|

موهای پرپشت و سالم با رزماری

رشد و تقویت مو با رزماری؛ برای داشتن موهایی سالم و حجیم روغنِ رزماری رو فراموش نکن!

Can rosemary oil treat hair loss?

رزماری یک گیاه شفابخش و معجزه کننده است که باید از آن استفاده کنید تا تاثیرات بی نظیر آن را بر موهای خود ببینید و شگفت زده شوید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- رزماری یک گیاه شفابخش و معجزه آور است که بومی مدیترانه می باشد اما مردم در سرتاسر دنیا از خواص و فواید بی نظیر آن بهره می برند. در سال های اخیر گزارش ها و تحقیقاتی منتشر شده است مبنی بر اینکه روغن رزماری در رشد مو تاثیرات قابل توجهی دارد حتا برخی بر این باورند که این روغن می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

رزماری چگونه بر رشد مو تاثیر می گذارد؟

اما آیا روغن رزماری حقیقتا می تواند منجر به رشد بهتر و بیشتر مو شود؟ خب قبل از هرچیز باید به شما بگوییم که رزماری دارای سه خاصیت اساسی و بنیادی می باشد به این ترتیب که:

  • دارای خواص ضد التهابی است
  • رشد عصبی را تقویت می کند
  • گردش خون را بهبود می بخشد

Rosemary_Essential_Oil

همان طور که اشاره کردیم روغن رزماری می تواند گردش خون را تقویت کنتد درنتیجه می تواند از خونرسانی ضعیف و از بین رفتن فولیکول های مو جلوگیری کند، به این ترتیب ریزش مو نیز کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر تحریک رشد مو، از اسانس رزماری برای جلوگیری از سفیدی زودرس و شوره سر نیز استفاده می شود. همچنین ممکن است به خشکی یا خارش پوست سر کمک نماید.

جالب است بدانید که تحقیقات صورت گرفته و شواهد علمی همگی ثابت کرده اند که اسانس رزماری می تواند تاثیرات شگفت آوری از جمله بهبود رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و رفع خارش پوست سر برای انسان به همراه داشته باشد. به این ترتیب روغن رزماری یکی از ضروری ترین روغن های گیاهی برای تقویت موها می باشد.

چطور باید از روغن رزماری استفاده کرد؟

  • می توانید آن را مستقیما بر روی پوست سر خود ماساژ دهید
  • گزینه ی دوم برای استفاده از روغن رزماری به عنوان ترمیم کننده و ضحیم کننده مو این است که آن را با شامپوی خود مخلوط کنید؛ البته در نظر داشته باشید که حتما نباید شامپو باشد می توانید روغن را به لوسیون، مرطوب کننده و یا کرم موی خود نیز اضافه نمایید

healthy hair

مهم است که توجه داشته باشید تا روغن به درون چشم های شما نفوذ نکند چون می تواند چشمهای تان را حسابی تحریک کند. از طرفی دیگر باید متوجه باشید که بیش از اندازه روغن رزماری را به پوست سر خود نمالید. تا کنون هیچ گونه خطری در رابطه با استفاده از روغن رزماری گزارش نشده است اما از انجایی که این روغن تحریک کننده است، مالیدن بیش از اندازه آن به پوست سر می تواند موجبات ناراحتی شما را فراهم کند.

نکته ی دیگر در رابطه با روغن رزماری این است که هنگام استفاده از این روغن در دوران بارداری و یا شیردهی بهتر است که جوانب احتیاط را رعایت کنید زیرا اگرچه استفاده از این روغن به صورت موضعی است اما اثرات آن در مورد خانم های باردار و یا شیرده شناخته شده نمی باشد.

Rosemary oil

خلاصه:

تحقیقات بسیاری صورت گرفته است که تاثیرات مثبت رزماری بر افزایش موفقیت آمیز رشد مو را نشان می دهند. استفاده از اسانس رزماری نیز می تواند تاثیرات قابل توجهی داشته باشد. شواهد و تحقیقات نشان می دهند که این اسانس در برابر ریزش مو، به ویژه مواردی که مربوط به طاسی الگوی مردانه یا زنانه است تاثیرات مثبتی القا می کند.

اسانس رزماری یک درمان ساده است که می توانید در خانه از آن استفاده کنید و حتی ممکن است با محصولات تجاری قابل رقابت باشد. علاوه بر این، زمانی که به درستی استفاده شود کاملاً ایمن است؛ تقریبا می توان گفت که مانند هر درمان گیاهی دیگری عوارض جانبی ندارد. با این وجود بهتر است که پیش از استفاده زیاد از این روغن، آن را  برای مثال دو بار در هفته آن هم بادقت برای تقویت موهای خود استفاده کنید و اگر تاثیرات منفی برای شما به همراه نداشت میزان مصرفی خود را به مقدار لازم کاهش و یا افزایش دهید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها