|

بهترین های سینمای ورزشی

هفت فیلم سینمایی ورزشی؛ فکر نکن موفقیت آسونه بیا ببین تو دنیای ورزشکارا چیا که نمیگذره

یکی از بهترین ژانر های سینمایی در دنیا ژانر فیلم های ورزشی است که هم هیجان قابل توجهی دارند و هم غالبا عشق و علاقه خاصی را به نمایش میذارند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از ژانر های محبوب در سینمایی جهان فیلم های ورزشی هستند که بعضی از اون ها با درون مایه درام، بعضی با درون مایه انگیزشی و بعضی هم با درون مایه کمدی ساخته می شوند، البته یک دسته چهارمی هم هست که درون مایه زندگی نامه ای دارند، نهایتا همه ساخته های این چهار دسته در بین مردم سر تا سر دنیا از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است مخصوصا اون هایی که کمی رنگ و بوی واقعیت دارند و به ما زندگی گاها سخت و غیر قابل باور ورزشکاران حرفه ای را نشان می دهد که ما حتا فکرشان را هم نمی کنیم.

هفت فیلم سینمایی ورزشی

متاسفانه یا خوشبختانه سینمایی های ورزشی مثل سینمایی های کمدی غالبا پایان های کلیشه ای و قابل پیش بینی ای دارند اما با این حال معمولا روند داستان به قدری هیجان انگیز و پر فراز و نشیب است که شما رو عمیقا به خود جذب می کند. البته در میان تمام سینمایی هایی که ساخته شده اند تعدادی هم هستند که باید آن ها را به عنوان شاهکار ای این ژانر معرفی کنیم، ساخته هایی که چه از لحاظ داستان و چه از لحاظ پایان بندی شما رو متاثر خواهند کرد.

در ادامه با ما همراه باشید تا هفت سینمایی درجه یک را در این ژانر به شما معرفی کنیم که اگر هنوز آن ها را تماشا نکردید بهتون پیشنهاد می کنیم در لیست اولویت های خود قرار دهید، اگر هم هر یک از اون ها رو تماشا کردید مطمئنا می دونید که همچنان ارزش تماشا کردن دارند.

1.راکی – 1976

راکی ظاهرا یک مجموعه شش قسمتی است اما در اصل باید بگوییم که راکی یک شخصیت ماندگار در دنیای سینما است که از یاد نمی رود. اولین قسمت از این مجموعه که در سال 1976 به روی پرده نقره ای رفت باعث شهرت بی حد سیلوستر استالونه شد. راکی در دسته ی سینمایی های ورزشی درام قرار دارد که تونست نقد های مثبت زیادی رو از سوی منتقدین به دست بیاره اما جدای از اون موفقیت بزرگ راکی فروش باور نکردنی اش در گیشه بود. برای کسانی که عاشق بوکس هستند تماشای راکی لذت وافر است.

امتیاز IMDb : 8.1/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 91/ 100

هفت فیلم سینمایی ورزشی

2.مثل بکهام شوت بزن – 2002

به گزارش شایاینوز، مثل بکهام شوت بزن یک سینمایی ورزشی کمدی است که روایتگر زندگی دو دختری است که علی رغم تمام مخالفت ها و تمام معظلاتی که سر راهشون وجود داره سعی می کنند تا به طور حرفه ای فوتبال بازیکنند و به ورزشکاران درجه یکی تبدیل شوند. اگرچه به خاطر کمدی بودن آن روند فیلم خیلی روان و دوست داشتنی طی می شود اما نمیشه انکار کرد که سختی های آن ها تنها یک برش کوچکی از معظلاتی است که دختر ها برای ورزشکار حرفه ای شدن تجربه می کنند.

امتیاز IMDb : 6.7/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 85/ 100

هفت فیلم سینمایی ورزشی

3.عزیز میلیون دلاری – 2004

وقتی گفتیم شاهکار هایی که با روند و پایان بندی غیره منتظره شما رو شکه خواهند کرد دقیقا منظورمون عزیز میلیون دلاری است. یک روایت دردناک و غیر قابل باور دیگه از زنگی ورزشکاری که روزی در اوج می درخشید و همه او رو ستایش می کردند. کلینت ایستوود هنرمند محبوب سینمای هالیوود که غالبا او رو به خاطر نقش هایش در سینمایی های وسترن می شناسیم کارگردانی این سینمایی رو به عهده داشته، به علاوه این که بازی بی نظیری که در فیلم ارائه می دهد در کنار بازی هیلاری سولنک و موگان مورفی بسیار قابل ستایش هستند.

امتیاز IMDb : 8.1/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 90/ 100

هفت فیلم سینمایی ورزشی

4.مبارز – 2010

مبارز که با نام مشت زن هم شناخته می شود یک سینمایی دیگر در ژانر درام ورزشی است که البته درون مایه بیوگرافی هم دارد و زندگی میکی وارد بوکسور امریکایی را روایت می کند؛ و داستان از جایی شروع می شود که میکی تصمیم میگیرد تا به کمک برادرش قهرمانی بوکس جهان را از آن خود کند، اما فکر نکنید که میکی از ابتدا یک بوکسور حرفه ای بوده است.

امتیاز IMDb : 7.8/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 91/ 100

هفت فیلم سینمایی ورزشی

5.شتاب – 2013

اگر اهل سرعت، شتاب و خودروهای مسابقه ای ای هستید که آسفالت جاده ها رو می کنند باید شتاب رو تماشا کنید. شتاب یک فیلم ورزشی، اکشن و البته زندگی نامه ای است. شتاب روایتگر مسابقه فرمول یک دهه 1970 است که بین جیمز هانت و نیکی لائودا صورت می گیرد. شاید تا به حال حتا فکرش را هم نکرده بودید که یک راننده فرمول یک با چه خطراتی در زندگی حرفه ای خود دست و پنجه نرم می کند.

امتیاز IMDb : 8.1/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 89/ 100

هفت فیلم سینمایی ورزشی

6.کرید – 2015

کرید یک درام ورزشی دیگر است که برخی اون روادامه ای از راکی می دونند، چراکه در این فیلم می بینیم که آدونیس کرید به سراغ مبارز و رفیق قدیمی پدرش راکی بالبوآ می رود تا به او کمک کند تا در رینگ مسابقه بدرخشد. در سال 2018 قسمت دوم این سینمایی ساخته شد که مانند قسمت اول مورد استقبال قرار گرفت و حالا با توجه به اخبار در انتظار قسمت سوم این سینمایی هستیم که ظاهرا در مارس 2023 اکران خواهد شد.

امتیاز IMDb : 7.6/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 95/ 100

هفت فیلم سینمایی ورزشی

7.دنگال – 2016

دنگال با باقی سینمایی های معرفی شده در این لیست زمین تا آسمون تفاوت دارد، دنگال محصول سینمای هند است که به طرز بسیار زیبا و شگفت انگیزی ساخهته و پرداخته شده است و و روایتگر زندگی خانواده کوماری است، گیتا کوماری اولین کشتی گیر زن هندی است که در مسابقات المپیک شرکت کرد و جدای از آن قهرمانی های زیادی هم به دست اورده است. دنگای سینمیای ای ورزشی، درام و زندگی نامه ای است اما باور کنید که از همه بیشتر انگیزشی است آن هم از نوع بسیار تاثیر گذار و موفقش.

امتیاز IMDb : 8.3/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 88/ 100

هفت فیلم سینمایی ورزشی

به نظر شما کاربران شایانیوز چه فیلم های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها