|

نکات مهم در انتخاب فرش

فرش رو با دقت انتخاب کن که واست معجزه می کنه؛ با چند تا نکته ساده یه خونه دلبر بچین

how to choose the right carpet?

فرش یه عنصر بسیار شاخص و مهم در دکوراسیون منزل به حساب میاد، به خصوص برای ما ایرانی ها که به فرش وابستگی خاصی داریم و زیباییش برامون مهمه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فرش یه عنصر بسیار شاخص و مهم در دکوراسیون منزل به حساب میاد، به خصوص برای ما ایرانی ها که به فرش وابستگی خاصی داریم و خیلی برامون مهمه که بهترین و مناسب ترین فرش رو برای منزلمون انتخاب کنیم. از طرف دیگه فرش ها می تونند به طرز باور نکردنی ای توی زیبایی و تناسب دکوراسیون خانه شما نقش داشته باشند بنابراین خیلی مهمه که شما فرشی رو که انتخاب می کنید بسته به این که برای کجا استفاده میشه چه متراژی، چه رنگی و چه نقش و نگاری داشته باشه.

توی انتخاب فرش برای اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی یک سری نکته های ساده اما فوق العاده کاربردی وجود دارند که با رعایت کردنشون می تونید زیبایی و جذابیت بصری خانه خودتون رو به طرز شگفت آوری افزایش بدید. در ادامه ما چند مورد از این نکته ها رو با شما به اشتراک می گذاریم و امیدواریم که به کارتون بیان و بتونید ازشون ایده های خوب بگیرید و منزلتون رو به بهترین شکل ممکن دکور کنید.

1.فرش باید متناسب با سبک خانه انتخاب شود

فرش تنها آیتمی نیست که می تونه سبک و سیاق خونه ی شما رو مشخص کنه، شما باید بدونید که از چه سبک دکوراسیونی خوشتون میاد و بسته به اون سبک و رنگ فرشتون رو انتخاب کنید. برای مثال فرش های لچک و ترنج مناسبِ خانه هایی هستند که سبک کلاسیک دارند اما در عوض فرش های ترکمن یا بلوچ بیشتر مناسب خانه هایی هستند که از سبک های خاص و بدون تجملات اضافی استقبال می کنند مثل سبک بوهو، کاملا آزاد و رها.

فرش ترکمن 1

2.فرش ها قابلیت تقسیم کنندگی دارند

به گزارش شایانیوز، فرش ها این قابلیت رو دارند که فضای خانه شما رو تقسیم بندی کنند یعنی اگر شما از اون دست افرادی هستید که دوست دارید منزلتون تفکیکی شده باشه و قسمت نهار خوری با قسمت نشیمن تا حدودی جدای از هم باشند می تونید به راحتی با انتخاب دو طرح فرش مناسب این کار رو انجام بدید، تنها نکته ای که باید به اون توجه داشته باشید اینه که فرش ها رو متناسب با هم انتخاب کنید اما نه عین هم. به علاوه این کار به خانه شما جلوه ی خاصی میده که توی کمتر خانه ی ایرانی ای دیده میشه.

فرش ها قابلیت تقسیم دارند 2

3.متراژ فرش باید متناسب با فضای خانه باشد

دوره ی رمانی که کفِ خانه رو با فرش کیپ تا کیپ می پوشوندن گذشته امروزه خیلی ها دوست دارند که فقط قسمت کوچکی از خونشون رو فرش پوشش بده و سرامیک ها، پارکت ها و یا سنگ های زیبای کف خانه دیده بشه، اما عده ی دیگه ای هم هستند که این سبک خانه به اصطلاح به نظرشون لخت میاد، اگه شما از این دست افراد هستید و می خواید بیشتر سطح خونه رو فرش بپوشونه حواستون باشه که از لحاظ اندازه ای شما باید فرش رو طوری انتخاب کنید که بعد از پهن کردن، فقط پایه های جلویی مبل ها روی فرش قرار بگیرند، و پایه های عقب روی زمین باشند.

متراژ فرش باید متناسب با فضای خانه باشد 3

4.فرش باید در راستای مبل اصلی پهن شود

شاید براتون این پرسش ایجاد بشه که منظور از مبل اصلی چیه! خب باید بهتون بگیم که در کوراسیون منزل کاناپه، شزلون و یا مبل های دو نفره مبل اصلی به حساب میان، در نتیجه اگر برای مثال شما یک فرش 12 متری دارید باید اون رو طوری پهن کنید که کاناپه در راستای طول فرش قرار بگیره.

فرش باید در راستای مبل اصلی باشد 4

5.فرش های پر از طرح و رنگ برای خانه های کوچک مناسب نیستند

فرش هایی که طرح اون ها از تعداد رنگ بالایی تشکیل شده به و یا حاشیه های پهن دارند برای خانه های کوچیک مناسب نیستند چونه که باعث میشند فضای خانه کوچک تر از چیزی که هست دیده بشه اما در عوض زمانی که یک فرش حاشیه ندارد و یا از یک طرح ساده تشکیل شده می تونه فضای خانه رو بزرگ تر و بسته به رنگ روشن تر نشون بده.

فرش های شلوغ برای خانه های کوچک مناسب نیستند 5

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها