|

بهترین ها با لیلا حاتمی

پنج فیلم سینمایی با لیلا حاتمی؛ بانوی خوش پوش جشنواره ونیز که همه را محو خود کرد

به بهانه حضور بسیار زیبا و چشم نواز بانو لیلا حاتمی در جشنواره فیلم ونیز به عنوان داور، نگاهی می اندازیم به چند تا از بهترین کارهای او.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه افراد فارق از این که تا چه اندازه اهل فیلم دیدن و سریال تماشا کردن هستند دوست دارند اگر قراره وقت خودشون رو تو سینما یا حتا توی خونه و پای تلویزیون سپری کنند دست کم شاهد یک فیلم خوب و درست حسابی باشند که ارزش وقت گذاشتن داشته باشه. به همین خاطر مخصوصا برای اون هایی که شاید خیلی فیلم بین نیستن و فقط هرازگاهی محض تفریح به تماشای یک سینمایی میشینن بیشتر براشون اهمیت داره تا گزینه انتخابیشون همچین به قول معروف تحفه ای باشه.

اگرچه که قضاوت کردن یک فیلم بر اساس بازیگرانی که در اون ایفای نقش کرده اند کار چندان حرفه ای نیست اما گاها ممکن است شما به قدر ی شیفته ی هنر یک بازیگر شوید که دلتون بخواد چندین فیلم با بازی او رو تماشا کنید و یا هستند بازیگرانی که به قدری در کار خود حرفه ای هستند و با وسواس انتخاب فیلم می کنند که کمتر پیش می آید در سریال یا سینمایی ای بازی کنند که ارزش کاری پایینی دارد.

لیلا حاتمی

خانوم لیلا حاتمی از اون بازیگران درجه یک و هنرمندی است که یک تنه می تونه بار یک فیلم رو به دوش بکشه و باعث جذب مخاطب به سینما یا خرید فیلم بشه در حال حاضر هم که به خاطر داوری در جشنواره  فیلم ونیز حسابی در مرکز توجه ها قرار گرفته اند و به همین بهانه ما می خوایم پنج مورد از بهترین فیلم های سینمایی ایشون رو به شما معرفی کنیم که شاید تماشا نکرده باشید، فیلم هایی متفاوت از، در دنیای تو ساعت چند است یا جدایی نادر از سیمین.

1.شیدا – 1377

سینمایی شیدا به کارگردانی کمال تبریزی از آن فیلم های درست و حسابی و جذابی است که با گذشت بیش از 20 سال همچنان یک اثر خوب و قابل شمرده می شود که ارزش تماشا کردن دارد. پیش تر، این فیلم رو به عنوان یکی از بهترین کارهای کارنامه کاری پارسا پیروزفر معرفی کرده بویدم اما خب نباید از حق بگذریم که بازی بانو لیلا حاتمی نیز در این سینمایی بسیار درخشان است.

شیدا داستان دختری است که به یک مراسم عروسی دعوت می شود اما با شنیدن نام داماد دچار بهت و حیرت می شود و حالا فیلم با چند فلش بک تمام سوال های شما را پاسخ می دهد.

پنج فیلم سینمایی با لیلا حاتمی

2.پرسه در مه – 1388

به گزارش شایانیوز، بهرام توکلی یکی از کارگردانان بسیار خوب سینمای ماست که به خاطر کارهایی نظیر غلامرضا تختی و تنگه ابوقریب حسابی هم به شهرت رسیده است اما مدت ها پیش، این سینمایی پرسه در مه با بازی لیلا حاتمی و شهاب حسینی بود که باعث درخشیدن این کارگردان شد.

پرسه در مه داستان نوازنده پیانو و آهنگسازی است که با دختری که بازیگر تئاتر می باشد ازدواج می کند اما بعد از مدتی مشکلات عجیبی بر سر راهشان قرار می گیرد.

پنج فیلم سینمایی با لیلا حاتمی

3.من – 1395

سینمایی من، یکی از آن سینمایی های کمتر دیده شده اما بسیار تحسین شده لیلا حاتمی است که به کارگردانی سهیل بیرقی در سال 95 به روی پرده رفت. به علاوه لیلا حاتمی برای نقش آذر در این سینمایی موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران شد.

من داستان خانمی به اسم آذر است که با کارهای خلاف و غیر قانونی کسب درآمد می کند و در این زمینه به شهرت رسیده است و در همین حال اگرچه احساس می کند که توسط نیروهای پلیس تحت تعقیب است اما همچنان به کار خود ادامه میدهد.

پنج فیلم سینمایی با لیلا حاتمی

4.رگ خواب – 1395

در سال 95 در حالی که سینمایی من به روی پرده رفت یک فیلم سینمایی دیگر نیز با بازی لیلا حاتمی به نمایش درآمد به نام رگ خواب که کارگردانی آن را حمید نعمت الله به عهده داشته است. رگ خواب پس از اکران در جشنواره های مختلف توانست جوایز متعددی رو هم به دست بیاره که بخش اعظمی از اون ها متعلق به بانو لیلا حاتمی می باشد.

رگ خواب داستان زنی است که بعد از جدایی از همسرش در حالی که در نهایت آسیب پذیری قرار دارد به مردی به نام کامران دل می بندد و دست بر قضا کامران نیز از اعتماد او سواستفاده می کند.

پنج فیلم سینمایی با لیلا حاتمی

5.بمب؛ یک عاشقانه – 1396

پیمان معادی را بیشتر به خاطر بازی های ماندگار اوست که می شناسیم اما نباید از تعداد اندک فیلم هایی که کارگردانی کرده چشم پوشی کنیم، فیلم هایی که الحق و الانصاف بسیار درجه یک بوده اند، یکی از این فیلم های بسیار خوب و مقبول سینمایی بمب؛ یک عاشقانه است که با بازی خود او، لیلا حاتمی و حبیب رضایی به یکی از جذاب ترین فیلم های سینمایی ای تبدیل شده است که شما می توانید به تماشای آن بنشینید.

داستان این فیلم در بحبوحه ی جنگ اتفاق می افتد، در حالی که هیچ امید، عشق و محبتی باقی نمانده است؛ اما کافی است کمی به عشق و امید فضا دهید تا ببنید چطور راه خود را به دل شما باز می کند حتا در تاریک ترین و سخت ترین لحظات.

پنج فیلم سینمایی با لیلا حاتمی

به نظر شما کاربران شایانیوز، چه فیلم های دیگری باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها