|

موهاتو با روش های طبیعی لخت کن

ساده و بی دردسر موهات رو صاف و لخت کن؛ اون هم بدون اتو مو و سشوار!

5 WAYS TO STRAIGHTEN YOUR HAIR NATURALLY

ما به شما چند جایگزین طبیعی را برای ابزارهای حالت دهنده حرارتی، مواد شیمیایی و یا هرچیز دیگری که به موهای شما آسیب برساند، معرفی می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اکثر خانم ها به ویژه آن هایی که موهایی مجعد و یا وز مانند دارند همیشه تمایل دارند تا موهای خود را صاف و لخت کنند چراکه این مدل مو علاوه بر زیبا و شیک بودن کنترل پذیر تر نیز به نظر می رسد. سریع ترین راه برای صاف کردن موها طبیعتا استفاده از اتو مو و یا سشوار است اما مطمئنا شما خوب میدانید که استفاده مداوم از این روش ابدا برای موهای شما توصیه نمی شود چرا که می تواند سلامت موهای شما را به خطر بیاندازد و آن ها را آُیب پذیر و شکننده کند.

با توجه به موارد ذکر شده در بالا با این اوصاف بهترین راه برای صاف کردن و لخت کردن مو چیست؟ در ادامه ما تصمیم داریم تا چند جایگزین طبیعی را برای ابزارهای حالت دهنده حرارتی، مواد شیمیایی و یا  هرچیز دیگری که به موهای شما آسیب برساند، معرفی نماییم.

موهاتو با روش های طبیعی لخت کن

1.استفاده از شانه دندانه پهن

شانه کردن و یا برس زدن مو ها زمانی که آن ها خیس هستند و رطوبت دارند کلا کار صحیحی نمی باشد چراکه موهای شما را در خطر ریزش قرار می دهد اما شانه کردن آن ها با یک شانه دندانه پهنِ چوبی علی رغم این که آسیب کمتری به موهای شما می رساند می تواند آن ها را صاف نیز بکند. البته دقت کنید که نباید موهای خود را وقتی تازه از حمام خارج شده اید شانه کنید بلکه اجازه دهید کمی به در هوای آزاد خشک شوند و سپس آن ها را در دسته های کوچک تقسیم کنید و به آرامی شانه بزنید. سپس پنج دقیقه بعد این کار را تکرار کنید. بهتر است که چندین بار با فاصله زمانی این کار را تکرار کنید تا موهایتان خشک شوند.

با همه این اوصاف در نظر داشته باشید که اگر چه استفاده از ابزار های حرارتی بیش از اندازه به موهای شما آسیب می رساند و جایگزینی آن ها با شانه دندانه پهن کار بهتری است ولی تداوم در انجام این کار نیز پیشنهاد نمی شود چراکه موهای شما به هنگام خیسی بسیار مستعد آسیب هستند.

موهاتو با روش های طبیعی لخت کن

2.استفاده از ماسک شیر

شیر حاوی خواص طبیعی مانند کازئین و پروتئین آب پنیر است که تارهای مو را صاف و لخت می کند و همچنین موهای آسیب دیده را ترمیم می کند. برای استفاده از شیر پس از آنکه موهایتان را شستید کمی شیر را داخل یک ظرف بریزید و با نوک انگشتانتان آن را به تار موهیا خود بمالید سپس شیر باقی مانده را نیز روی تمام موهیا خود بریزید و بعد از حدود ده دقیقه آن ها را بشویید.

موهاتو با روش های طبیعی لخت کن

3.استفاده از روغن بادام

روغن بادام سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب امگا است که برای سلامت مو حیاتی هستند، به همین دلیل روغن بادام یک ماده عالی برای استفاده در روتین مراقبت از مو می باشد، به علاوه مصرف این روغن با کاهش موخوره، آسیب و همچنین بهبود بافت کلی به صاف شدن موهای شما کمک می کند. بنابراین اندکی چرب کردن موها با این روغن هر شب قبل از خواب می تواند به شما موهایی صاف و بدون وز تحویل دهد.

موهاتو با روش های طبیعی لخت کن

4.استفاده از ماسک روغن زیتون و تخم مرغ

تخم مرغ حاوی ویتامین های ضروری، مواد مغذی و اسیدهای چرب است که مو را سالم، شاد و تغذیه می کند. از طرف دیگر، روغن زیتون ساختار شیمیایی مشابهی با روغن های طبیعی بدن ما دارد، بنابراین به بازیابی رطوبت و مبارزه با خشکی کمک می کند. دو عدد تخم مرغ را با مقدار کافی روغن زیتون ترکیب کنید و روی موها بمالید و اجازه دهید برای بیست دقیقه در همان حالت بماند و سپس موهایتان را بشویید.

موهاتو با روش های طبیعی لخت کن

5.استفاده از ماسک موز و عسل

ترکیب موز و عسل علاوه بر این که می تواند موهای شما را به طرز باور نکردنی ای آبرسانی کند، از قوام و سلامت تار موهای شما نیز حفاظت می کند. برای تهیه این ماسک یک عدد موز رسیده را کاملا له کنید، سپس یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید تا شبیه به خمیر شوند و بعد آن را به پوست سر و تمام قسمت های مویتان بمالید و بعد از یک ساعت بشویید.

موهاتو با روش های طبیعی لخت کن

شما کاربران شایانیوز تا به حال از روش های ذکر شده در بالا استفاده کرده اید؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها