|

چگونه موهایی بلند داشته باشیم؟

چرا موهایم بلند نمی شود؟ هفت عادتی که می تواند بلندی موها را تا روی کمر برساند

7Reasons Your Natural Hair is Not Growing

اگر دوست دارید که موهایتان بلند شود و تا روی کمرتان بیاید اما رشد موهایتان متوقف شده است، این مقاله را بخوانید تا راهکار را به شما بگوییم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ممکن است تا به حال بارها با خودتان فکر کرده باشید که چرا موهایتان به اندازه کافی بلند نمی شود یا حتا اینکه چرا اصلا موهایتان رشد نمی کنند! باید به شما بگوییم که این یک تصور غلط است که گمان می کنید موهاتان رشد نمی کنند و هرگز به آن اندازه که دوست دارید بلند نخواهند شد. درست است که برخی از افراد موهایشان رشد بیشتری را تجربه می کند اما به معنای این نیست که موهای شما رشد کمی دارد یا اینکه اصلا رشد نمی کند.

در حقیقت باید به شما بگوییم که موهای شما نیز به اندازه ی طبیعی خود رشد می کند اما گاها برخی از عادات و رفتار های شما منجر به کند شدن روند رشد موهایتان می شود. در ادامه ما به شما چند مورد از عادی ترین و معمول ترین عادت هایی را معرفی می کنیم که می تواند رشد موهایتان را با اختلال مواجه کند.

چگونه موهایی بلند داشته باشیم؟

هفت دلیلی که موهای شما به قدر کافی بلند نمی شود:

1.با موهایتان بازی می کنید

همان طور که موهایتان شروع می کنند به بلند شدن و کمی بلند تر از شانه تان می شود احتمالا وسوسه های شما نیز برای بازی کردن با آن ها آغاز خواهد شد؛ دوست دارید که موهایتان را دورتان بریزید و با دستانتان آن ها را به حرکت در آورید، یا مثلا آنها را به دور انگشتانتان حلقه کنید و پیچ و تاب دهید. خب این دقیقا یکی از همان عادت هایی است که می تواند برای رشد موهای شما حسابی مضر باشد.

به خاطر داشته باشید که موهای طبیعی بسیار حساس و شکننده هستند، پس هرچه بیشتر با آن ها بازی کنید، امکان آسیب دیدن آن ها نیز بیشتر می شود. منظور ما این نیست که نباید به موهای خودتان دست بزنید، اما لزومی هم ندارد که مدام با آن ها وَر بروید. بازی کردن با موها باعث شکستن و گره خوردن تار موهایتان می شود، پس کمی به آن ها استراحت دهید.

2.شما به نوک گیری نیاز دارید

فقط به این دلیل که موهای شما مجعد و یا فر است، به معنی این نیست که نیازی به کوتاهی و نوک گیری ندارید. همه ی افراد باید هر از چندگاهی برای تقویت موها، آن ها را کوتاه کنند، فرقی نمیکند صاف باشند یا فر. ممکن است با خودتان فکر کنید که نوک گیری هم نهایتان یک نوع کوتاه کردن مو است پس چطور می تواند به بلند تر شدن موها کمک کند اما واقعیت این است که اگر موهایتان را کوتاه کنید، آن ها را سالم نگه خواهید داشت بنابراین بهتر رشد خواهند کرد.

چگونه موهایی بلند داشته باشیم؟

3.از لوازم حال دهنده مو زیاد استفاده می کنید

اگر دوست دارید که موهایتان حسابی بلند شودن و رشد آن ها به چشم بیاید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که استفاده از لوازم حالت دهنده ی مو را کنار بگذارید، آن ها باعث شکستگی و تضعیف مو های شما می شوند. هنگام استفاده از برس و شانه نیز باید مراقب سلامت موهایتان باشید، بهتر است اول گره ی موهایتان را با انگشتانتان باز کنید و بعد به سراغ برس و شانه ای بروید که برای موهای شما مناسب می باشد.

4.موهایتان دچار کمبود رطوبت شده است

اگر می خواهید که موهایتان به قدر کافی رشد کند و تا آن اندازه که آرزویش را دارید بلند شود، باید رطوبت موهایتان را حفظ کنید. رطوبت مو ها هم از طریق نوشیدن و هیدراته ماندن بدن تامین می شود و هم از طریق عوامل بیرونی مانند شستشو ی کافی، استفاده از سرم های مرطوب کننده و غیره. در هر حال اگر می خواهید که رشد موهیاتان کاهش پیدا نکند شما باید برای هیدراته ماندن آن ها تلاش کنید. به خاطر داشته باشید که لزوما چرب بودن مو یا استفاده از هر گونه روغن و کرمی، لزوما به معنای مرطوب بودن و یا آبرسانی به موهای شما نمی شود، رطوبت یعنی اب.

5.بیش از حد از لوازم گرمایشی استفاده می کنید

استفاده بیش از اندازه از لوازم برقی مو که با گرمای بسیار زیاد باعث حالت دهی و تغیر ظاهر مو می شود یکی از مهمترین عواملی است که می تواند سلامت و رشد موهای شما را تحت تاثیر قرار دهد. خب منظور ما این نیست که نباید از لوازمی مانند سشوار یا مثلا اتو مو استفاده کنید، حرف ما این است که میزان استفاده ی خود را مدیریت کنید.

چگونه موهایی بلند داشته باشیم؟

6.رژیم غذایی تاثیر گذاری ندارید

مهم است توجه داشته باشید که رژیم غذایی شما می تواند در رشد یا عدم رشد موهای شما نقش داشته باشد؛ پس مهم است که تا حد امکان شما از غذاهای سالم و مغذی استفاده کنید و مواد غذایی لازم برای رشد موهایتان را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید، برای مثال پروتئین از جمله عواملی است که می تواند در رشد مو نقش مهمی داشته باشد. برخی دیگر از انواع مواد غذایی مناسب برای رشد و نقویت مو را می توانید در اینجا بخوانید.

7.زیاد سیگار می کشید

مطمئنا خودتان به خوبی می دانید که سیگار کشیدن تا چه اندازه برای بدن مضر می باشد اما شاید آنچه که نمی دانید این است که سیگار کشیدن باعث بروز التهاب در سراسر بدن می شود، و التهاب های ایجاد شده در سر نه تنها باعث کاهش رشد مو می شوند بلکه منجر به ریزش مو نیز می شوند.

خلاصه:

رشد موهای طبیعی فرآیندی است که به زمان نیاز دارد، برای بعضی ها بیشتر و برای بعضی ها کمتر، اما به شما اطمینان می دهیم که اگر نکات بالا را رعایت کنید، رشد موهای شما بهبود خواهد یافت. پس فقط کافی است کمی صبر و کمی حوصله به خرج دهید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها