است که اگر چه در زمان اکران آن طور که باید و شاید مورد استقبال قرار نگرفت اما حالا سال هاست که از آن به عنوان یکی از بهترین های سینمای کلاسیک یاد می شود که در ژانر نوآر روانشناختی ساخته شده است.

امتیاز IMDb : 8.3/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 93/ 100

سینمایی های کلاسیک که نباید از دست داد

به نظر شما کاربران شایانیوز چه فیلم های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها