|

فواید خارق العاده عسل

هفت خاصیت بی نظیر عسل؛ از درمان جای زخم تا موهایی ابریشمی

Amazing Benefits of Honey For Weight Loss, Hair and Skin

عسل سرشار از مواد معدنی است که فواید سلامتی بسیاری را برای شما به همراه دارند، از تقویت سیستم ایمنی گرفته تا رفع شوره سر و جای زخم و سوختگی

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تقریبا همه ی ما با عسل آشنا هستیم، خوارکی شیرین و خوش طعم که سرشار از مواد معدنی ای نظیر آهن، کلسیم و منیزیم است، و خبری از چربی، کلسترول و سدیم نمی باشد. عسل سرشار از فواید سلامتی و زیبایی است که می تواند هر کسی را متحیر کند. آیا پیش از این هرگز فکر کرده بودید که این خوراکی خوش طعم و لذیذ چه فواید و چه مزایایی برای شما دارد؟ در ادامه ما به شما برخی از انواع خواص بی نظیر عسل را می گوییم که شاید حتا فکرش را هم نمی کردید.

فواید خارق العاده عسل

هفت خاصیت بی نظیر عسل:

1.انرژی زا طبیعی

تا به حال دقت کرده اید که نوشیدنی های انرژی زا و یا انواع خوراکی های حاوی قند، چگونه بعد از مدت کوتاهی منجر به سقوط و کاهش انرژی شما می شوند؟ خب طبیعی است چون قند موجود در این خوراکی ها طبیعی نمی باشد. نوشیدنی های انرژی زا و یا حتا قهوه را کنار بگذارید، برای تمدید و افزایش انرژی خود می توانید از عسل به جای شکر و انواع شیرین کننده ها برای چای و یا حتا وعده های غذایی خود استفاده کنید. قند های طبیعی این توانایی را دارند که حتا خستگی حین ورزش را کاهش دهند.

گلوکز موجود در عسل به سرعت توسط بدن جذب می شود و باعث افزایش انرژی فوری می شود، در حالی که فروکتوز انرژی پایدار را فراهم می کند چراکه کندتر جذب می شود. همچنین مشخص شده است که عسل در مقایسه با سایر انواع قند، سطح قند خون را نسبتاً ثابت نگه می دارد.

فواید خارق العاده عسل

2.خواب آور

یک قاشق چای خوری عسل و یک لیوان شیر داغ، ترکیب این دو می تواند معجزه کنید. برای آنکه شب ها بتوانید راحت تر و سریع تر به خواب بروید، واقعا نیازی به مصرف انواع قرص های شیمیایی ندارید، عسل و شیر این کار را برای شما انجام می دهند. علت این واعه نیز ان است که عسل باعث ترشح سروتونین در بدن می شود و بدن نیز سروتونین را به ملاتونین تبدیل می کند که نتیجه ی آن نیز خواب بهتر و با کیفیت تر برای شما خواهد بود.

3.درمان زخم و سوختگی

عسل عمدتا از گلوکز و فروکتوز تشکیل شده است که آن را به ماده ای درمانی برای کمک های اولیه هنگام سوختگی و یا بریدگی تبدیل می کند. از طرفی دیگر عسل دارای خواص ضد عفونی کننده است که از رشد باکتری های خاص جلوگیری می کنند همچنین به جلوگیری از عفونت زخم های خارجی و کاهش التهاب آن ها نیز کمک می کنند، که این عمر باعث کاهش تورم، درد و جای زخم می شود.

فواید خارق العاده عسل

4.تقویت ایمنی بدن

عسل سرشار از خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی می باشد که به بهبود سیستم گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. علاوه بر این آنتی اکسیدان های موجود در عسل برای حذف رادیکال های آزاد درون بدن نیز موثر می باشند. بهترین کار این است که شما اول صبح یک قاشق عسل را با نصف لیمو و یک فنجان آب گرم ترکیب کنید و نوش جان نمایید تا از فواید بی شمار آن بهره مند شوید.

از طرفی دیگر جالب است بدانید که عسل به کنترل اشتهای شما نیز کمک می کند. اگر قبل از خواب عسل بخورید، بدن شما در همان ساعات اولیه خواب شروع به سوزاندن چربی بیشتری می کند. حتی می توانید یک قدم فراتر بردارید و تمام قندهای تصفیه شده در رژیم غذایی خود را با عسل جایگزین کنید تا سیگنال مغزی را که شما را مجبور به مصرف بیشتر مواد شیرین می کند، متعادل نمایید، که نتیجهی آن دستیابی به وزن ایده آل و کاهش وزن خواهد بود.

5.معجزه ای برای پوست

عسل یک مرطوب کننده ی فوق العاده است که روی پوست خشک معجزه می کند. شما می توایند از عسل برای نرم کردن زانوها، آرنج و حتا لب های ترک خورده ی خود استفاده نمایید. اگر خیلی پوست خشکی دارید می توانید به صورت خود عسل بمالید و بعد از 30 دقیقه بشویید تا نرم و رطوبت را در پوستتان احساس کنید. شما حتا می توانید از عسل به عنوان یک لایه بردار طبیعی استفاده نمایید.

فواید خارق العاده عسل

6.رفع شوره سر

بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2001 در مجله اروپایی تحقیقات پزشکی منتشر شد، عسل می‌تواند با هدف قرار دادن شوره سر باعث تسکین موقت پوست سر شود. این مطالعه نشان داد که استفاده از عسل رقیق شده با 10 درصد آب گرم در نواحی درگیر و قرار دادن آن به مدت سه ساعت قبل از شستشو، منجر به تسکین خارش و عدم پوسته پوسته شدن در طی یک هفته شد. ضایعات پوستی در عرض دو هفته بهبود یافت و حتا بیماران شاهد بهبود وضعیت ریزش موی خود نیز بودند.

7.مرطوب کننده ی قوی مو

عسل به عنوان یک عامل طبیعی برای مرطوب کردن موها و پاکسازی پوست سر عمل می کند و موهایی ابریشمی را بدون از بین بردن چربی طبیعی برای شما به ارمغان می آورد. کافی است یک قاشق چایخوری عسل را به شامپوی معمولی خود اضافه کنید یا قبل از شستن موها با شامپو، آن را با روغن زیتون به مدت 20 دقیقه بر روی سرتان ماساژ دهید.

فواید خارق العاده عسل

خلاصه:

عسل سرشار از مواد معدنی و طبیعی است که فواید سلامتی بسیاری را برای شما به همراه دارند، از تقویت سیستم ایمنی گرفته تا رفع شوره سر و جای زخم و سوختگی. عسل به راستی یک معجزه ی طبیعی است که باید بیشتر به آن توجه کرد.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها